2022-09-25, 09:51
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Spelar ingen roll hur det funkar, om det ska funka bra så ska båda sidor komma med bevis.

Säg att jag kommer med bevis på att Nötter ger cancer i min undersökning och att folk dör av det.
Du gillar inte min undersökning av olika anledningar och står emot den.

Borde du inte då komma med dina egna belägg för varför det inte är så snarare än att bara säga, nej han är helt fel ute, det stämmer inte alls?

Hur ska någon kunna tro dig om du inte kommer med egna undersökningar som visar på att jag har helt fel för att de som äter nötter faktisk klarar sig bättre mot cancer för att nötter innehåller ämneX som i studier har visat sig motstå cancer...bla bla bla.

Jag har x antal argument för att gud existerar. Är det nu din uppgift att bevisa att jag har fel? Annars utgår jag från att gud existerar.
Citera
2022-09-25, 11:36
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll hur det funkar, om det ska funka bra så ska båda sidor komma med bevis.

Säg att jag kommer med bevis på att Nötter ger cancer i min undersökning och att folk dör av det.
Du gillar inte min undersökning av olika anledningar och står emot den.

Borde du inte då komma med dina egna belägg för varför det inte är så snarare än att bara säga, nej han är helt fel ute, det stämmer inte alls?

Hur ska någon kunna tro dig om du inte kommer med egna undersökningar som visar på att jag har helt fel för att de som äter nötter faktisk klarar sig bättre mot cancer för att nötter innehåller ämneX som i studier har visat sig motstå cancer...bla bla bla.
Men i detta fallet har ju Ute "bota din cancer genom att äta rätt" Kruger presenterat exakt noll bevis för det hon påstår.

Det finns ingen undersökning att gilla eller inte gilla. Hon "har en känsla".
Citera
2022-09-25, 12:11
Medlem
Inte läst alla inlägg.
Men läkaren vidimerar sina rön - och vaccinet, oavsett vår inställning, är prövat under alltför kort tid. Samhällsekonomiska intressen har styrt, och motat undan obekväm information. (Någon skrev att doktorn var ”knepig”. Förmodligen osmidig och obenägen att ge sig)
Dessvärre är vår värld sådan nu att cancertumörer kan förväntas expandera i på ett sätt som inte var vanligt förr. Stress - coronastressen - miljöföroreningar och andra gifter har sått en drakskörd.
Tror att även de icke-vaccinerade, eller som inte har fullföljt vacc.programmet, drabbas i större utsträckning av detta.
Vad som är intressant, är att vissa blir sjuka och andra inte. Det är något som går utom hälsosam livsstil, mindfulness och yoga.
Citera
2022-09-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Jag har x antal argument för att gud existerar. Är det nu din uppgift att bevisa att jag har fel? Annars utgår jag från att gud existerar.

Det är en helt annan grej.
Det är som att någon påstår att påskharen finns, det är ju total science fiction.
Alla smarta människor vet att det inte finns någon gud. Tyvärr finns det dock allt för många kristna och muslimska och andra troende grupper i världen, vad de har rökt eller varför de är så dumma vet jag inte, men som tur är verkar de flesta förstå att det inte finns någon gud.

De som förstår det baserar det på kunskap om att det man inte sett och inte hört eller sett och ingen kunnat bevisa genom filmer eller bilder, finns helt enkelt inte.
Citera
2022-09-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig

Citat:
Det är en helt annan grej.
Det är som att någon påstår att påskharen finns, det är ju total science fiction.
Alla smarta människor vet att det inte finns någon gud. Tyvärr finns det dock allt för många kristna och muslimska och andra troende grupper i världen, vad de har rökt eller varför de är så dumma vet jag inte, men som tur är verkar de flesta förstå att det inte finns någon gud.

De som förstår det baserar det på kunskap om att det man inte sett och inte hört eller sett och ingen kunnat bevisa genom filmer eller bilder, finns helt enkelt inte.

Kan där lägga till UFOs och aliens, men skillnaden där är att det finns en otrolig stor sannorlikhet att det finns liv bortom vår egen värld. Forskare har visat på mängder av världar utanf ör vår galax som är livsdugliga och vi kan inte ens se en liten bråkdel av allt som finns.

Därför är det högst troligt att det finns mer liv utanför vår egen planer än oss.
Men att tro på gudar... nej det är för fan puckat.
Citera
2022-09-25, 22:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
https://roar-assets-auto.rbl.ms/documents/13712/2022-02-01%20RHJ%20letter%20to%20DoD%20re%20DMED.pdf

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34696485/

Studien var väldigt kontroversiell, och har nu blivit retractad ett halvår senare utan någon tydlig förklaring.
Oklart vad anledningen blir för den enorma ökning av diagnoser och sjuktillstånd hos militären, men datorbugg känns ju som en sannolik gissning.
Nej, studien har inte blivit avpublicerad utan någon tydlig förklaring. Det finns tvärtom en mycket tydlig förklaring.

