2022-09-23, 22:30
Medlem
Brottargalnings avatar
Svårt att veta vad som är på gång med Albrektsson. Det första jag tänkte på under första ronden var att det enda vapnet han hade var knäna i thaiclinchen. Fram tills de sista sekunderna av ronden där han sänkte motståndaren med armbågen i samma clinch, han gjorde det trots allt redigt snyggt.

Allt annat såg inte särskilt bra ut och undrar om han inte redan börjat passera sitt bäst före datum. Stående tog han emot många smällar, vilket han brukar göra. Likaså såg både hans slag och sparkar slöa ut.

Att motståndaren sedan vann och ströp ut honom i andra ronden är lite av en skräll. Grapplingen var inte heller där den skulle, han såg passiv ut. Han drog tidigare i karriären och tränade i USA med Barnett, vilket gjorde att han blev en redigt bra grappler. Ska han fortsätta får han nog dra till USA, verkar som att han växt ur gymmen här i Sverige.
Citera
2022-09-24, 01:16
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Svårt att veta vad som är på gång med Albrektsson. Det första jag tänkte på under första ronden var att det enda vapnet han hade var knäna i thaiclinchen. Fram tills de sista sekunderna av ronden där han sänkte motståndaren med armbågen i samma clinch, han gjorde det trots allt redigt snyggt.

Allt annat såg inte särskilt bra ut och undrar om han inte redan börjat passera sitt bäst före datum. Stående tog han emot många smällar, vilket han brukar göra. Likaså såg både hans slag och sparkar slöa ut.

Att motståndaren sedan vann och ströp ut honom i andra ronden är lite av en skräll. Grapplingen var inte heller där den skulle, han såg passiv ut. Han drog tidigare i karriären och tränade i USA med Barnett, vilket gjorde att han blev en redigt bra grappler. Ska han fortsätta får han nog dra till USA, verkar som att han växt ur gymmen här i Sverige.

Sagt det förut , säger det igen. Albrektsson är för begränsad i sin arsenal och har för lågt matchtempo för att bli en elitfighter.
Citera
2022-09-24, 06:13
Medlem
Riktigt segt att Pluto TV bommade att visa Albrektssons match fast den blev flyttad till huvudkortet.
Bytte från min fulstream dit, och trodde att det bara var ett planerat break som pågick inför maincard och fattade inte att det var Pluto som fuckat upp förrän matchen var slut.

Verkar omöjligt att se den i efterhand också änsålänge, har letat överallt inklusive privata mmatrackers.

Påminner mig iaf om när man tittade på UFC på laglig väg runt 2009 och några år framåt, man betalade typ 99kr för PPV och kunde aldrig lita på att streamen skulle funka hela vägen, kunde krascha eller tappa ljudet när som helst. Självklart var ingen support vaken som kunde fixa heller, så alla svenska nattsuddare svor i MMANytts IRC-chat tillsammans 😃

Kommer nån ihåg vilken sida det var som hade rättigheterna då? Blev lite nostalgisk här
Citera
2022-09-24, 08:41
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Sagt det förut , säger det igen. Albrektsson är för begränsad i sin arsenal och har för lågt matchtempo för att bli en elitfighter.

Ja, känns lite som bortslösad potential. Har sett likadant i flera år nu, han håller ändå en hög nivå men utvecklingen står still.
Citera
2022-09-24, 08:42
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingLegLock
Riktigt segt att Pluto TV bommade att visa Albrektssons match fast den blev flyttad till huvudkortet.
Bytte från min fulstream dit, och trodde att det bara var ett planerat break som pågick inför maincard och fattade inte att det var Pluto som fuckat upp förrän matchen var slut.

Tyckte Pluto redan från början såg lite amatörmässigt ut så hade fulstream på vid sidan av. När jag märkte att Albrektssons match börjat på fulstreamen men inte på Pluto så stängde jag ner Pluto.
Citera
2022-09-27, 18:51
Medlem
Mx_1337s avatar
Ja Albrektssons torsk i Dublin gör vägen till toppen i Bellator eller i förlängningen UFC allt längre.
Han är visserligen relativt ung sett till att han tävlar i tyngre viktklass, men han har mycket kvar att fixa om han ska ta sig vidare upp. Hans historia mot bröderna Nemkov hade kunnat maximeras av Bellator om han sett till att vinna såna här matcher och ta sig till toppen av divisionen.
Citera
2022-10-10, 15:33
Medlem
Är det R*hm*d Strom**is som kommer att få livstids fängelse pga koranbränningen?
Citera
2022-10-10, 15:58
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Är det R*hm*d Strom**is som kommer att få livstids fängelse pga koranbränningen?

Kommer knappast få något livstidsstraff, men ja den misstänkte är en MMA-fighter.
Citera
2022-10-10, 16:54
Medlem
Citat:
Kommer knappast få något livstidsstraff, men ja den misstänkte är en MMA-fighter.

Någon form av fängelse kommer han att ha iallafall.....hoppas jag..eller?
Citera
2022-10-10, 21:30
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Någon form av fängelse kommer han att ha iallafall.....hoppas jag..eller?

Ingen aning hur aktiv han varit men antagligen så blir det något sådant med tanke på vad andra som har dömts under kravallerna fått för straff.
Citera
2022-10-10, 21:40
Medlem
Brottargalnings avatar
Utöver Stromanis finns det en till intressant lettisk fighter från Allstars. Stromanis som för övrigt har ett stort kors ingaddat på sin kropp. Den andra konvertiten från Lettland är Edgars Skrivers, 2016 gick han in till buren med en IS-låt på Battle of Botnia.
Citera
2022-10-11, 00:08
Medlem
Citat:
Utöver Stromanis finns det en till intressant lettisk fighter från Allstars. Stromanis som för övrigt har ett stort kors ingaddat på sin kropp. Den andra konvertiten från Lettland är Edgars Skrivers, 2016 gick han in till buren med en IS-låt på Battle of Botnia.

Måste vara jobbigt med Allstars som varumärke,de har på papperet megatalanger som Khamzat men uppenbarligen är det alltid problem. Skulle aldrig ha velat vara manager åt dessa då de över en natt kan förstöra sin karriär genom att slåss mot polisen över en sagobok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in