2018-11-06, 13:20
Medlem
David Baas är nu nominerad till Stora Journalistpriset. Ett pris som Bonnier styr och verkställs av juden Mehr.
Baas enda intresse, styrt det med förstås. är att jaga SD.
Thomas Mattsson idag i Expressen: David Baas har gång på gång granskat främlingsfientligheten"

Inte mycket tal här inte om den verkliga främlingsfientligheten i Sverige.

Det mesta av skådespelet tycks vara upplagt för att Lööf med propagandans hjälp skall hjälpas i sista steget över till Löfven.
Citera
2018-11-06, 16:57
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinjosef
David Baas ägnar sig bara åt att sätta dit SD. Själv är han kommunist och vänsterextrem.
Hans artiklar bygger inte på fakta bara skvaller.
Inkompetent och kriminell
Källa på det?
Citera
2021-01-24, 20:35
Medlem
Stämmer det att David Baas är bög?

Enligt rykten i dörrvaktsbranschen suger David Baas inte bara den figurativa bonnierkuken som dräng på Expressen, utan även faktiska homofilkukar vilka han även tar emot i sitt journalistarsle inne på toalettbåsen på Secret Garden och Patricia.

Han har även setts på söder i Stockholm med matkassar fulla med chips och groggvirke under Prideveckan.
Citera
2021-11-22, 16:39
Avslutad
Min killkompis är gay och han sa att han hade sett David Baas dykt upp i flödet på tinder dessutom med en bio ”söker en skön kille som kan charma mig”

En verifierad profil dessutom så ingen fake konto.
Citera
2022-08-28, 10:49
Medlem
snurresprettiss avatar
Vilka röstar han på?
Citera
2022-09-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Aas
Stämmer det att David Baas är bög?

Enligt rykten i dörrvaktsbranschen suger David Baas inte bara den figurativa bonnierkuken som dräng på Expressen, utan även faktiska homofilkukar vilka han även tar emot i sitt journalistarsle inne på toalettbåsen på Secret Garden och Patricia.

Han har även setts på söder i Stockholm med matkassar fulla med chips och groggvirke under Prideveckan.

Bara för att man festar under pride så betyder det inte att man är gay but anyhow…

Ja, David Baas är så gay som man kan bli. Jag vet eftersom jag satt på honom ett flertal gånger och känner killar som varit med honom betydligt oftare.

Runt 2010 brukade David hänga med ett gäng gaykillar som spelade basket på Reimersholme på Söder om helgerna, den s.k. bög-basketen. Matcherna brukade avslutas med hårt gruppsex i en av flera närliggande lägenheter och regeln var att det förlorande laget, eller frivilliga ur det, fick vara bottoms. Jag minns att David alltid frivilligt var bottom, oavsett om han var med i det förlorande laget (vilket han ofta var då han är väldigt liten till växten) eller inte. Han brukade stå naken på alla fyra i en sliten plyschsoffa och puta med sin lilla stjärt och alla som ville fick kliva på, självklart oskyddat. David gillar bara STOOORA kukar och man fick sätta på precis så hårt och skoningslöst som man ville. Minns att dessa partyn eskalerade till spiked dildos och strypkoppel vid flera tillfällen. Ibland ännu snuskigare saker.. Det förekom även mdma/ecstasy och speed.

Jag har hört från killar som umgåtts mer med honom att han tog emot två extremt välhängda och mycket aggressiva afrikanska killar samtidigt och oskyddat i Barcelona vid något tillfälle.

En kul sidogrej är att han kallades ”Bareback-Baas” i våra kretsar (förklaring överflödig), men har även hört honom kallas för ”Dirty Dave” eftersom han ofta var smutsig där bak.
Citera
2022-10-03, 20:06
Medlem
Nu sitter personen på Expressen och skriver en massa skit.
Vad ska man förvänta sig av fd expo (kanske är det ännu).
Så otroligt jobbigt med dessa människor som inte förstår bättre.
Citera
2022-10-03, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vilka röstar han på?