Citat:
The published article [1] has been retracted. Following publication, the first author contacted the editorial office regarding an improper experimental design with the potential to significantly affect the integrity of the resultant experimental data.

Adhering to our complaint procedure, an investigation was conducted. Both the chosen construct of the spike plasmid that contained a C-terminal fused with 6xHis tag and use of a GFP reporter system under overexpression conditions in the protocol were identified as having the potential to introduce significant ambiguity regarding the nature of the reported observations. The reliability of the results and conclusions presented have therefore been undermined. Furthermore, statements regarding the effect of the spike protein on the adaptive immunity are misleading as in this article no experiments related to the adaptive immunity were performed, and the full-length spike-based vaccine was not studied. Therefore, conclusions related to vaccine safety are not validated and lacked experimental support. This article [1] is retracted and shall be marked accordingly. This retraction was approved by the Editor-in-Chief of the journal Viruses.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9145574/

Var det Bill Gates som städade bort studien?

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...
Citera
2022-09-25, 22:45
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Dina försök att ingjuta trovärdighet är ju patetiska, du kan ju posta hur mycket länkar som helst, det blir inte mer trovärdigt i alla fall då vetenskapen är köpt och korrumperad.

Jag har inte postat (ursprungligen) några av de länkarna som jag listade, det skötte antivaxxar-patrasket som. Jag frågade vilka av dessa länkar som är det antivaxxar-patrasket beskriver som "vetenskapliga"?

Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Är billiga attacker allt du har att komma med? Rädd att hamna i Nurnberg?
Du har vetenskapliga källor i TS. och i tråden.

Vilken av länkarna är den som är "vetenskaplig"? Är det länken till "Frihetsnytt" ni menar? Är det den som är vetenskaplig? *fniss*
Senast redigerad av korrektamund0 2022-09-25 kl. 22:51.
Citera
2022-09-26, 08:54
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Hur känns det att leka "Bagdad-Bob" dagarna i ända?

Har du ingen verklighetsuppfattning alls? Ser du inte vad som händer i världen med cancer och överdödlighet som accelererar månad för månad?

Allt fler läkare och högt uppsatta personer varnar om de skadliga cancer-aids-vaccinerna. Allt fler läkare måste "foliehatt" förklaras för varje dag som går.

Men du, du lever i din fantasivärld. Tragiska människa.
Antivaxxar-patrasken är väl för härliga ändå:
Först gapar och skriker de som treåringar med nedkissade Hello Kitty-trosor om att cancer och aids orsakas av vaccin - men när någon frågar efter minsta vetenskapliga belägg för att så skulle vara fallet grinar de ännu högre, länkar till Frihetsnytt och menar att andra lever i fantasivärldar. Wow.

Frågan är ganska enkel:
Om cancer och aids osakas av vaccin borde det vara en enkel grej för alla dessa påstått "högt uppsatta personer" och "läkare" att visa någon form av vetenskapligt belägg. Läkaren som är föremål för diskussion i den här tråden har hittills inte presenterat ETT ENDA vetenskapligt gångbart belägg utan nöjer sig med att "misstänka", fått "känslor", "tro" och "inbillat" sig, något som i vardaglig mun kallas för substanslöst trams.

Saken blir knappast bättre av att tokan mitt i den substanslösa soppan påstår att folk botat terminal cancer genom kostomläggning och mental träning. Och så pekar hon på det vetenskapligt signifikanta faktumet att hon bland youtube-kommentarerna sett att det finns "fler än jag som tror på att denna vaccinering kan ha samband med snabb cancerutveckling". Och som socker på antivaxxar-grädden uttrycker hon oro för att folk ifrågasätter hennes kompetens. Den kompetens som skall ifrågasättas är väl snarare den person som ännu inte givit henne sparken.

Citat:
"sedan nästan ett år tillbaka har jag fått en känsla av att jag får prover från yngre patienter"

"sedan verkar tumörena vara större än vanligt"

"återgående till själva tumörerna har jag en känsla av att den växer mera aggressivt än tidigare"

"för några månader sedan trodde jag att patienterna inte vill gå till läkaren på grund av corona-sitiationen. Men den är över"

"senaste tiden inbillar jag mig att jag ser fler patienter som för många år har haft cancer och är mer eller mindre friskförklarade"

"alla dessa fall som jag misstänker kan stå i samband med vaccinering mot COVID-19 anmäler jag till Läkemedelsverket"

"i Februari i år har jag gjort en intervju med Miriam Reichel, som är en kvinna som själv har överlevt en cancersjukdom. Hon hade fått en åttaveckors prognos av läkaren, men hon besegrade sin cancer med bl.a. mental träning och specialkost. Detta var för 16 år sedan.
Här fick jag också lära mig att det som vi läkare lär oss på Universitetet tydligen inte är hela sanningen om sjukdom och om läkningsprocesser i kroppen"
Men det var bara en parantes.
Det är nu knappt 223,000 klick på denna inspelningen och det är idag 1,300 kommentarer. I dessa kan man läsa att det finns många fallbeskrivningar och att det finns fler än jag som tror på att denna vaccinering kan ha samband med snabb cancerutveckling".

