Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Nu missförstår du mig med flit igen. Min poäng är att rättsväsendet skyddade våldsmän, i väldigt stor skala. Om det var mord eller dråp är irrelevant.
Mycket tjat om min agenda. Vad är din? Tycker du själv att du framstår som en balanserad röst här inne som visar sig kapabel att se bägge sidor av saken? Spelar din agenda en roll? Om du nu skulle visa dig vara polack eller gift med en ukrainare, gör det då att jag inte ska lyssna på dig?
Jag försöker bara påpeka risken med att bli påverkad av ren propaganda, du lutar väldigt mycket mot att avsluta kriget via att ge Putin det han vill ha.
Efter ett långt liv med erfarenhet av förhandlingar med olika nationaliteter så får man lära sig att läsa saker.
I sverige försöker vi hitta konsensus från början, tittar vi från ett rysskt perspektiv är resultatet för dig det vesäntliga och alla avsteg eller försök att hitta en gensam lösning ses som en svaghet som skall användas så långt det går.
Min agenda är bara att påpeka dessa felaktiga slutledningar du gör, oftast p.g.a att du faktiskt köper den rysska propagandan.
Jag vet inte om det är medvetet eller att du bara lurar dig själv att du är en balanserad röst.
Läs igenom dina egna inlägg, du kommer att hitta att du oftast hamnar i en ståndpunkt att man skall tillgodose Putins krav för att få slut på kriget.
Vilket helt enkelt är den ryska förhandlingsstrategin.