2022-09-23, 16:51
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQ1VXq/corona-nytt-virus-stoppas-inte-av-vaccin

Ny pandemi i görningen?
Citera
2022-09-23, 16:52
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Solen ger 51% IR. Ut i solen med dig.

Under en kort tidsperiod men du behöver betydligt mer än några minuter för att skydda dig från det här. Du behöver vara ute i IR ljus under flera timmar varje dag med maximal exponering.
Citera
2022-09-23, 16:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Det är inrapporterade misstänkta dödsfall. Eller dödsfall som inträffat i närtid efter vaccinering, där man inte ens misstänker att vaccinet har haft någon inverkan men inte helt kan utesluta det.

Du visste inte ens en sådan grundläggande sak?

Och av dessa inrapporterade dödsfall är det långt mindre än 1% som kunnat kopplas till vaccinet.
Exakt.
Och som jag tidigare redogjort för är man i USA skyldig ENLIGT LAG att rapportera vissa händelser alldeles oavsett om man misstänker eller inte kan utesluta koppling till vaccin. De händelser som MÅSTE rapporteras är:

Livshotande skador
Missbildningar, missfall och andra fosterskador där modern blivit vaccinerad under graviditeten
Sjukhusvistelse
Dödsfall

Det här gör naturligtvis att VAERS fylls med fall som inte har någon koppling till vaccin. Det här utnyttjas som vanligt av antivaccinrörelsen. Det är heller inget nytt utan har pågått i många år. Att bakgrunden är att folk missbrukat lagen för att kunna klämma läkemedelsindustrin på pengar är det nog inte många som känner till.

Citat:
But it was a different kind of problem that caused the creation of VAERS. As Seth Mnookin reported in his book, The Panic Virus, a legal quagmire revealed itself in the 1970s. As claims were filed by individuals contending they had been harmed by a vaccine, it was unclear what people’s rights and obligations were. Could drug manufacturers be sued? Were governments liable? What about the pediatrician who had vaccinated the child?

Additionally, vaccine injury claims did not need to be scientifically valid to scare vaccine manufacturers. Imagine you are selling a product that does not make you much money but that enough people think is injuring them to the point where you get sued for it. If you have better sources of income, you may reach a point where you decide selling this product is no longer worth it from a financial standpoint. Indeed, the number of vaccine companies willing to distribute vaccines in the litigious United States started to tumble, and in 1986 Americans were left with a single supplier of the vaccine against diphtheria, pertussis and tetanus. Faced with the possibility of simply running out of the vaccine, Congress passed the National Childhood Vaccine Injury Act (NCVIA). In a nutshell, NCVIA would simplify the whole process and help ensure life-saving vaccines would continue to get distributed in the United States. A surtax would be collected on vaccine doses, which would go to help compensate people judged more likely than not to have been injured by a vaccine through a new vaccine court that would exist outside the traditional legal system.

https://www.mcgill.ca/oss/article/covid-19-critical-thinking-health/dont-fall-vaers-scare-tactic
Senast redigerad av korrektamund0 2022-09-23 kl. 16:55.
Citera
2022-09-23, 17:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vilket borde utredas och tas med förstås.

Vilket du förhoppningsvis kan förstå också. Det blir inte mindre sant för att man mörkar och vägrar utreda.
Hur fantiserade du ihop att någon mörkar och vägrar utreda? Du bara hittade på det? Ljög ihop nåt som vanligt?

