Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-23, 16:31
  #12409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
När börsen har rasat färdigt och hittat en botten, hur mycket måste Tesla upp och hur länge måste det stanna där för att du skall acceptera att du har ett funktionshinder? Vill gärna ha ett riktmärke.

Tesla kommer aldrig vara värt över 1.4T, hur lågt ska det gå för att du skall acceptera att du har ett funktionshinder? Vill gärna ha ett riktmärke.

Synd att forumet gått ifrån att diskutera aktien till att kasta personangrepp och nedsättande kommentarer. Nedgång i aktier gör verkligen inte folk som är emotionellt kopplade till sina innehav glada
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-09-23 kl. 16:36.
Citera
2022-09-23, 16:53
  #12410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Tesla kommer aldrig vara värt över 1.4T, hur lågt ska det gå för att du skall acceptera att du har ett funktionshinder? Vill gärna ha ett riktmärke.

Synd att forumet gått ifrån att diskutera aktien till att kasta personangrepp och nedsättande kommentarer. Nedgång i aktier gör verkligen inte folk som är emotionellt kopplade till sina innehav glada

Men nu är du ju igång igen.. "Tesla kommer aldrig vara värt över 1.4T" Det har du ju givetvis ingen jävla aning om! Du får ju gärna tro det men som vanligt ska du ju proklamera dina korkade åsikter som dagens sanning!

Om du slutar att framföra din tro och dina åsikter som sanningar och fakta så är jag hyffsat säker på att du kommer bli bättre bemött.
Citera
2022-09-23, 17:01
  #12411
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Tesla kommer aldrig vara värt över 1.4T, hur lågt ska det gå för att du skall acceptera att du har ett funktionshinder? Vill gärna ha ett riktmärke

Ah, är det siffran du står fast vid?

Tesla måste falla till runt $150 och hålla sig där tills slutet av nästa år för att jag skall börja ifrågasätta mitt omdöme.
Citera
2022-09-23, 17:04
  #12412
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connyloppa
Men nu är du ju igång igen.. "Tesla kommer aldrig vara värt över 1.4T" Det har du ju givetvis ingen jävla aning om! Du får ju gärna tro det men som vanligt ska du ju proklamera dina korkade åsikter som dagens sanning!

Om du slutar att framföra din tro och dina åsikter som sanningar och fakta så är jag hyffsat säker på att du kommer bli bättre bemött.

Lugn nu, jag bad honom om en siffra och han gav mig en. Jag tror dock inte vi slipper job230ge även om den överträffas, och det vore ju synd när han trots allt sätter en sån guldkant på tillvaron.
Citera
2022-09-23, 17:16
  #12413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connyloppa
Men nu är du ju igång igen.. "Tesla kommer aldrig vara värt över 1.4T" Det har du ju givetvis ingen jävla aning om! Du får ju gärna tro det men som vanligt ska du ju proklamera dina korkade åsikter som dagens sanning!

Om du slutar att framföra din tro och dina åsikter som sanningar och fakta så är jag hyffsat säker på att du kommer bli bättre bemött.

Ja du Conny, du verkar inte vara någon raketforskare direkt. Testa läs innan du skriver, han ställde en fråga. Vadå ”som sanningar”

Och ang de sista. Skulle tesla någon gång gå över 1.4t i mc så kommer jag då inte skriva här något mer, ett ultimat bevis på att ni har rätt och jag har fel. Går tesla däremot under 150 kan man säga de omvända
Citera
2022-09-23, 17:36
  #12414
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ja du Conny, du verkar inte vara någon raketforskare direkt. Testa läs innan du skriver, han ställde en fråga. Vadå ”som sanningar”

Och ang de sista. Skulle tesla någon gång gå över 1.4t i mc så kommer jag då inte skriva här något mer, ett ultimat bevis på att ni har rätt och jag har fel. Går tesla däremot under 150 kan man säga de omvända

