2022-09-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Finns hur mycket bevis som helst att immunitet efter sjukdom är långvarig och bred och funkar även mot mutationer, får du Corona igen blir du mildare sjuk eller inte sjuk alls! (Ivarjefall om man som mig är ovaccinerad)
Och snälla.. länka inte till dina skitundersökningar som påstår att ju flera gånger man får covid desto farligare blir det! Ta in fakta någongång!
Du påstår att du aldrig har haft covid.. hur vet du att du inte hade covid för 10 år sedan då vi hade ett annat Corona virus som spreds.. den immuniteten kan skydda mot sjukdom… jag har fortfarande bara haft covid 1 gång och det var i första vågen och jag har vårdat Coronasjuka i mitt hem efter det ett flertal gånger och ingen i min familj har blivit sjuk igen i covid (naturligtvis är min man ovaccinerad han också, hade aldrig fortsatt varit gift med en som tar vaxxet och mina barn har naturligtvis ALDRIG fått en endaste spruta!) och ditt skitsnack att vi blev sjuka utan att visa symptom som du skrev förut kan du köra upp i arslet, för vet du vad? Även du KAN ha haft covid UTAN symtom… eller har du testat dig varje dag 😂immunitet efter sjukdom är det bästa och det gäller ALLA sjukdomar! Det ÄR fakta! Immunitet efter en sjukdom ÄR BRED!

Sluta dumma dig! Jag vet flera personer som fick covid tidigt innan vaccinen fanns. Sedan vaccinerade dom sig och har efter det fått det 3 gånger till.

Inte ens jag som är ovaccinerad har fått det så mycket. Jag har bara fått det en gång och det var för några veckor sedan, men mina vaccinerade vänner har fått det 4 gånger.

Vad säger det? Jo att vacinnet absolut INTE stoppar en från att bli smittad. Snarare kanske det ökar chansen eller varför får man det tre gånger till trots att man är vaccinerad?
Citera
2022-09-25, 13:07
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Effektivitet och säkerhet har ju inget med varandra att göra. Enligt dig blir vaccinet farligare bara för att immuniteten är kortvarig? Immunitet efter infektion är jy också kortvarig. Då är alltså vaccinet farligare?

Till vilken grad tycker du att naturlig immunitet har fått utrymme att diskuterats, presenterats och tagits med i forskarnas ekvationer under pandemin?
Citera
2022-09-25, 13:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Om nu immuniteten är så kort med vaccinet så verkar den inte vara bättre än att ha fått corona en gång och skapat egen immunitet.

Folk får liksom corona 5 månader efter dom fått det en annan gång.
Verkar totalt meningslöst att vaccinera sig. I så fall får man ju vaccinera sig varannan månad livet ut. Det är det inte värt. Som sagt, det håller inte ens 5 månader och vem vet om det ens håller så länge. Tror hela skiten är ett stort skämt.

Sluta ta dessa sprutor, annars får ni göra det livet ut.

Det du kallar för naturlig immunitet fungerar tyvärr inte bättre det. Folk blir reinfekterade gång på gång. Verkar snarare farligare ju fler gånger man bli smittad. Det är riktigt illa.
Citera
2022-09-25, 13:11
Medlem
Citat:
Det du kallar för naturlig immunitet fungerar tyvärr inte bättre det. Folk blir reinfekterade gång på gång. Verkar snarare farligare ju fler gånger man bli smittad. Det är riktigt illa.

Ja precis det jag menar. Känner två personer som fick corona tidigt. De var unga så de klarade det bra.
Sen vaccinerade dom sig och har fått det flera gånger efter det.

Vaccinet skapar alltså ingen immunitet, det är ett skämt för folk får det ändå. Det de stoppade i armen var ungefär lika verksamt som julmust.

Dessutom blev de mer sjuka efter de vaccinrat sig än när de fick covid från början..

Alltså ingen immunitet och man blir sjukare... bra vaccin det där...
Citera
2022-09-25, 13:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Finns hur mycket bevis som helst att immunitet efter sjukdom är långvarig och bred och funkar även mot mutationer, får du Corona igen blir du mildare sjuk eller inte sjuk alls! (Ivarjefall om man som mig är ovaccinerad)
Och snälla.. länka inte till dina skitundersökningar som påstår att ju flera gånger man får covid desto farligare blir det! Ta in fakta någongång!
Du påstår att du aldrig har haft covid.. hur vet du att du inte hade covid för 10 år sedan då vi hade ett annat Corona virus som spreds.. den immuniteten kan skydda mot sjukdom… jag har fortfarande bara haft covid 1 gång och det var i första vågen och jag har vårdat Coronasjuka i mitt hem efter det ett flertal gånger och ingen i min familj har blivit sjuk igen i covid (naturligtvis är min man ovaccinerad han också, hade aldrig fortsatt varit gift med en som tar vaxxet och mina barn har naturligtvis ALDRIG fått en endaste spruta!) och ditt skitsnack att vi blev sjuka utan att visa symptom som du skrev förut kan du köra upp i arslet, för vet du vad? Även du KAN ha haft covid UTAN symtom… eller har du testat dig varje dag 😂immunitet efter sjukdom är det bästa och det gäller ALLA sjukdomar! Det ÄR fakta! Immunitet efter en sjukdom ÄR BRED!

Fast all fakta talar för att du har fel. Exempelvis har de som nu blir smittade haft covid tidigare. Du har uppenbart även tagit in detta, liksom att reinfektioner är farligt.
Visst kan jag haft covid utan symtom. Det är fullt möjligt.

Du borde insett vid det här laget att det finns ingen långvarig immunitet mot Covid. Det här är ingen sjukdom man bara har en gång, så är man immun. Din naturliga immunitet är lika värdelös som vaccin. Du är immun 3-4 månader. Sen är du fullt mottaglig igen.
Citera
2022-09-25, 13:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci
Till vilken grad tycker du att naturlig immunitet har fått utrymme att diskuterats, presenterats och tagits med i forskarnas ekvationer under pandemin?

I ganska hög grad. Åtminstone under år 2020 innan det fanns vaccin. Då var det ett jävla tjat om när flockimmuniteten skulle nås och sjukdomen försvinna. "Experter" gick ut och sa att det var osannolikt med en andra våg. Sen såg vi ju hur det gick.
Citera
2022-09-25, 13:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ja precis det jag menar. Känner två personer som fick corona tidigt. De var unga så de klarade det bra.
Sen vaccinerade dom sig och har fått det flera gånger efter det.

Vaccinet skapar alltså ingen immunitet, det är ett skämt för folk får det ändå. Det de stoppade i armen var ungefär lika verksamt som julmust.

Dessutom blev de mer sjuka efter de vaccinrat sig än när de fick covid från början..

Alltså ingen immunitet och man blir sjukare... bra vaccin det där...

Problemet är att immuniteten är så kortvarig.3-4 månader, men tyvärr inte längre vid naturlig infektion.
Citera
2022-09-25, 13:24
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
I ganska hög grad. Åtminstone under år 2020 innan det fanns vaccin. Då var det ett jävla tjat om när flockimmuniteten skulle nås och sjukdomen försvinna. "Experter" gick ut och sa att det var osannolikt med en andra våg. Sen såg vi ju hur det gick.

Varför blev frågan om naturlig immunitet mindre viktig i slutet av 2020? Det är ju ändå det bästa skyddet människan haft mot 99.99% av alla sjukdomar sedan urminnes tider.
Citera
2022-09-25, 13:30
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Problemet är att immuniteten är så kortvarig.3-4 månader, men tyvärr inte längre vid naturlig infektion.

Det är va dom säger ja. Förut påstod de att vaccinen var effektiva, kommer du ihåg den tiden?
Citera
2022-09-25, 13:31
Medlem
Citat:

Ja precis, Tegnell stod ju och ljög inför hela Sverige dag efter dag och snackade om den där flockimmuniteten, men han visste ju noll och inget om saken, han hade helt helt fel och ljög svenska folket rakt i ansiktet.

Nu vet vi (jag) idag att även de som vaccinerats inte har något skydd alls, de blir smittade av covid igen minst lika ofta som ovaccinerade, i min statistik blir de faktiskt smittade oftare, men jag har en rätt liten grupp att basera det på så det kanske inte är så i stort, men högst troligt får de vaccinerade covid minst lika ofta som andra.

Och de som vaccinerats har i vissa fall blivit sjukare efter vaccineringen vilket innebär att vaccinet hde mellan noll till minus effekt. Alltså inget alls eller en försämring från att inte tagit det alls.
Citera
2022-09-25, 14:15
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Dock verkar inte en ena kanal eller tidning gått ut med det, så antingen har ingen av dom hört om det eftersom det verkar vara bullshit eller så har de hört om det, men faktakollat och insåg att det kommer från källor som inte alls är trovärdiga.

Läs studierna jag länkade.
Citera
2022-09-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Läs studierna jag länkade.

Nej det tänker jag inte göra.
Innan den dag det tas upp i media så är det inte trovärdigt nog.
Om inte ens en enda kanal eller tidning tar upp det så är det inte troligt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in