Det som rapporteras till VAERS utreds. Det är bla. därifrån de 34,762 fallen från USA kommer som behandlas i den rapport du tagit skärmdumpar ifrån (utan att läsa och förstå vad rapporten avser)

Citat:
It is estimated that approximately doses of BNT162b2 were shipped worldwide from the receipt of the first temporary authorisation for emergency supply on 01 December 2020 through 28 February 2021. Cumulatively, through 28 February 2021, there was a total of 42,086 case reports (25,379 medically confirmed and 16,707 non-medically confirmed) containing 158,893 events. Most cases (34,762) were received from United States (13,739), United Kingdom (13,404) Italy (2,578), Germany (1913), France (1506), Portugal (866) and Spain (756); the remaining 7,324 were distributed among 56 other countries.
https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Citat:
Jag skrev att det är dumt att anta att det är enbart så många när det är bevisat att det är mer, se 170,000 kvinnor som hade problem med mensen.
Du verkar ha väldigt svårt att hålla den röda tråden. Så fort du inser att du har fel hasplar du ur dig något annat osammanhängande. Först var det en massa missfall, och döda personer i tester och försök som visade sig inte ens existera.

Citat:
- 42,000 utav 46,000 (91%) hade negativa effekter
- Vaccinets effektivitet var 12% efter 7 dagar och sjönk till 1% efteråt
- Vart de varnade för att det var potentiellt farligt för gravida kvinnor och nyfödda barn. Enligt deras egna tester så hade minst 45 kvinnor utav 270 missfall.
- 1223 personer dog utav 46,000 utav vaccinet.
Och nu börjar du svamla om mens. Helt osammanhängande. Välkänt problem hos psykotiska personer. Du borde söka hjälp för det där. Du är det största puckot jag stött på här. Men tack för garvet.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...
Citera
2022-09-23, 18:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Klart det aldrig kommer försvinna. Vad trodde du? Trodde du att influensan kommer försvinna också? Ni har uppenbarligen någon skruv lös

Ni? Jag har aldrig hävdat att det är över, men rätt många säger ju att covid är över. Det var vad jag svarade på.
Citera
2022-09-23, 18:31
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Det är inrapporterade misstänkta dödsfall. Eller dödsfall som inträffat i närtid efter vaccinering, där man inte ens misstänker att vaccinet har haft någon inverkan men inte helt kan utesluta det.

Du visste inte ens en sådan grundläggande sak?

Och av dessa inrapporterade dödsfall är det långt mindre än 1% som kunnat kopplas till vaccinet.

Vi vet redan att läkare världen över vägrar utreda dödsfallen och hur de kopplas till vaccinen.

Klart att det blir mindre än 1%.
Citera
2022-09-23, 18:56
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Hur fantiserade du ihop att någon mörkar och vägrar utreda? Du bara hittade på det? Ljög ihop nåt som vanligt?

Det som rapporteras till VAERS utreds. Det är bla. därifrån de 34,762 fallen från USA kommer som behandlas i den rapport du tagit skärmdumpar ifrån (utan att läsa och förstå vad rapporten avser)

Verkar vara lite mer i dagens läge, lilla vän.

Citat:
VAERS data released Friday by the Centers for Disease Control and Prevention show 1,407,409 reports of adverse events from all age groups following COVID-19 vaccines, including 30,935 deaths and 257,227 serious injuries between Dec. 14, 2020, and Sept. 9, 2022.

Citat:
Exclusive: Woman injured by J&J vaccine has ‘never seen such meanness’

Sheila Bath, a 60-something chef and life coach from Connecticut, first suspected she’d been injured by the single-dose Johnson & Johnson (J&J) COVID-19 vaccine on April 11, 2021 — exactly 14 days after she got the vaccine.

In an exclusive interview with The Defender, Bath said her initial symptoms included a burning sensation running from her legs to her spine and numbness in her feet. The symptoms lasted for two months.

“My legs were burning from my ankle all the way up to my lower spine on both sides. Burning, burning, burning,” Bath said. “My feet were numb. It was burning out the nerves in my legs and in my spine.”

She said she also sustained “terrible bruising” on her extremities, dry mouth, worsening vision, inability to walk, cysts on her kidneys, gallstones in her bladder, calf cramps, muscle spasms, depression, brain fog and 20 lbs. of water-weight gain.

These are “classical Guillain-Barré Syndrome symptoms,” Bath said.

