2022-09-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Nu är det inte USA som invaderat Ukraina..

Men som har genomfört statskupp 2014 och fortsatt artilleri beskjutning emot rysk befolkning sedan 2014
Citera
2022-09-24, 00:39
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Men som har genomfört statskupp 2014 och fortsatt artilleri beskjutning emot rysk befolkning sedan 2014

Trams, det vet du själv.
Citera
2022-09-24, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja många kommer att dö på grund av Putins galna önskan om Sovjet 2.0

Han kommer dock inte få sin önskan uppfylld då motståndet är lite för tufft. Han har verkligen inga roliga sista dagar innan han snart får läggas in på hospitalet.

Det är inte Putin det är Ryssland som försvarar sitt folk från artilleribeskjutning lite naivt att tro det är Putin
Citera
2022-09-24, 00:44
Medlem
goseigens avatar
Jag tror nog att Ukraina och väst darrar nu. Sedan måste man tänka på att stormakter som Burma kanske kommer att sluta upp vid Rysslands sida, och då är frågan om det inte är slut med Ukraina och oss.

De som nu kommer att strida är elitsoldater. Här är en bild på den intensiva träningen.

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-69ac4920cf025497db906d8a8720045f-lq

Det är också bara de fysiskt sett bäst lämpade som kallas in.

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-235e81ab4b90c3442842f2a1d1d58e33-lq

Mannen på bild, Ermolov är 63 år och har förstås nått en level långt över det någon annan soldat kan ha. Han må ha diabetes och hjärtproblem, men kan förmodligen döda med giftiga fjärtar.
Citera
2022-09-24, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag tror nog att Ukraina och väst darrar nu. Sedan måste man tänka på att stormakter som Burma kanske kommer att sluta upp vid Rysslands sida, och då är frågan om det inte är slut med Ukraina och oss.

De som nu kommer att strida är elitsoldater. Här är en bild på den intensiva träningen.

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-69ac4920cf025497db906d8a8720045f-lq

Det är också bara de fysiskt sett bäst lämpade som kallas in.

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-235e81ab4b90c3442842f2a1d1d58e33-lq

Mannen på bild, Ermolov är 63 år och har förstås nått en level långt över det någon annan soldat kan ha. Han må ha diabetes och hjärtproblem, men kan förmodligen döda med giftiga fjärtar.

Men dom här 300 k ska inte till fronten dom ska ta över uppgiften att bevaka och ge understöd
Citera
2022-09-24, 01:00
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Det är inte Putin det är Ryssland som försvarar sitt folk från artilleribeskjutning lite naivt att tro det är Putin

Nåja, Putin och Kreml. Folket vill inte delta. Därför de är så många som flyr och gömmer sig undan tvångsinkallningarna.
Citera
2022-09-24, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nåja, Putin och Kreml. Folket vill inte delta. Därför de är så många som flyr och gömmer sig undan tvångsinkallningarna.

Putin har närmre 80% förtroende i den senaste mätningen som utfördes för typ en månad sen
Att det finns folk som inte vill delta finns alltid i alla mönstringar tror dock inte att det är ett problem. Men det är klart det bästa hade varit om NATO gick med på att fredsförhandla och dra sig ur Ukraina. och slippa allt dödande. Vad jag har förstått så finns det en org inom EU som heter något i stil med Fredsinstitut men man har inte hört ett pip därifrån.
Citera
2022-09-24, 01:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Putin har närmre 80% förtroende i den senaste mätningen som utfördes för typ en månad sen
Att det finns folk som inte vill delta finns alltid i alla mönstringar tror dock inte att det är ett problem. Men det är klart det bästa hade varit om NATO gick med på att fredsförhandla och dra sig ur Ukraina. och slippa allt dödande. Vad jag har förstått så finns det en org inom EU som heter något i stil med Fredsinstitut men man har inte hört ett pip därifrån.

Jo Kim Jong har nästan 100% och enligt SvT så älskar alla svenskar invandring.

Zzz.

Det bästa vore om Ryssland bara åkte hem och slickade såren. Så sårbara som de är nu så kunde Indien ta över landet.
Citera
2022-09-24, 01:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Helt klart det är viktigt.

Där hade en stor general som Napoleon lätt ha kunnat motivera soldaterna.

- Ni är törstiga. Jag skall föra er till jordens största spritfabriker.

Så sade han till soldaterna inför kampanjen i Norditalien, fast det handlade om att de hungrade och om jordens rikaste slätter.

Risken är väl liten att det ryska systemet kan producera en sådan ledare.
Citera
2022-09-24, 01:31
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:

Så ditt narrativ är att Nato med Ukraina i spetsen anföll Ryssland i februari som sedan försvarade sig heroiskt genom att införa en special military operation viken inleddes med milslånga kolonner som besökte Kievs utkanter för att sedan stolt vända tillbaka.

Därefter lämnade Ukraina och Nato de sydöstra delarna av Ukraina som Ryssland nu lämnar tillbaka för att visa vilket fredsälskande fölk de är. Man inför även demokratiska omröstningar med valsedlarna:

1) Jag vill tillhöra Ryssland - röda valsedlar
2j Jag vill inte tillhöra Ukraina - blå valsedlar

Omröstning obligatorisk annars utövas ett milt våld för att upprätthålla de demokratiska principerna.

Den partiella mobiliseringen är endast till för att skicka manskap till området för att tillse att valen genomförs på ett korrekt vis. 300 000 försupna valarbetare i gröna kläder med ett Z på armen för att visa att man gillar Zelensky.
Citera
2022-09-24, 02:13
Medlem
Mindbusinesss avatar
”Vår chatt med mina vänner i S:t Petersburg handlar just nu inte om något annat än om mobiliseringen. Alla har inte samma åsikt om kriget i Ukraina eller vems fel det är. Däremot har alla exakt samma inställning till mobiliseringen.

Ingen vill till fronten.”
https://www.dn.se/varlden/anna-lena-lauren-ingen-ar-beredd-att-do-for-putins-politiska-planer/
Citera
2022-09-24, 05:59
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Så ditt narrativ är att Nato med Ukraina i spetsen anföll Ryssland i februari som sedan försvarade sig heroiskt genom att införa en special military operation viken inleddes med milslånga kolonner som besökte Kievs utkanter för att sedan stolt vända tillbaka.

Därefter lämnade Ukraina och Nato de sydöstra delarna av Ukraina som Ryssland nu lämnar tillbaka för att visa vilket fredsälskande fölk de är. Man inför även demokratiska omröstningar med valsedlarna:

1) Jag vill tillhöra Ryssland - röda valsedlar
2j Jag vill inte tillhöra Ukraina - blå valsedlar

Omröstning obligatorisk annars utövas ett milt våld för att upprätthålla de demokratiska principerna.

Den partiella mobiliseringen är endast till för att skicka manskap till området för att tillse att valen genomförs på ett korrekt vis. 300 000 försupna valarbetare i gröna kläder med ett Z på armen för att visa att man gillar Zelensky.

Du glömde dom 8 åren före kriget med artilleri bombningar av civila "utbrytarryssar".

Om en region i Sverige bestod av 90% norrmän och dom ville rösta om att tillhöra Norge efter att Svenskarna terroriserat dom i 8 år så skulle till och med jag som Svensk tycka att det var rimligt.

Om Malmö ville bli en muslimsk shariastat så skulle jag hellre spara svenska liv och låta så bli fallet än att skapa ett blodbad bara för att tvinga folket i regionen leva på ett visst sätt.

Hela jvla debatten är fullständigt huvudlös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in