Citat:
Ursprungligen postat av
Imaloser
Folk har olika toleransnivåer. Har du aldrig tagit innan rekommenderar jag dig att öka dosen sakta och att göra det i en trygg miljö, d.v.s inte gå ut på klubben eller vara på rave, etc. Var hemma hos dig eller en nära vän som du litar på och börja försiktigt. Jag tycker 30 svampar är ett bra avstamp för nån som vill börja doppa tårna, kommer inte bli övermäktigt men kommer ändå kännas av tydligt. Man kan förstås också väga dem men det är högre koncentration i de små svamparna och oftast har man ju en varierande storlek på ett trettiotal, så antal kan fungera att räkna.
Tänk på att stimuli som skärmar och andra intryck (utom musik) kan göra att effekterna känns av mindre. Distrahera inte dig själv, dyk in i upplevelsen. Lägg dig på rygg, blunda, lyssna på musik. Anteckningsblock är bra, alternativt ljudinspelning på mobilen som startar när du säger något.
Jag brukar ta 40-50 varje gång för en lagom tripp numera, c:a nivå 3 om man tänker de klassiska nivåerna för mig. Behöver inte tappa kontakt med verkligheten varje gång.
Här är det väldigt lugn och trygg miljö, jag bor i en enslig, spartansk, liten stuga, mitt ute i skogen, utan påverkan av el-nät.
Kunde inte sova inatt heller, har inte kunnat sova på några dagar en vecka sedan jag lämnade slutenvården.
Får inget sömnmedel att ha ute.
Så, jag tuggade i mig de 15 Toppisarna från dagens skörd, bättre det oavsett styrka tänker jag än att ändå bara ligga o vrida sig o sucka tills solen går upp.
Får bara SNRI vilket jag måste ta då det bedövar min psykosomatiska smärta samt bedövar min djupa depression som jag kämpat mot i över 20 år.
Men, biverkningar är att hjärnan går på fullvarv dygnet runt.
Fy fan för den svenska vården, har försökt få dom att förstå i över 20 år, som att tala med en vägg.
Nåväl, nu börjar det väl på att röra sig så, glöm helvetet här på jorden o lyssna inåt.
Riktigt skogig, och god smak måste jag säga..
https://freeimage.host/i/s3H3tj
Mvh, Babu
https://freeimage.host/i/s32TNe