2022-09-26, 19:30
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Han förstår inte vitsen med lite randomangrepp på Odessa som jag uppfattar det. Det gör inte jag heller så du kan väl berätta?
Vodkan talar hos ryZzarna, dom har nog inte svaret själva utan det blir som vanligt kattskit av allt dom försöker sig på
Citera
2022-09-26, 19:31
Medlem
Lite OT kanske men har ju med Putins invasion i Ukraina att göra:

Denmark reports 'dangerous' gas leak in Nord Stream 2 pipeline

The pipeline has been one of the flashpoints in an escalating energy war between Europe and Moscow since Russia's invasion of Ukraine, that has pummelled major Western economies and sent gas prices soaring.*
The leak comes a day before the inauguration of a new pipeline, Baltic Pipe, which will bring Norwegian gas through Denmark to Poland.

The Norwegian gas is meant to have an important role in replacing Russian gas.*

https://news.sky.com/story/ukraine-news-latest-war-russia-victory-day-putin-live-12541713

Sabotage eller olycka?
Citera
2022-09-26, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Om du tror att beslut om krig tas impulsmässigt i Ryssland eller vilket annat land som helst så kan du inte vara myndig.

Menar du att det är fler än Putin som är lättkränkta och lättprovocerade i den ryska ledningen?

Var det fler än Putin som traskade rakt in i CIA-fällan?

Haha…det är för dråpligt…

Vilka då, menar du?
Citera
2022-09-26, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

The pipeline has been one of the flashpoints in an escalating energy war between Europe and Moscow since Russia's invasion of Ukraine, that has pummelled major Western economies and sent gas prices soaring.*
The leak comes a day before the inauguration of a new pipeline, Baltic Pipe, which will bring Norwegian gas through Denmark to Poland.

https://news.sky.com/story/ukraine-news-latest-war-russia-victory-day-putin-live-12541713

Sabotage eller olycka?

Dåliga grejer och inkompetent personal.

Det var väl nån flänstätning som nån snott med sig hem - eller nån tyckte att det räckte med 4 muttrar för att dra ihop flänsarna och tog med sig resten hem.

Man får ju ändå ett par 100 rubel per kilo järnskrot….

Hoppas att nån glad dansk åker ut och ”röker” lite…

Citat:
The operator of Nord Stream 2 confirmed a leak has been detected southeast of the Danish island Bornholm in the Baltic Sea.
A spokesman for Nord Stream 2 said a loss of pressure was detected in a tube early on Monday
Senast redigerad av Invektiv72 2022-09-26 kl. 19:39.
Citera
2022-09-26, 19:37
Medlem
Citat:
Tur att folk som bestämmer inte är lika dumma som dig. Då hade vi redan haft WW3, WW4 osv.

Jag sa inledningsvis att jag är emot krig men jag tog Ryssland som exempel eftersom Putin regimen
nu sänder 300 000. tvångsinkallade soldater till slakt för något som inte ens är en Rysk angelägenhet .
Det ser i alla fall jag som ett grovt förtryck av sitt folk.
Jag är dock hoppfull och tror att folket är fullt kapabla att göra sig av med förtryckarna i regimen själva.
Jag ville bara peka på ett tydligt exempel på en regim som är gravt skadlig för sin egen befolkning
Citera
2022-09-26, 19:38
Medlem
Citat:
Om senast 2 månader är de minst 300 000 nya ryska soldaterna på plats. Därefter bör det inte ta mer än några månader innan kriget är slut. Då kommer denna tråd dö och majoriteten av alla Zelensky-fanboys kommer flytta till någon annan foliehatts-tråd där de hör hemma.

Alla MSB-troll som härjar härinne har fast lön så staten kommer säkert hitta på något annat åt dem att skriva om. Tror inte Uffe vågar göra sig av med packet.
Det är nog över under vintern någon gång, 300000 ryssar har matats i fältkrematorierna och Ukraina har kastat ut puttlers a-lagare. Efter det återstår frågan om hur mycket det kommer att kosta Ryssland att få ett fredsavtal.
Citera
2022-09-26, 19:42
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

Sabotage eller olycka?

Jag har alltid misstänkt att denna gasledning skulle kunna användas till annat än gas. Därför så ville rySSland ha den nära till Sverige. Bästa som kan hända är att spränga hela skiten även ledning 1.
Citera
2022-09-26, 19:42
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Har läst 136 st men om det är totala eller levererat vet jag inte. Med tanke på förlusterna som skett senaste dagarna så lär mer än hälften vara borta.
Mjo, det låter halvrimligt och då kvarstår frågan, varför använder man dem som man gör? Den här typen av vapen är väl tänkta att slå ut trupper och fordon? Vill man ta en byggnad måste ju en kaliber vara ett bra mycket bättre val?
Citera
2022-09-26, 19:44
Medlem
Citat:
NATO kommer lära sig en ordentlig läxa likt den Napoleon och Hitler fick.

Det verkar som de skippat historielektionerna där inne på NATO. Att majoriteten även i denna tråd skolkat sönder sig är underförstått.
De krig ryssarna vunnit de senaste 200 åren har antingen varit mot väldigt underlägsna fiender (Finland 1939 som exempel) eller med massiv hjälp från starka allierade. De gånger de varit inblandade i ett större krig utan att ha starka allierade har det blivit förlust (Krimkriget 1856, Japan 1905, Afghanistan 1989 och nu Ukraina 2023). Som någon påpekade, de vann inbördeskriget, men någon rysk sida måste ju vinna.
Citera
2022-09-26, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Du vet om att twitter inte är någon källa

Visst är det det! Fantastisk källa om man gillar att se fitt-ryzzar bli msddakrerade!

Eller är du så jävla blåst att du fått för sig att det är ukrainska filmteam med skådespelare som åker runt och ”fejkar ihop” videoklippen?

Klappmongo!
Citera
2022-09-26, 19:46
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Mjo, det låter halvrimligt och då kvarstår frågan, varför använder man dem som man gör? Den här typen av vapen är väl tänkta att slå ut trupper och fordon? Vill man ta en byggnad måste ju en kaliber vara ett bra mycket bättre val?

rySSland gör alltid saker som är helt ologiskt för oss. Allt från att bomba civila till att skicka outbildade soldater till fronten med gympaskor, relevant skyddsutrusning och kläder.
Citera
2022-09-26, 19:46
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Jag har alltid misstänkt att denna gasledning skulle kunna användas till annat än gas. Därför så ville rySSland ha den nära till Sverige. Bästa som kan hända är att spränga hela skiten även ledning 1.
Garanterat övervakningsutrustning mot ubåtar etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in