Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Orkar inte diskutera nazism igen. Om du söker bland gamla inlägg i min profil kan du säkert gräva fram diskussionerna om det.
Mitt huvudargument är att jag tror att kriget har gått så långt att där är hög risk för etnisk rensning av zelenskyregimen och nationalistbataljoner om ukraina skulle återfå kontrollen. En variant på lösningen är också att kalla allt för Ukraina, men ge östukraina full autonomi (igen, liknar Kosovolösningen) - men jag tror att det har blivit mindre gångbart sedan 2022, och det blir svårare och svårare att tänka sig en praktisk lösning med peace-keepers. Det är också i sig själv utmärkt att det inte lönar sig med statskupper och att "straffet" är att de förlorar territorium, men det är inte nog för att berättiga en uppbrytning (vet att du inte köper det argumentet).
Du ville ha svar på dina argument som är propaganda.
Här kommer en hel text som visar att du gått på Kremls propaganda.
Etnisk rensning, möjligen kommer den 1% som aktivt deltagit i trakasserierna av sina grannar och kriget att straffas troligen mest av sina grannar. Men ingen etnisk rensning, läs på lite om Ukraina.
Full autonomi vad skulle de 70% av innevånarna som vill vara en fullständig del av Ukraina tycka om det?
Bägge de här ståndpunkterna visar på att du har gått på Kremls propaganda.