2022-09-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Jag skyller inte på klassen ligist.
Jag skyller på skolan som inte hjälpte. Det är skolans ansvar.
Jag skyller på polisen som inte gjorde något när de såg.
Jag skyller på soc som inte gjorde något fast de visste.
Är du glad att skattepengarna går till deras löner?

Sen har man som medmänniska också ett ansvar men märkt av att majoriteten här i Sverige speciellt de som föddes lätt anser att de inte är deras ansvar för dom betalar minsann skatt som går till tjänstemännen som inte hjälper.
Sen skriver dom en massa svammel hur det är den utsatta personens fel. Cirkeln sluten.

Försök förbättra din framtida tillvaro istället för att gräma dig över det som hände tidigare.
Citera
2022-09-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Försök förbättra din framtida tillvaro istället för att gräma dig över det som hände tidigare.

Jag har gjort det i flera år. Men det går inte att göra det ensam.
Tack för massa tomma ord larsjohansson.
Citera
2022-09-27, 19:44
Medlem
Citat:
Jag har gjort det i flera år. Men det går inte att göra det ensam.
Tack för massa tomma ord larsjohansson.

Du har det huvudsakliga ansvaret för vilket liv du kommer att leva.
Citera
2022-09-27, 19:49
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
När ska vi egentligen börja sätta skulden på samhällets brister på rätt personer?
Under den kommande mandatperioden.

Tjänstemannaansvaret kommer tillbaka och ansvaret för yrkesverksamma inom olika myndigheter och statliga och kommunala företag kommer att skärpas.

Om du inte får hjälp av en polis eller en sjuksyrra på rätt sätt kommer de att straffas. Om någon på kommunen inte sköter sitt jobb eller gör det dåligt kommer dem att straffas. En lärare som inte klarar av att få tyst i klassen kommer att straffas.

Morötterna är slut nu.
Citera
2022-09-27, 19:55
Medlem
Vad jobbar du själv med?
Citera
2022-09-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newsmilf
Vad jobbar du själv med?

Städar hemmet hos människor som haft ett lättare liv. Inte förväxla med lätt för vi alla går igenom tuffa saker men många har ett nätverk och stöd sen födseln som gör att såren läker.
Citera
2022-09-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Tjänstemannaansvaret kommer tillbaka och ansvaret för yrkesverksamma inom olika myndigheter och statliga och kommunala företag kommer att skärpas.

Om du inte får hjälp av en polis eller en sjuksyrra på rätt sätt kommer de att straffas. Om någon på kommunen inte sköter sitt jobb eller gör det dåligt kommer dem att straffas. En lärare som inte klarar av att få tyst i klassen kommer att straffas.

Morötterna är slut nu.

Jag hoppas verkligen det. Det är så många, inte bara jag som blivit utsatta av inkompetenta tjänstemän. Både vuxna och barn har dött i lilla Sverige som ska va så himla bra.
Citera
2022-10-02, 11:11
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Morötterna är slut nu.

Du har helt missuppfattat vad tjänstemannaansvaret går ut på. Eller så lever du i en drömvärld. Tror du på allvar att SD kommer att få igenom en lagstiftning som säger att lärare ska ha böter om det är pratigt i klassrummet? Att varje polis eller sjuksköterska som inte gjorde precis allt den borde ha gjort i en knepig situation kommer att få böter?

En skärpning av tjänstemannaansvaret kommer det kanske att bli, men inte med de effekter som du inbillar dig.
Citera
2022-10-02, 12:39
Medlem
invandrarjuices avatar
Citat:
Städar hemmet hos människor som haft ett lättare liv. Inte förväxla med lätt för vi alla går igenom tuffa saker men många har ett nätverk och stöd sen födseln som gör att såren läker.

Om du hade haft någon förmåga hade du kunnat få ett bättre jobb.
Citera
2022-10-02, 13:02
Bannlyst
Citat:
Tjänstemännen i Sverige lever i ett korrupt och ruttet samhälle och en viktig del av deras försörjning att inte kritisera systemet eller synliggöra missförhållanden utan tvärt om sopa problem under mattan.

TS har helt rätt i detta , det syns tydligt vad som denne skrivit om detta ,
att få till förändring kräver otrolig styrka av den drabbade , att orka få ut det i media , så folket verkligen kan läsa om hur det går till under mattan i detta land bland myndigheter ,

så mitt råd till den drabbade , VA STARK kämpa och få din rätt du ska ha
förr brändes folk på bål i detta land , vore befogat i dag med enligt mej

så liknelsen , david mot goliat är , ju större de är ju tyngre faller de
, Don Quijote , mot väderkvarnarna , med tänstickor och yxa blir det kaffeved

glöm aldrig det och KÄMPA med allt ni har , sanningen ska fram om hur maktmissbruk och annat skit bland myndigheter pågår
Citera
2022-10-09, 07:38
Bannlyst
Det bär ju ett ideal nu att vara pk. Att slicka uppåt och ibland sparka nedåt.

Det är inte ett ideal att se till följande: lönsamheten, nöjda kunder, nöjda anställda. Och flertalet spelar med. Är man pk blir man befordrad och väl avlönad, så man blir ju såklart nöjd, men det gagnar ju inte verksamheten vilken den nu är.
Citera
2022-11-30, 23:41
Avslutad
Citat:
Tjänstemännen i Sverige lever i ett korrupt och ruttet samhälle och en viktig del av deras försörjning att inte kritisera systemet eller synliggöra missförhållanden utan tvärt om sopa problem under mattan.

Sanning!!

Men nu ska tjänstemannaansvaret i a f återinföras enligt de nya styrande.

Nånstans får en börja.

Snart dags för alla svikna och utsatta att stämma den djävla staten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in