2022-09-26, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Vad är det som inte har hjälpt? Vad menar du? Hur ska den västliga rasismen mot ryssar hjälpa ryssarna?

Hur definierar du "den västliga rasismen mot ryssar"? Är det "rasistiskt" att INTE vilja bli föremål för den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig? Är det "rasistiskt" att inte vilja bli slaktad av hen?
Citera
2022-09-26, 18:12
Medlem
Citat:
NATO kommer lära sig en ordentlig läxa likt den Napoleon och Hitler fick.

Det verkar som de skippat historielektionerna där inne på NATO. Att majoriteten även i denna tråd skolkat sönder sig är underförstått.
Flyktingströmmen är massiv ut ur Ryssland, regimen gör allt för att stoppa den.
Protester blossar upp överallt runt hela Ryssland.

Regimen skickar styrkor till det av Ryssland ockuperade Dagestan för att försöka kväsa upproret samtidigt som man förlorar stort i Ukraina.

Hur ska den kollapsande Ryska Federationen kunna ge NATO en läxa?
Citera
2022-09-26, 18:13
Avslutad
Citat:
Om senast 2 månader är de minst 300 000 nya ryska soldaterna på plats. Därefter bör det inte ta mer än några månader innan kriget är slut. Då kommer denna tråd dö och majoriteten av alla Zelensky-fanboys kommer flytta till någon annan foliehatts-tråd där de hör hemma.

Alla MSB-troll som härjar härinne har fast lön så staten kommer säkert hitta på något annat åt dem att skriva om. Tror inte Uffe vågar göra sig av med packet.

Nu må jag själv vara misstrodd och stämplad som rysstroll här inne av många men låt mig klargöra:

Är du Putins vän är du inte min vän. Stödjer du ett psykfall som håller i princip hela världen gisslan med kärnvapen ifall han inte får återuppbygga något sorts Frankensteins monster till Sovjetvälde i miniatyr och för att han lidit ett sådant pinsamt och förudmjukande nederlag hittils i Ukraina (och det med all jävla rätt) är du inte min vän.

Putin är lika mycket en fiende av Europa som Amerikansk vänsterliberalism/nykonservatism, Sionism och Islam är det. Att alla dessa faktioner tenderar att även vara osams med varandra är ovidkommandes i detta sammanhang.

Vi sitter fastklämda mellan nykonservativa krigshetsare i Washington och krigshetsande KGB boomers i Moskva som riskerar utplåna allt liv i den norra hemisfären på grund utav det geopolitiska vendettat mellan dessa två. Att stödja den ena över den andra är dårskap. Att stödja Putin mot ett Ukraina som med all rätt på sin sida bara försvarar sig från dårens invasionshord bara för att vänsterliberaler och nykonservativa i väst opportunistiskt också valt att stödja Ukraina och varit med och underblåst och instigerat konflikten (tillsamans med Putin må tilläggas) är så endimensionellt och dåraktigt att det inte finns ord kvar att beskriva vansinnet. Geopolitik tenderar att ge en udda sängkamrater ibland. Det får man leva med. Det är inte fel att stödja Ukraina i sig oavsett. Att det finns vänsterliberaler och globalister som gör det får komma i andra hand just nu ifall ni Putinister tänkt längre. Men det gör ni inte. Kreml tänker åt er istället.

Putin-kulten bland pojkrumsnassar och andra misslyckade människospillror i väst påminner mer och mer om Jonestown och Heavens Gate.

Att sitta fast i Lenins hjärna som både Putin och hans trollarmè gör är onekligen ingen trevlig upplevelse. Lenins hjärna är ingen trevlig plats att befinna sig i.

Så. Förstår ni nu bättre mitt synsätt och min bild och åsikt av allt detta eller ska ni rysstroll börja hoppa på mig istället nu efter att jag blivit skinnflådd hela dagen igår av vänsterliberaler och nykonservativa?

Jag ville bara ha detta sagt. Om ingen av er vill ta till er eller ens vilja förstå mig så får det stå för er. Nu kommer mitt konto här ändå aldrig mer lysa grönt igen. För det här ger ändå inget.

Otack är sannerligen världens enda sanna lön.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-09-26 kl. 18:30.
Citera
2022-09-26, 18:14
Medlem
raskenss avatar
Vi kommer nog få se mycket av detta framöver:

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1574324704294436864?t=FdlKjh-Xerg0rLR1BWxiOg&s=19
Citera
2022-09-26, 18:17
Medlem
Citat:
NATO kommer lära sig en ordentlig läxa likt den Napoleon och Hitler fick.

Det verkar som de skippat historielektionerna där inne på NATO. Att majoriteten även i denna tråd skolkat sönder sig är underförstått.

Vad har du tänkt att Nato skulle göra?
Tåga in i Moskva?
Varför ska Nato ta över en sådan skitstad?

Det är putin som är lik hitler. Har du missat det? Ryssen kommer nu lära sig en läxa som dom aldrig kommer glömma. Eller nja, dom är så pantade så dom har glömt den efter ennmånad o kommer göra samma misstag IGEN. Var det kanske du som skippade alla slags lektioner i skolan?
Citera
2022-09-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Flyktingströmmen är massiv ut ur Ryssland, regimen gör allt för att stoppa den.
Protester blossar upp överallt runt hela Ryssland.

Regimen skickar styrkor till det av Ryssland ockuperade Dagestan för att försöka kväsa upproret samtidigt som man förlorar stort i Ukraina.

Hur ska den kollapsande Ryska Federationen kunna ge NATO en läxa?