Tesla kan mycket väl gå till $150 ett kort tag, det var därför jag menade på att den måste stanna där till slutet av 2023, för att vara tydlig. Kommer sakna dig 2024, fast jag tror ändå du hittar tillbaka till oss.
Citera
2022-09-23, 17:39
  #12415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
När börsen har rasat färdigt och hittat en botten, hur mycket måste Tesla upp och hur länge måste det stanna där för att du skall acceptera att du har ett funktionshinder? Vill gärna ha ett riktmärke.
Jag sa det för något år sedan och det tål att upprepas...Teslas stora kurstillväxt är bakom dom. Det är dags för alla kultmedlemmar att hitta nya snabbväxare om de vill fortsätta sin resa mot miljonerna.
Många här inne påminner om tjackpundare i det att de fick de där initiala kickarna av Tesla aktien som de inte kan släppa och de vill återuppleva det ruset.
Men som sagt, det kommer aldrig bli ens i närheten av det igen.
Citera
2022-09-23, 17:43
  #12416
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Jag sa det för något år sedan och det tål att upprepas...Teslas stora kurstillväxt är bakom dom. Det är dags för alla kultmedlemmar att hitta nya snabbväxare om de vill fortsätta sin resa mot miljonerna.
Många här inne påminner om tjackpundare i det att de fick de där initiala kickarna av Tesla aktien som de inte kan släppa och de vill återuppleva det ruset.
Men som sagt, det kommer aldrig bli ens i närheten av det igen.

Har du också en siffra då du vill kännas vid ditt handikapp?
Gick det bra med dina VW aktier?
__________________
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-09-23 kl. 17:59.
Citera
2022-09-23, 17:53
  #12417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ja du Conny, du verkar inte vara någon raketforskare direkt. Testa läs innan du skriver, han ställde en fråga. Vadå ”som sanningar”

Och ang de sista. Skulle tesla någon gång gå över 1.4t i mc så kommer jag då inte skriva här något mer, ett ultimat bevis på att ni har rätt och jag har fel. Går tesla däremot under 150 kan man säga de omvända

Ja du pojk lille, han ställde en fråga och istället för att ge en gissning så slänger du upp din gigantiska e-dick på bordet och berättar bestämt att Tesla aldrig kommer va värt 1,4T. Hade du bara lagt till "Jag tror inte" innan så skulle man ju va lite villig att föra en diskution med dig! Men du gör ju så hela tiden, det ena tvärsäkra påståendet efter den andra halvsanningen.

Jag tror själv att Tesla kommer att gå över 1,4T i framtiden, vidare tror jag inte att det är omöjligt att dom sjunker neråt eller under 150 beronde på hur hårt kriget, energi, mat och befolknings krisen blir.

Så går Tesla över 1,4 WINWIN!
Citera
2022-09-23, 18:17
  #12418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connyloppa
Ja du pojk lille, han ställde en fråga och istället för att ge en gissning så slänger du upp din gigantiska e-dick på bordet och berättar bestämt att Tesla aldrig kommer va värt 1,4T. Hade du bara lagt till "Jag tror inte" innan så skulle man ju va lite villig att föra en diskution med dig! Men du gör ju så hela tiden, det ena tvärsäkra påståendet efter den andra halvsanningen.

Jag tror själv att Tesla kommer att gå över 1,4T i framtiden, vidare tror jag inte att det är omöjligt att dom sjunker neråt eller under 150 beronde på hur hårt kriget, energi, mat och befolknings krisen blir.

Så går Tesla över 1,4 WINWIN!

Snälla, det var en fråga där en gissning efterfrågades. Och jag sa att tesla inte kommer vara värt mer än 1.4T. Är man någorlunda läskunnig och kan tyda en röd tråd i en text så kan man ganska självklart se att det var just min vy/gissning och inte ”fAkTa”

Vill du ha en gissning vad tesla är värt i slutet av 2023 så skulle jag gissa på 130-160$/aktie
Citera
2022-09-23, 18:29
  #12419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Möjligt, men tycker du inte folk som är helt omedvetna om hur efterblivna de är har lite underhållningsvärde?

Återigen standarden på Teslas aktieägare, inte bara det att man inte kan acceptera att det finns folk som inte tycker att det är en bra investering. Man måste även ha synen att de som tycker annorlunda är efterblivna. Det är väldigt synd imo.

Liknar Fingerprint hetsen där alla som påpekade brister blev idiotförklarade
Citera
2022-09-23, 18:49
  #12420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Har du också en siffra då du vill kännas vid ditt handikapp?
Gick det bra med dina VW aktier?
Någon siffra har jag inte. Mina VW aktier har jag kränkt för länge sen. De gick bara I sidled.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback