Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag säger inte att vaccin är 100% ofarligt eller supertestade under lång tid osv. Däremot är jag väldigt förvånad över hur antivaxare överlag tycks tro att covid är ofarligt. Speciellt mot bakgrund över hur det sett ut i världen senaste 2,5 åren. Viruset är ju uppenbart farligt både i det akuta skedet, men även på längre sikt.
Bästa vore förstås att ducka både virus och vaccin, men det ställer rätt höga krav. Svårt för en hel befolkning att leva upp till. Samhället gör det inte heller. Folk tvingas tillbaks till arbetsplatser m.m.
Säkra och effektiva. Nä det är just inte lätt att veta. Men tittar du på deras deifinitionen av "effektiv" som de basunerat ut i 2 års tid. Alltså ett vaccin som du på typ 18 månader ska ta upp emot 5 gånger, men fortfarande så stoppar det inte dig från att få viruset, sprida viruset. Det verkar på sin höjd en dämpande effekt på symptomen. Vad är då deras definition på "säkra"? Tycker du att det är logiskt att inte ifrågasätta "säkerheten" på deras produkt, när "effektiviteten" uppenbarligen inte är vad den utger den för att vara?
Så hur farligt är då viruset? Ologiskt att inte gå på MSM-narrativet? Absolut inte.
Om nu vaccinen skulle vara lite av en flopp - så skulle det mest logiska vara att måla upp viruset som mycket farligare än vad det egentligen är.
Alla som varit skeptiska till vaccinen tror inte att världen styrs av ödlor, medans vissa tror det. Alla som är pro-vaccinen vill inte låsa in och isolera hela befolkningar, medans vissa vill det.
Vad folk i båda lägren tror om covid och allt som hör där till är otroligt brett.
Jag och många andra är skeptiska till "säkerheten", "effektiviteten" och faran av viruset för befolkningen som helhet. Men vi är betydligt mindre extrema i vår tro än en person som du.
Alla har blind-spots. Kanske din är att du inte förstår att du har en blind-spot?