2022-09-26, 00:31
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Rikt och framgångsrikt? Varför skulle de ens vilja bli det? Säger inte Gud att man inte skall söka jordlig rikedom? Att vishet och kärlek är viktigare? Och är det inte just ett sådant kristet parti som vunnit nu?

Kanske tänker de att de var lyckligare när de inte var så fokuserade på det definierar som framgångsrikt, utan när de istället satsade på kärlek och visdom, familjen, vänner och bekanta?

Kanske är det så att de har rätt?
Du menar som när Mussolini satsade på kärlek, vännerna och familjen genom att beordra landets italienska ungdomar ut i ett onödigt krig?
Citera
2022-09-26, 00:33
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Och dessa problem kommer aldrig att lösas av mer vänster-globalistslödder i regering och more of the same i ett årtionde till. Det betyder inte att en högerkoalition är en oavkortad lösning på Italiens problem, men de kan knappast bidra till att problemen förvärras mer än vid okontrollerad brun invandring och mer globalistdynga.
Det är mer än bara invandringen som kommer kapas om de får fortsätta regera.
Men visst, låt Italien gå ur EU och kapa de handelsavtal som finns, så får vi se hur det går med ekonomin.
Citera
2022-09-26, 00:34
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Du menar som när Mussolini satsade på kärlek, vännerna och familjen genom att beordra landets italienska ungdomar ut i ett onödigt krig?

Du hade inget bättre svar på den, än en högubbe? Det är väl inte Mussolini som vunnit valet? Fattigt.
Citera
2022-09-26, 00:36
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Du hade inget bättre svar på den, än en högubbe? Det är väl inte Mussolini som vunnit valet? Fattigt.
Nej, men de kommer från samma block.
Det du beskriver om kärlek till familjen, vännerna och bekanta, det är en definition på den italienska kulturen, inte på hur landet ska styras.
På samma sätt som man inte kan utforma hur Sverige ska styras genom dalahästar, folkdans och smörgåsbord.
Citera
2022-09-26, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Meloni har väl inte meloner i klass med våran Nooshi, men jag får säga att hon är ett ljus i mörkret. Nej hon är inte EU-kritisk såsom många tror men hon behöver EU eftersom Italien är i en svår ekonomisk situation.
Landet är innovativt men bilindustrin har inte förnyat sig, jag tror man måste bilda en front där man försöker få ut mer av vanliga bränslemotorer och visa att det inte är elbilar som gäller.

Nationalismen är viktig och EU skall vara en mjölk-kossa dock tyvärr inte för Sverige som blir utsuget. Hmm..jag är förvirrad.
Om man skiter i melonerna och allt det där så finns det förnyat hopp att ryssland kan slå på gasen för att salvini och berlusconi vill ha fred med ryssland.

Meloni är tveksam. Men EU hatar henne. Och om EU hatar henne så är hon bra nog för min del.
Citera
2022-09-26, 00:51
Medlem
Europa börjar vakna upp, ingen vill ha negers på kontinenten längre
Citera
2022-09-26, 01:18
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Europa börjar vakna upp, ingen vill ha negers på kontinenten längre

30år försent tyvärr
Citera
2022-09-26, 01:23
Medlem
needAlifes avatar
Har vi något resultat än? Hur röstade italienarna?
Citera
2022-09-26, 01:25
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
30år försent tyvärr
Är aldrig försent. Allt går att ändra på bara man har viljan.Sure, är en miljon som bör återvända men fine, så får det bli.
Citera
2022-09-26, 01:33
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Har vi något resultat än? Hur röstade italienarna?

Senast jag hörde hade Meloni 26%, hon har ökat ifrån 4% 2018. Hon blev största parti och ledare över landet.
Citera
2022-09-26, 01:35
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Senast jag hörde hade Meloni 26%, hon har ökat ifrån 4% 2018. Hon blev största parti och ledare över landet.
Fantastiskt. Ska fira lite själv hemma med lite Pavarotti. Con Te Partirò
Citera
2022-09-26, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Fantastiskt. Ska fira lite själv hemma med lite Pavarotti. Con Te Partirò

Inte någon vinare då? Eller gott öl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto