2022-09-24, 17:13
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Sen när det gäller hjärnskador. Hade det varit en vanlig grej så hade de flesta människor hört om det nu. Jag kollar på nyheter på TV varje dag och löser mycket nyheter också. Detta har inte nämnts någonsans.

Du påstår att det är en vanlig grej att få hjärnskador av vaccinet när många fler fått vaccinet än viruset och sen slänger du ur dig att det är en myt för att de inte finns med på nyheterna. Var inte du en av de som absolut inte litade på nyheterna nyss?
Citera
2022-09-24, 17:14
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Specificera. Vilka länkar ? Vad i länkarna bekräftar detta?

Ang. hjärnskador av vaccinet är det ditt påstående, jag tänker inte motbevisa något som inte existerar.
Citera
2022-09-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ang. hjärnskador av vaccinet är det ditt påstående, jag tänker inte motbevisa något som inte existerar.

Sååååå , inga källor på ditt svammel. Ok tack då vet jag
Citera
2022-09-24, 19:01
Medlem
Citat:
Och det är ganska uppenbart att miljontals har fått hjärnskador eftersom IQ nivån har gått ner i hela världen.

Ytterligare saker du kastar ur dig utan att ha några bevis för det mer än din egna uppfattning.
Och även om det fanns bevis för det så hur ska du länka det till covid?

Och tala gärna om för mig varför ingen media, varken skriftlig sådan elelr som sänds på TV någonson har nämnt detta. Det hade ju varit förstasidenyheter och absolut varit med på SVTs Aktuellt i bästa sändningstid om det nu var så säkert att ovaccinerade som smittas av Covid får hjärnskador.
Citera
2022-09-24, 19:05
Medlem
Citat:
Du påstår att det är en vanlig grej att få hjärnskador av vaccinet när många fler fått vaccinet än viruset och sen slänger du ur dig att det är en myt för att de inte finns med på nyheterna. Var inte du en av de som absolut inte litade på nyheterna nyss?

Jag litar delvis på media, men skulle inte lita på om en enskild tidning eller nyhetskanal går ut med nåt sånt här och resten är tysta.

Men om det skrivs om det överallt och visas på alla nyhetskanaler så är oftast bara några få så dumma att de går ut med något sådant utan att faktakolla det noggrant.

Dock verkar inte en ena kanal eller tidning gått ut med det, så antingen har ingen av dom hört om det eftersom det verkar vara bullshit eller så har de hört om det, men faktakollat och insåg att det kommer från källor som inte alls är trovärdiga.
Citera
2022-09-25, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Så att Attendo misskötte sitt uppdrag förändrar det faktum att kommunala äldreboenden inte hade en lägre dödlighet än privata?
Den höga samhällsspridningen kopplas till den höga dödligheten och den kan i mångt och mycket kopplas till beslut fattade av FHM och regeringen.
Jag har inte diskuterat detta. Jag påstod bara att Attendo misskötte Sabbatsbergsgården.

Jag har övht inte diskuterat FHM eller skillnader mellan privat och offentlig vård.
Citera
2022-09-25, 05:21
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tja, 20 tusen har väl dött och 100 tusen har hamnat på sjukhus. Risken för att drabbas av en blodpropp ökar tydligen med 400% vid en infektion.
Inget anmäekningsvärt då Mao.......checka statistiken😶
Citera
2022-09-25, 07:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Jag säger inte att vaccin är 100% ofarligt eller supertestade under lång tid osv. Däremot är jag väldigt förvånad över hur antivaxare överlag tycks tro att covid är ofarligt. Speciellt mot bakgrund över hur det sett ut i världen senaste 2,5 åren. Viruset är ju uppenbart farligt både i det akuta skedet, men även på längre sikt.

Bästa vore förstås att ducka både virus och vaccin, men det ställer rätt höga krav. Svårt för en hel befolkning att leva upp till. Samhället gör det inte heller. Folk tvingas tillbaks till arbetsplatser m.m.
Citera
2022-09-25, 10:03
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Jag säger inte att vaccin är 100% ofarligt eller supertestade under lång tid osv. Däremot är jag väldigt förvånad över hur antivaxare överlag tycks tro att covid är ofarligt. Speciellt mot bakgrund över hur det sett ut i världen senaste 2,5 åren. Viruset är ju uppenbart farligt både i det akuta skedet, men även på längre sikt.

Bästa vore förstås att ducka både virus och vaccin, men det ställer rätt höga krav. Svårt för en hel befolkning att leva upp till. Samhället gör det inte heller. Folk tvingas tillbaks till arbetsplatser m.m.

Säkra och effektiva. Nä det är just inte lätt att veta. Men tittar du på deras deifinitionen av "effektiv" som de basunerat ut i 2 års tid. Alltså ett vaccin som du på typ 18 månader ska ta upp emot 5 gånger, men fortfarande så stoppar det inte dig från att få viruset, sprida viruset. Det verkar på sin höjd en dämpande effekt på symptomen. Vad är då deras definition på "säkra"? Tycker du att det är logiskt att inte ifrågasätta "säkerheten" på deras produkt, när "effektiviteten" uppenbarligen inte är vad den utger den för att vara?