"Det finns dödsfall som jag i allra högsta grad misstänker står i samband med vaccinering mot COVID-19"

"dessutom har jag en känsla av att man inte vill se och tolka förändringarna i sitt sammanhang"

"de förändringarna jag beskriver som troligen har samband med vaccinering mot COVID-19 är tydligen bara en bråkdel av det som händer i kroppen"

"man lyssnar inte på det jag säger, och mina kollegor ifrågasätter t.o.m. min kompetens"
https://rumble.com/v1do1rb-covid-vaccination-and-turbo-cancer-pathological-evidence-with-english-subti.html

Bättre läge att använda några mindre smickrande termer som "Bagdad Bob" lär man väl aldrig få. Men du menar på fullt allvar att det är verklighetsfrånvänt att ifrågasätta läkaren som är föremål för diskussionen? Du är rent ut sagt ointelligent och dum i huvudet. Är det så?

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...
Citera
2022-09-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
det finns sedan 2011 en belöning på 100 000 euro utlovad till den som kan presentera en vetenskaplig studie där mässlingvirusets existens bevisas.

Det där är ju trollning på Thabo Mbeki nivå.

https://sverigesradio.se/artikel/6395773

Du kan ju inte heller bevisa att du existerar på riktigt så den metadiskussionen är ju helt ointressant.

Att tro på forskning och vetenskap innebär att man förlitar sig på personer som kan mer än en själv inom något område. Man förlitar sig också på att systemet fungerar så att när någonting felaktigt förs fram så justerar man kunskapsläget. Forskarvärlden är tillitsbaserad precis som t ex Wikipedia, och med ett tillräckligt stort antal aktörer kan lita ganska bra på att det mesta är korrekt (i alla fall inte medvetet missledande).

Om man inte tror att mässlingsvirus existerar, trots att flera miljarder doser vaccin mot viruset injicerats och vi ser att sjukdomen inte kan påvisas när man vaccinerar ligger man ganska långt ner på tillits-stegen.
Senast redigerad av trolljakt 2022-09-26 kl. 11:14.
Citera
2022-09-26, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Det där är ju trollning på Thabo Mbeki nivå.

https://sverigesradio.se/artikel/6395773

Du kan ju inte heller bevisa att du existerar på riktigt så den metadiskussionen är ju helt ointressant.

Att tro på forskning och vetenskap innebär att man förlitar sig på personer som kan mer än en själv inom något område. Man förlitar sig också på att systemet fungerar så att när någonting felaktigt förs fram så justerar man kunskapsläget. Forskarvärlden är tillitsbaserad precis som t ex Wikipedia, och med ett tillräckligt stort antal aktörer kan lita ganska bra på att det mesta är korrekt (i alla fall inte medvetet missledande).

Om man inte tror att mässlingsvirus existerar, trots att flera miljarder doser vaccin mot viruset injicerats och vi ser att sjukdomen inte kan påvisas när man vaccinerar ligger man ganska långt ner på tillits-stegen.

det handlar om vetenskap. det finns helt enkelt inget bevis för att det påstådda mässlingviruset existerar. 'upptäckten' av alla patogena virus sedan dess bygger på samma (vetenskapligt undermåliga) metod. således saknas vetenskapligt underlag för patogena virus överhuvudtaget.
Citera
2022-09-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
det handlar om vetenskap. det finns helt enkelt inget bevis för att det påstådda mässlingviruset existerar. 'upptäckten' av alla patogena virus sedan dess bygger på samma (vetenskapligt undermåliga) metod. således saknas vetenskapligt underlag för patogena virus överhuvudtaget.

Sluta trolla. Vad som är en vetenskapligt undermålig metod är ju väldefinierat inom skrået. Bara för att du inte förstår tankegången inom vetenskapen betyder det ju inte att saker inte finns.

Ingen har sett några kvarkar heller ändå är kvantmekaniken den verklighetsbeskrivning som är överlägset starkast och som hittills bäst förklarar alla observationer.
Citera
2022-09-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Sluta trolla. Vad som är en vetenskapligt undermålig metod är ju väldefinierat inom skrået. Bara för att du inte förstår tankegången inom vetenskapen betyder det ju inte att saker inte finns.

Ingen har sett några kvarkar heller ändå är kvantmekaniken den verklighetsbeskrivning som är överlägset starkast och som hittills bäst förklarar alla observationer.

det är virologerna som trollar. dom trollar fram ett virus ur en sörja av nedbrutet biologiskt material. viruset går inte att hitta i kroppsvätskan hos 'infekterade' människor, utan måste först 'odlas' i en cellkultur som hålls vid liv på svältnivå och dessutom behandlas med antibiotika. när cellkulturen börjar dö konstruerar man teoretiskt viruset ur den uppsjö av gensekvenser som sörjan innebär.

jag förstår tankegången: man hittar inget virus, så därför konstruerar man ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in