Centern såklart
Citera
2023-03-03, 05:05
Medlem
Expressens David Baas tilldelas Föreningen Grävande Journalisters särskilda Guldspadepris:

”För hans långvariga och outtröttliga granskning av den nationella högern."

https://www.svt.se/kultur/de-ar-nominerade-till-arets-guldspadar
Citera
2023-03-03, 05:51
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Electro-Twink
Bara för att man festar under pride så betyder det inte att man är gay but anyhow…

Ja, David Baas är så gay som man kan bli. Jag vet eftersom jag satt på honom ett flertal gånger och känner killar som varit med honom betydligt oftare.

Runt 2010 brukade David hänga med ett gäng gaykillar som spelade basket på Reimersholme på Söder om helgerna, den s.k. bög-basketen. Matcherna brukade avslutas med hårt gruppsex i en av flera närliggande lägenheter och regeln var att det förlorande laget, eller frivilliga ur det, fick vara bottoms. Jag minns att David alltid frivilligt var bottom, oavsett om han var med i det förlorande laget (vilket han ofta var då han är väldigt liten till växten) eller inte. Han brukade stå naken på alla fyra i en sliten plyschsoffa och puta med sin lilla stjärt och alla som ville fick kliva på, självklart oskyddat. David gillar bara STOOORA kukar och man fick sätta på precis så hårt och skoningslöst som man ville. Minns att dessa partyn eskalerade till spiked dildos och strypkoppel vid flera tillfällen. Ibland ännu snuskigare saker.. Det förekom även mdma/ecstasy och speed.

Jag har hört från killar som umgåtts mer med honom att han tog emot två extremt välhängda och mycket aggressiva afrikanska killar samtidigt och oskyddat i Barcelona vid något tillfälle.

En kul sidogrej är att han kallades ”Bareback-Baas” i våra kretsar (förklaring överflödig), men har även hört honom kallas för ”Dirty Dave” eftersom han ofta var smutsig där bak.

Det där låter inte hälsosamt.
Citera
2024-01-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Det där låter inte hälsosamt.

Var bor svinet någonstans?
Citera
2024-02-24, 15:00
Moderator
Diagorass avatar
David Baas verkar ha gått från att vara slaskpressens självutnämnda expert på fascistiska rörelser på Facebook till att bli någon form av pekoral lyxrestaurangsrecensent. Det var faktiskt svårt att veta om detta var menat som satir på folk som försöker lajva överklass eller om Baas försöker göra det själv.

Det genomgående temat i dessa recensioner är inte att förmedla kvalitén på maten på de ställen han besöker i Stockholm utan att jämföra upplevelsen med Baas påstådda mondäna och världsvana erfarenhet av lyxupplevelser i den stora vida världen. Tonen i texten är att framställa det som någon form av allmängiltig erfarenhet att man ätit rysk kaviar på Cafe Pushkin i Moskva eller suttit på någon sky bar i Singapore. Baas har verkligen lyckats magnifikt med att illustrera Poes lag för låtsasadel. Ganska bra exempel på hur journalistklassen betraktar sig själv.

Citat:
Vi är helt ensamma – på Dahlgrens lyxkrog

Blåmusslor med wow-känsla, enastående råräkor och kaviar just så som kaviar ska smaka. David Baas besöker en lyxkrog som ekar tom i lågkonjunkturen.

https://www.expressen.se/kultur/recension-david-baas-om-seafood-gastro/

Citat:
Vi sitter i skybaren och tittar på en deppig förort

PremiumEn skybar där restaurangens utsikt är över en närförort och där köket och servisen inte är överens om menyn. David Baas besöker 3sixty skybar där man ska vara glad om hissen går ända upp.

https://www.expressen.se/kultur/vi-sitter-i-skybaren-och--tittar-pa-en-deppig-forort/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in