Så hur farligt är då viruset? Ologiskt att inte gå på MSM-narrativet? Absolut inte.

Om nu vaccinen skulle vara lite av en flopp - så skulle det mest logiska vara att måla upp viruset som mycket farligare än vad det egentligen är.

Alla som varit skeptiska till vaccinen tror inte att världen styrs av ödlor, medans vissa tror det. Alla som är pro-vaccinen vill inte låsa in och isolera hela befolkningar, medans vissa vill det.

Vad folk i båda lägren tror om covid och allt som hör där till är otroligt brett.

Jag och många andra är skeptiska till "säkerheten", "effektiviteten" och faran av viruset för befolkningen som helhet. Men vi är betydligt mindre extrema i vår tro än en person som du.

Alla har blind-spots. Kanske din är att du inte förstår att du har en blind-spot?
Citera
2022-09-25, 12:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci
Säkra och effektiva. Nä det är just inte lätt att veta. Men tittar du på deras deifinitionen av "effektiv" som de basunerat ut i 2 års tid. Alltså ett vaccin som du på typ 18 månader ska ta upp emot 5 gånger, men fortfarande så stoppar det inte dig från att få viruset, sprida viruset. Det verkar på sin höjd en dämpande effekt på symptomen. Vad är då deras definition på "säkra"? Tycker du att det är logiskt att inte ifrågasätta "säkerheten" på deras produkt, när "effektiviteten" uppenbarligen inte är vad den utger den för att vara?

Så hur farligt är då viruset? Ologiskt att inte gå på MSM-narrativet? Absolut inte.

Om nu vaccinen skulle vara lite av en flopp - så skulle det mest logiska vara att måla upp viruset som mycket farligare än vad det egentligen är.

Alla som varit skeptiska till vaccinen tror inte att världen styrs av ödlor, medans vissa tror det. Alla som är pro-vaccinen vill inte låsa in och isolera hela befolkningar, medans vissa vill det.

Vad folk i båda lägren tror om covid och allt som hör där till är otroligt brett.

Jag och många andra är skeptiska till "säkerheten", "effektiviteten" och faran av viruset för befolkningen som helhet. Men vi är betydligt mindre extrema i vår tro än en person som du.

Alla har blind-spots. Kanske din är att du inte förstår att du har en blind-spot?

Effektivitet och säkerhet har ju inget med varandra att göra. Enligt dig blir vaccinet farligare bara för att immuniteten är kortvarig? Immunitet efter infektion är jy också kortvarig. Då är alltså vaccinet farligare?
Citera
2022-09-25, 12:52
Medlem
Citat:
Effektivitet och säkerhet har ju inget med varandra att göra. Enligt dig blir vaccinet farligare bara för att immuniteten är kortvarig? Immunitet efter infektion är jy också kortvarig. Då är alltså vaccinet farligare?

Om nu immuniteten är så kort med vaccinet så verkar den inte vara bättre än att ha fått corona en gång och skapat egen immunitet.

Folk får liksom corona 5 månader efter dom fått det en annan gång.
Verkar totalt meningslöst att vaccinera sig. I så fall får man ju vaccinera sig varannan månad livet ut. Det är det inte värt. Som sagt, det håller inte ens 5 månader och vem vet om det ens håller så länge. Tror hela skiten är ett stort skämt.

Sluta ta dessa sprutor, annars får ni göra det livet ut.
Citera
2022-09-25, 13:01
Medlem
Citat:
Finns hur mycket bevis som helst att immunitet efter sjukdom är långvarig och bred och funkar även mot mutationer, får du Corona igen blir du mildare sjuk eller inte sjuk alls! (Ivarjefall om man som mig är ovaccinerad)
Och snälla.. länka inte till dina skitundersökningar som påstår att ju flera gånger man får covid desto farligare blir det! Ta in fakta någongång!
Du påstår att du aldrig har haft covid.. hur vet du att du inte hade covid för 10 år sedan då vi hade ett annat Corona virus som spreds.. den immuniteten kan skydda mot sjukdom… jag har fortfarande bara haft covid 1 gång och det var i första vågen och jag har vårdat Coronasjuka i mitt hem efter det ett flertal gånger och ingen i min familj har blivit sjuk igen i covid (naturligtvis är min man ovaccinerad han också, hade aldrig fortsatt varit gift med en som tar vaxxet och mina barn har naturligtvis ALDRIG fått en endaste spruta!) och ditt skitsnack att vi blev sjuka utan att visa symptom som du skrev förut kan du köra upp i arslet, för vet du vad? Även du KAN ha haft covid UTAN symtom… eller har du testat dig varje dag 😂immunitet efter sjukdom är det bästa och det gäller ALLA sjukdomar! Det ÄR fakta! Immunitet efter en sjukdom ÄR BRED!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in