2022-09-23, 21:01
  #26629
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Blir 40 toppisar overkill för en 50-plus kvinna utan erfarenhet?

Kan väl börja med 20-25 sen tar resten senare
Citera
2022-09-23, 21:19
  #26630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Tror att nån algoritm tyckte den liknade en kuk.

Beror helt på, potensen varierar stort. Men det är högst sannolikt verksam dos. Med allt vad det innebär
Mja, tror att Algot såg vad det var för något..
Artificiell Intelligens idag, är smartare än Universitets-flickorna. Kanske inte någon bragd när jag tänker efter..

Någon mer än jag i Svealand som går All-in på att leta svamp..?
Jag jobbar minst 4 timmar om dagen, men har haft lite problem med häst-ägare som gått på om att "Va-fan håller du på med..!?" (Hot) mm. mm..

Någon som vill slå sig ihop med mig i jakten på guldet i de fina (häst)-hagarna på landet.?
Dock med en del aggressiva häst-ägare som hotar en med bössan ibland..

Mvh, Babu (Jag ger Aldrig upp I jakten på svamp.
Jag är härdad, men önskar lik förbaskat en Jakt-kompis, vissa häst-ägare är farliga när man är ensam.

Mvh, Babu
Citera
2022-09-23, 21:33
  #26631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Blir 40 toppisar overkill för en 50-plus kvinna utan erfarenhet?

Nej.

Ju äldre Käringarna är, desto högre dos behöver dom...
Citera
2022-09-23, 22:21
  #26632
Medlem
Nu vill jag ut o söka.!

Hmm, måste hämta min 15OO Lumium.!
Ficklampa på psykiatrin på måndag under kontorstid.
Dom glömde o ge mig den tillbaka när jag lämnade slutenvården, o jag glömde också att säga till.

Mvh, Babu
Citera
2022-09-24, 10:45
  #26633
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Blir 40 toppisar overkill för en 50-plus kvinna utan erfarenhet?
Ja, börja med att ge henne max 25-30 st
Se till att hon fastar 4-6 timmar innan trippen för att minimera illamående
Citera
2022-09-24, 11:50
  #26634
Medlem
Tiaitchsis avatar
Dessa är alltså inte toppisar eller något annat släkte som är värt att behålla?
https://imgur.com/a/bQF4x2g
Citera
2022-09-24, 11:57
  #26635
Medlem
karamellpojkens avatar
Finns det gröna toppisar?
https://ibb.co/7gcp0P6
https://ibb.co/276dRTn
https://ibb.co/p4gfzB9
Citera
2022-09-24, 12:01
  #26636
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamellpojken
Finns det gröna toppisar?
https://ibb.co/7gcp0P6
https://ibb.co/276dRTn
https://ibb.co/p4gfzB9
Inga toppisar på de bilderna.
Citera
2022-09-24, 12:04
  #26637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamellpojken
Finns det gröna toppisar?
https://ibb.co/7gcp0P6
https://ibb.co/276dRTn
https://ibb.co/p4gfzB9

Inte toppisar.
Citera
2022-09-24, 12:06
  #26638
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiaitchsi
Dessa är alltså inte toppisar eller något annat släkte som är värt att behålla?
https://imgur.com/a/bQF4x2g

ser ut som någon broking, gissningsvis högbroking

ej toppis

här är en bra video för tips

https://www.youtube.com/watch?v=NLW1nyPTDhM
__________________
Senast redigerad av Treantprotector 2022-09-24 kl. 12:15.
Citera
2022-09-24, 13:48
  #26639
Medlem
Första lyckade jakten i mitt liv, right?
https://ibb.co/jMRFYT3
https://ibb.co/09Tj3Nd
https://ibb.co/HhH8CsS
Citera
2022-09-24, 14:00
  #26640
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepozatanop
Första lyckade jakten i mitt liv, right?
https://ibb.co/jMRFYT3
https://ibb.co/09Tj3Nd
https://ibb.co/HhH8CsS

Grattis! Dom flesta är toppisar. Men en del ser dock ut att ha lite väl bruna stjälkar. De bruna stjälkarna går lättare av och mosas lättare än toppisarnas, och blånar inte där man har klämt.

EDIT: tittade en gång till, kanske alla är toppisar. Avvakta någon med mer exertis.
__________________
Senast redigerad av busy-signal 2022-09-24 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in