2022-09-26, 04:48
Medlem
Saltkatts avatar
Jag borde kanske vara förfärad, men ... who cares? Hur många italienska regeringar sitter längre än ett halvår numera?
Citera
2022-09-26, 04:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag borde kanske vara förfärad, men ... who cares? Hur många italienska regeringar sitter längre än ett halvår numera?
När hade dom senast en så homogen regering?
Citera
2022-09-26, 06:15
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Spännande tider m a o.

Meloni är dock känd för att vara den som är mest pro-EU, och som det ser ut nu så får hon ett starkt stöd av väljarna.

(Personligen har jag länge tyckt att EU ska sluta kriga med Ryssland och ge dem halva Ukraina. Ryssland har kärnvapen och en galen diktator.)

Meloni är inte "pro-EU" - däremot är hon pro-Nato och pro-Ukraina.
Citera
2022-09-26, 06:16
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Hon kallas tydligen "Lady Aspen" i Italien.
Efter Aspen-insitutet. Hon är alltså kontrollerad opposotion.
Kommer inte bli någon nämnvärd förändring.
Precis som i Sverige.
Citera
2022-09-26, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Härligt, var ju på vippen att köpa lägenhet iItalien 2020, när jag var i Ligurien och Tuscana, men blev avskräckt av extremvänsterns auktoritära hanterande av snuvan med lockdowns, ansiktsblöjor och andra påtvingade idiotgrejer.

Med denna tvärvändning är ju läget något helt annat. Uppfriskande att se starka kvinnor stå upp för friheten i Italien.
Ironiskt dock att vare sig FI eller S-kvinnor hade gett henne något stöd trots att Giorgia är kvinna och den första kvinnliga premiärministern i Italien.
Citera
2022-09-26, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Hon kallas tydligen "Lady Aspen" i Italien.
Efter Aspen-insitutet. Hon är alltså kontrollerad opposotion.
Kommer inte bli någon nämnvärd förändring.
Precis som i Sverige.

Säg mig vem som INTE är kontrollerad opposition? Denna heta blonda MILF, är ju bara ännu en "Joe Brandon Biden", som läser från telepromptern.
Citera
2022-09-26, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jasså? Varför då?

Verkar mer eller mindre klart att Meloni tar över posten som premiärminister med runt 25% väljarstöd. Legs och Berlusconis partier står bakom också.

De är det ukrainska lägret. Lite som högern i Sverige.
Citera
2022-09-26, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Berlusconi som e Putins vän e emot. Savini och Lega har kopplingar sedan gammalt liksom fascistpartiet Italiens Bröder.

Nej, det stämmer inte. Kom ut en rapport från usa för inte länge sedan som motsatte dessa kopplingar.

Merkel var Putins vän men inte nu längre.

De enda som varit delvis emot vapen till Ukraina är 5-clownerna som är mer vänster.
Citera
2022-09-26, 07:06
Medlem
Jirens avatar
Haha. Inte ETT enda ord om den underbara valvinsten på Aftonbladets huvudsida.
Citera
2022-09-26, 07:12
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Haha. Inte ETT enda ord om den underbara valvinsten på Aftonbladets huvudsida.

Lena Melin halsade säkert en hel del vinpavor när hon såg det fantastiska resultatet, förmodligen tröstsuper hon fortfarande.

Krönika kommer nog senare i veckan.
Citera
2022-09-26, 07:16
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Nej, det stämmer inte. Kom ut en rapport från usa för inte länge sedan som motsatte dessa kopplingar.

Merkel var Putins vän men inte nu längre.

De enda som varit delvis emot vapen till Ukraina är 5-clownerna som är mer vänster.
Sant. Sägs ofta hur högern skulle vara Putin+vänlig. Jag har själv röstat AfS men sållar mig till Ukrainas bröder. Känner ingen som tagit Rysslands sida i kriget alls.
Citera
2022-09-26, 07:16
Medlem
orrtupps avatar
Ännu ett glastak krossat, vilken glädje för alla kvinnor! Nu äntligen har italienska flickor fått se att även de kan nå det högsta ämbetet!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in