Med kärnvapen givetvis.
Citera
2022-09-26, 18:19
Avslutad
Just nu gömmer sig enorma mängder män i Ryssland inom Ryssland. Vissa av egen vilja, vissa pga släktingars rädsla. De har lämnat jobb o studier å ”försvunnit” under radarn. Detta kommer ytterligare späda på den ekonomiska kollapsen i Ryssland. Putin kan mycket väl ha gjort sin största blunder hittills.
Citera
2022-09-26, 18:20
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Nu må jag själv vara misstrodd och stämplad som rysstroll här inne av många men låt mig klargöra:

Är du Putins vän är du inte min vän. Stödjer du ett psykfall som håller i princip hela världen gisslan med kärnvapen ifall han inte får återuppbygga något sorts Frankensteins monster till Sovjetvälde i miniatyr och för att han lidit ett sådant pinsamt och förudmjukande nederlag hittils i Ukraina (och det med all jävla rätt) är du inte min vän.

Putin är lika mycket en fiende av Europa som Amerikansk vänsterliberalism/nykonservatism, Sionism och Islam är det.

Vi sitter fastklämda mellan nykonservativa krigshetsare i Washington och krigshetsande KGB boomers i Moskva som riskerar utplåna allt liv i den norra hemisfären på grund utav det geopolitiska vendettat mellan dessa två. Att stödja den ena över den andra är dårskap. Att stödja Putin mot ett Ukraina som med all rätt på sin sida bara försvarar sig från dårens invasionshord bara för att vänsterliberaler och nykonservativa i väst opportunistiskt också valt att stödja Ukraina och varit med och underblåst och instigerat konflikten (tillsamans med Putin må tilläggas) är så endimensionellt och dåraktigt att det inte finns ord kvar att beskriva vansinnet. Geopolitik tenderar att ge en udda sängkamrater ibland. Det får man leva med. Det är inte fel att stödja Ukraina i sig oavsett. Att det finns vänsterliberaler och globalister som gör det får komma i andra hand just nu ifall ni Putinister tänkt längre. Men det gör ni inte. Kreml tänker åt er istället.

Putin-kulten bland pojkrumsnassar och andra misslyckade människospillror i väst påminner mer och mer om Jonestown och Heavens Gate.

Att sitta fast i Lenins hjärna som både Putin och hans trollarmè gör är onekligen ingen trevlig upplevelse. Lenins hjärna är ingen trevlig plats att befinna sig i.

Så. Förstår ni nu bättre mitt synsätt och min bild och åsikt av allt detta eller ska ni rysstroll börja hoppa på mig istället nu efter att jag blivit skinnflådd hela dagen igår av vänsterliberaler och nykonservativa?

Jag ville bara ha detta sagt. Om ingen av er vill ta till er eller ens vilja förstå mig får stå för. Nu kommer mitt konto här ändå aldrig mer lysa grönt igen.

Det brukar bli så här, att i tider som dessa så väljer man ut den största skiten. Visst kan man se nyanserat på frågorna fortfarande. Men just nu står vi inför att en galen rysk ledare hotar världen med kärnvapen. Så då får vi för tillfället sätta på sidan våra tankar att USA också kan vara en kålsupare av rang ibland tex.

Att Ryssland likt Nordkorea och Kina är ett av världens mest korrumperade länder, med en historia av galna ledare som gärna slaktar sitt eget folk har varit känt länge. Nu hade vi väl hoppats att de skulle stanna och göra mest skada på hemmaplan. Men var väl bara en tidsfråga.
Citera
2022-09-26, 18:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om senast 2 månader är de minst 300 000 nya ryska soldaterna på plats. Därefter bör det inte ta mer än några månader innan kriget är slut. Då kommer denna tråd dö och majoriteten av alla Zelensky-fanboys kommer flytta till någon annan foliehatts-tråd där de hör hemma.

Alla MSB-troll som härjar härinne har fast lön så staten kommer säkert hitta på något annat åt dem att skriva om. Tror inte Uffe vågar göra sig av med packet.

Även om det skulle bli 300 000 nyinryckta oerfarna, förmodligen illa utrustade soldater - vad ska de kunna göra för skillnad?
Citera
2022-09-26, 18:22
Medlem
Iranska transportflyg svartlistade av USA:

The United States has added a fourth Iranian cargo plane to its export violation list over its flights to Russia.*

The US Commerce Department said it believed the plane was serving Russia, which violates export controls under Biden administration sanctions.*

The department added three Iranian cargo planes to the list on last week.*

https://news.sky.com/story/ukraine-news-latest-war-russia-victory-day-putin-live-12541713
Citera
2022-09-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Det brukar bli så här, att i tider som dessa så väljer man ut den största skiten. Visst kan man se nyanserat på frågorna fortfarande. Men just nu står vi inför att en galen rysk ledare hotar världen med kärnvapen. Så då får vi för tillfället sätta på sidan våra tankar att USA också kan vara en kålsupare av rang ibland tex.

Att Ryssland likt Nordkorea och Kina är ett av världens mest korrumperade länder, med en historia av galna ledare som gärna slaktar sitt eget folk har varit känt länge. Nu hade vi väl hoppats att de skulle stanna och göra mest skada på hemmaplan. Men var väl bara en tidsfråga.

Är Lavrov så mycket bättre???????
Citera
2022-09-26, 18:25
Medlem
Nu är nya prylar på väg till fronten. Passar bra ihop med de sönderrostade vapnen de nya rekryterna fått.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/xomc4d/%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%B5%D1%89%D0%B8_%D1%83% D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D0%B0/

"Lastbilar" som legat i malpåse sedan 1950-1960-talet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in