Bath suspected the vaccine triggered the symptoms, but doctors were initially reluctant to draw the same conclusion. She told The Defender:

“I didn’t know what Guillain-Barré was, but it’s a very well-known thing that you have to go directly to the hospital. And [my neurologist] could have sent me directly to the hospital. The neurologist neglected to follow the protocol of getting me into hospital when they could have cured it.”

Three times I went back to him and he sent me home,” she said, telling her, “There’s nothing wrong with you. You’ve got neuropathy because you’re older.

https://childrenshealthdefense.org/defender/cdc-errors-kids-covid-vaccine-injuries-vaers/

Citat:
Adverse events from drugs and vaccines are common, but underreported. Although 25% of
ambulatory patients experience an adverse drug event, less than 0.3% of all adverse drug events
and 1-13% of serious events are reported to the Food and Drug Administration (FDA).
Likewise, fewer than 1% of vaccine adverse events are reported.

Vi ser det.

Var och varannan mening skiter du ur dig att folk inte klarar av att läsa och att de är dum i huvudet när det inte överens stämmer med din begränsade värld.

https://digital.ahrq.gov/sites/default/files/docs/publication/r18hs017045-lazarus-final-report-2011.pdf

Citat:
Du verkar ha väldigt svårt att hålla den röda tråden. Så fort du inser att du har fel hasplar du ur dig något annat osammanhängande. Först var det en massa missfall, och döda personer i tester och försök som visade sig inte ens existera.

Det är ju tråkigt att du har svårt att förstå meningsmotståndaren när det inte passar ditt narrativ som sprutluder.

Citat:
Och nu börjar du svamla om mens. Helt osammanhängande. Välkänt problem hos psykotiska personer. Du borde söka hjälp för det där. Du är det största puckot jag stött på här. Men tack för garvet.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...

Så nu är det osammanhängande att prata om kvinnors problem med menstruation efter att tagit vaccinet enligt dig.

Vem bryr sig vilka du tycker är dum i huvudet i denna tråd?

Jag antar att du är van att bli attackerad själv av andra på forumet som rent av hatar dig så du måste få utlopp för dina aggressioner på något sätt.

Som sagt.

Sök hjälp.
Senast redigerad av AnnaDea 2022-09-23 kl. 19:22.
Citera
2022-09-23, 19:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Har du några underlag till detta?

Vill mer än gärna läsa.

Har ju publicerats mängder med underlag och länkar till detta, bland annat av mig. Det känner du till, i annat fall måste du ju vara totalt dement.
Citera
2022-09-23, 19:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vi vet redan att läkare världen över vägrar utreda dödsfallen och hur de kopplas till vaccinen.

Klart att det blir mindre än 1%.

Det är inte underligt att Kina stänger ned för minsta utbrott. Att dra på sig covid är ingen bra ide. Ju fler gånger du blir smittad, desto farligare är det.
Citera
2022-09-23, 19:29
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har ju publicerats mängder med underlag och länkar till detta, bland annat av mig. Det känner du till, i annat fall måste du ju vara totalt dement.

Det är därför jag frågar vart jag kan läsa dem.

Jag tänker inte dammsuga denna tråd när ni kan helt enkelt bara posta dem.
Citera
2022-09-23, 19:30
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är inte underligt att Kina stänger ned för minsta utbrott. Att dra på sig covid är ingen bra ide. Ju fler gånger du blir smittad, desto farligare är det.

Har ju absolut ingenting med det jag skrev att göra.
Citera
2022-09-23, 19:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det är därför jag frågar vart jag kan läsa dem.

Jag tänker inte dammsuga denna tråd när ni kan helt enkelt bara posta dem.

Jag har postat det säkert 50 gånger. Ett par gånger bara sista 48 timmarna. Är ärligt talat trött på att bara posta och reposta länkar. Ett tips är att du googlar på "covid reinfection" och börja förkovra dig. Ditt korståg mot vaccinerna är helt fel spår. Det är sjukdomen du ska passa dig för i första hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in