2022-09-22, 19:32
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag skratta gott illasinnat när Ina kände en person som likna Märta Louise sedan visade det sig
att hon var ansiktsblind eller hade rört ihop kändisnamn

Vi ska få upplysning om vad det är för muslimsk högtid som firats eftersom den har kunnat firats i Sverige, det är viktigt i ett fungerande mångkulturellt samhälle tänkte redaktionen när dom skrev frågan
Citera
2022-09-22, 23:36
Medlem
MrSokratess avatar
Ikväll vann Amie och Marcus pga att Amie hade fel i sitt resonemang.
Hade hon varit rätt ute så hade de sagt 1990 och förlorat.
Ibland har man tur.
Citera
2022-09-23, 08:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Stockholm, Oslo & Helsingfors är kul!

Mina två favoriter från tidigare är "Har Monopol-gubben monokel eller känns det bara som det?" och "Har Coca-Cola loggan ett bindestreck mellen Coca och Cola, eller känns det bara som det?"

En fråga som kanske är i lättaste laget, men som hade varit kul är "Är Betner flintskallig eller känns det bara som det"
Kanske. Men Stockholm ligger rätt klart sydligast. Men många är ju hopplösa på kartan så hade inte förvånat om det hade vållat problem. Tror vilken som ligger nordligast hade varit bättre.

Dina två var riktigt bra.
Citera
2022-09-23, 08:54
Avslutad
Vilka idiotfrågor har ställts under det senaste veckorna? Finns det en lista?
Citera
2022-09-23, 08:55
Avslutad
Citat:
Stockholm, Oslo & Helsingfors är kul!

Mina två favoriter från tidigare är "Har Monopol-gubben monokel eller känns det bara som det?" och "Har Coca-Cola loggan ett bindestreck mellen Coca och Cola, eller känns det bara som det?"

En fråga som kanske är i lättaste laget, men som hade varit kul är "Är Betner flintskallig eller känns det bara som det"

Ganska enkelt att veta. Finland slutar i samma breddgrad som Gävle i princip. Oslo var rätt svar antar jag.
Citera
2022-09-23, 09:42
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Ganska enkelt att veta. Finland slutar i samma breddgrad som Gävle i princip. Oslo var rätt svar antar jag.

Hehe, det var en kluring trots allt. Här är longituden. 0° är ekvatorn, så lägst gradantal är sydligast.
Helsingfors 60°10′15″N
Oslo 59°54′48″N
Stockholm 59°19′46″N

Största mindfucken för mig är fortfarande att New Yorks breddgrader korsar Spanien.
Citera
2022-09-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo åtminstone 1 och 3 är betydligt bättre än majoriteten av idiotfrågorna som F&F har haft på sistone. Hitlers födelsedag tycker jag dock inte är lika lätt och för mig är det endast hans dödsdatum som ploppar upp i huvudet medan hans födelsedag inte finns där.

En annan bra idiotfråga som kommer att komma senare under säsongen är ”Lyser stjärnorna själva eller reflekterar de bara ljuset från solen?”

Att Hitler föddes 20 april, som är en stor dag för weed-communityn (20 april blir 4/20 som är ett slangord för marijuana) är ganska uppmärksammat, framförallt på internet. Därför anser jag det vara en grej man bör kunna, även om det är långtifrån alla som gör det.

Det var också en bra idiotfråga tycker jag!

Två gamla idiotfrågor man minns som var bra är "Vad blir 0,5 / 0,5?" och "Vilka länder ingår i Skandinavien"? Jag själv gick fel på den sista, då jag trodde Finland var inräknat Kan nog rota fram några fler gamla exempel om jag får tänka lite.
Citera
2022-09-23, 10:54
Medlem
Citat:

Största mindfucken för mig är fortfarande att New Yorks breddgrader korsar Spanien.

Den är faktiskt sjuk. Första gången jag hörde "New York ligger på ish samma breddgrad som Rom" så trodde jag inte en sekund på det förrän jag fick se bevis.

Det skulle faktiskt gå att göra en idiotfråga av det. Nånting i stil med "Vilken stad av följande ligger på ungefär samma breddgrader som New York: 1. Köpenhamn X. London 2. Rom?". Tror väldigt många skulle gå snett.
Citera
2022-09-23, 13:53
Avstängd
XtraXs avatar
Bästa idiot frågan ever.

In the mid 1960s, the US army replaced all existing infantry guns with the M-16 rifle, and which fixed rate, repeat-fire machine gun?
Citera
2022-09-23, 16:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Spelar en roll gör han säkert men kunskapsluckor har han, annars "spelar" han under under pressure också, enda gången man märker totalt vem som kan vad, ka syntax error och järnridån också förstås. Det har även varit flera gånger då hanna haft fel och unge har inte alls "tagit över".. iofs verkar han ha noll tävlingsinstinkt så kanske han missar med flit.
En (som sagts) som spelade spel var isf erik haag, låtsades vara osäker "nja, ja vet inte men chansar på Ludwig Wittgenstein". "Oj, var det rätt.." (igen)

Ingen aning. Är annat att vara singel vid 40, tror inte hennes karaktärsdrag var lika påtagliga vid 25. Har aldrig sett henne med en kille, det har jag inte gjort med Josefin Johansson heller (andra p3-feministen på dryga 40) som också påstår sig haft massa karlar. Hanna nämnde i något avsnitt nyligen att hon var guldmunk, inte haft sex på över ett år. Vem kan det ha varit, fylleragg på krogen? Känns som det skulle kunna vara 5 år sedan då hon beklagat sig i åratal över hur ingen vill ha henne och hon måste skaffa barn själv om hon vill ha något.
Att inte ha tävlingsinstinkt är ju väldigt sympatiskt. All heder till Unge. Det tyder på genuint självförtroende. Jämför med Olof och Ebba som skämmer ut sig.
Citera
2022-09-25, 20:06
Avstängd
XtraXs avatar
Förstår inte varför de måste vänta till midnatt med att släppa avsnitten på Discovery+.
Citera
2022-09-25, 21:24
Medlem
Scapulas avatar
Varför ska de ha så många moment hela tiden och alltid helt random? Särskilt moment som sivlina, +1/buren (kanske inte är med denna säsong?) eller sorgebarnet som bara äter massa tid och är skittråkiga att titta på.

Filip och Fredrik gnäller ofta på andra usla produktioner och inte minst Fredrik pratar om hur saker och ting behöver "tightas". Men varför låter de dessa skitinslag passera när det finns så många andra som är mycket bättre?

Alla mot Alla behöver inte direkt förnyas med fler moment utan förfina istället det som är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in