Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
1. Nej det var inte folkets val som redan var beslutat.
2. Det är oklart om han var köpt eller korrumperad i just denna fråga. Det kan lika gärna varit så att han ville få en bättre deal från EU.
3. Ja du, hur kan en minoritet rösta på Sossarna och en annan minoritet rösta på Moderaterna?
Det var två minoriteter. Resten kanske inte brydde sig, eller ville ha status quo eller upplevde sig ha otillräcklig information. Jag kan inte säga att jag vet vad som var ekonomiskt rätt eller fel för Ukraina i den situationen, kan du??
"Resten KANSKE inte brydde sig"??? Och dessa siffror har du? När frågan kom upp vad det gällde åt vilket håll Ukraina skulle försöka rikta sitt samarbete åt, så handlade det om A - EU och B - Ryssland. EU blev utfallet och så var det med det. Efter detta så började betalda grupper i Ukraina att ta till vapen och trakassera de Ukraina/EU vänliga medborgarna i öst. Även där var de Ukraina/EU vänliga i MAJORITET!. Simpelt, visst....eller skall to dra ett par hundra teser med "om om inte hade funnits, så skulle det kunna vara blah blah blah"?
#. Vad DU tycker om rätt eller fel gällande deras ekonomi är något jag fullständigt skiter i. Vad i hela fridens namn har fått dig att tro att DINA UNDRINGAR om vad som var var rätt för Ukrainarna spelar roll......så här i EFTERHAND??? Snacka om att du har en självbild som är dopad långt långt över verkligheten. Varför skulle JAG "säga vad som var ekonomiskt rätt" för Ukraina?? Det ÄR fullständigt oväsentligt eftersom att ukrainarna SJÄLVA valde, DÄR och DÅ! Simpelt även detta