2022-09-23, 13:44
Medlem
DixieDs avatar
[quote=-Felix_|81752327]
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD

Nu har ju GW haft mer än tre år på sig att komma sanningen på spåret och idag vill han inte
höra talas om sina uttalanden år 2019.
På vanlig svenska: Han snackar skit och gissar efter sitt socialdemokratiska önskevärld.

Det kan ju vara politiska motiv ifrån bägge hållen. Inget politiskt parti behöver uteslutas däremot är intresse säkerligen högt för vem som vinner på det

Är det S så vill man visa att landet är betydligt värre när man släpper taget som fd regering. Är det högerextrema så kan man ju skylla på invandrare/babbar/annat

Är det islamister ifrån Nyans så är motivet att skrämma människor i sitt egna land
Citera
2022-09-23, 13:57
Medlem
[quote=-Felix_|81752327]
Citat:

Nu har ju GW haft mer än tre år på sig att komma sanningen på spåret och idag vill han inte
höra talas om sina uttalanden år 2019.
På vanlig svenska: Han snackar skit och gissar efter sitt socialdemokratiska önskevärld.

Intressant, när har han fel menar du? Jag upplever att han är påläst och vad jag kan minnas har han aldrig annat än opartisk i sina uttalanden. Vad syftar du på?
Citera
2022-09-23, 14:04
Medlem
Karmans avatar
[quote=-Felix_|81752225]
Citat:

Du är inne på samma spår som Leif GW, att bombdåden inte var utförda av kriminella babbar utan av andra "mörka krafter " födda i " grumligt vatten"

Leffe:
– Jag kan inte ens komma ifrån en misstanke om, det är i vart fall ett tänkbart motiv, att vissa av sprängningarna är initierade av politiska motiv. Att man vill påverka den kriminalpolitiska debatten.
slut citat

Detta var 2019 och vi väntar fortfarade på att Leif tar Björn Söder på bar gärning med en dynamitgubbe mellan tänderna.
Löjlig teori. Solkart att de flesta bombdåden hänger ihop med knarkgängen och skjutningarna. Det är bara ett annat sätt att visa sitt våldskapital på.
Citera
2022-09-23, 14:05
Medlem
DixieDs avatar
[quote=Sellowzki|81752577]
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_

Intressant, när har han fel menar du? Jag upplever att han är påläst och vad jag kan minnas har han aldrig annat än opartisk i sina uttalanden. Vad syftar du på?

Känner också att han är väldigt opartisk.
Lyssnar mer på honom än någon annan
Citera
2022-09-23, 14:09
Medlem
DixieDs avatar
[quote=Karman|81752655]
Citat:
Löjlig teori. Solkart att de flesta bombdåden hänger ihop med knarkgängen och skjutningarna. Det är bara ett annat sätt att visa sitt våldskapital på.

Kanske löjligt men om GW varit inne på samma spår så kan han aldrig ha fel om något.
Bara märkligt att det sker på 3 olika platser i Sverige på mindre en vecka när vi precis röstat fram en ny regering.

Kan vara också den nya regeringen som kommer visa att man löser problem som ”finns” för att få förtroende. Jag litar inte så mycket på politikerna speciellt när man tiger så mycket
Citera
2022-09-23, 14:11
Medlem
[quote=Sellowzki|81752577]
Citat:

Han hävdade att det var något mystiskt med sprängningarna 2019 att dom inte var logiska och
lanserade att dom var politiskt motiverade. Någon sprängde för att få allmänheten att känna
otrygghet. På detta skulle " de mörka krafterna " tjäna politiska poäng
Citera
2022-09-23, 14:12
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Expressens rubrik var exakt så. Sen är ju husen gediget byggda och rasar inte i första taget.
Men en olycka? Gasspis? Nja.

Jag bor i föreningen. Husen är byggda 1968 och det finns inga gasspisar.

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är det mest hyres eller bostadsrätter i området? Har inte varit där på senare tid, men de gånger jag besökt området har jag inte upplevt det som ett "utsatt område", men saker och ting kan ju ändras ganska fort.

Det är 355 bostadsrätter och 20 hyreslägenheter. Totalt sex huskroppar. Explosionen var i den näst närmast Huvudsta Centrum. Det är långt ifrån ett utsatt område, även om det är mindre "exklusivt" än t ex Råsunda.

Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Bygatan ligger lågt ja, i jämförelse med HC. Jag blickar ut över Bygatans tack fast Jah bor på 4e vån i HC. Husen på Bygatan är 8a våningar.

De är 7 våningar.
Citera
2022-09-23, 14:16
Medlem
[quote=DixieD|81752674]
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki

Känner också att han är väldigt opartisk.
Lyssnar mer på honom än någon annan

Opartisk? Han är sosse i själ och hjärta och av gammal hävd och vana. Kunnig och rolig att lyssna på det är han. Säkert också opartisk i stort och mycket. Men han är sosse. Engagerad i partiet för länge sedan. Han hade ambitioner att göra karriär inom partiet.
Citera
2022-09-23, 14:19
Medlem
DixieDs avatar
[quote=Ang_rita|81752785]
Citat:

Opartisk? Han är sosse i själ och hjärta och av gammal hävd och vana. Kunnig och rolig att lyssna på det är han. Säkert också opartisk i stort och mycket. Men han är sosse. Engagerad i partiet för länge sedan. Han hade ambitioner att göra karriär inom partiet.

Upplevt honom opartisk men det ska finnas övervakningskameror/eller filmer enligt polisen så vi får se vad man kommer fram till.

Om det är så att det är kriminella nätverk så får man ta ner militären. Kanske det man vill? Martial law som i USA när det var skjutning varenda dag där
Citera
2022-09-23, 14:29
Medlem
Sen är det ju också så att maffian ( den brottslighet som media försöker gömma undan med benämningar som killarna och kriminella nätverk) sannolikt även har en politisk bakgrund i det att kriminaliteten främsta syfte är att funger som ett politiskt verktyg.

Nu, när till och med tioåringar fungerar väl i en komplicerad kriminell operation, bedömer man sannolikt att man kommit så långt att det kan vara dags att använda organisationen politiskt, dvs ungefär som i sina hemländer.

Det skulle alltså inte förvåna ming om detta är ett politiskt terrordåd.
Citera
2022-09-23, 14:36
Medlem
Kan detta ha något med den upphittade (bomb) som hittades i Fredhäll?
Är det övertagande av restauranger eller något liknande?
Citera
2022-09-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swain
Bor 200m från Bygatan, helvete vad det skakade och lät. Sambon och jag flög upp ur soffan och hjärtat gick i ett. Vågade knappt gå ut men sen stod vi plötsligt ett helt gäng nere på gatan och polis hade spärrat av. En granne vars pappa är polis i Solna hade sagt att det var en sprängning i porten på bygatan 29, så fick man ändå svar inom 5 min. Sen fortsatte det rulla in blåljus konstant. Svårt att varva ner efter detta…

Har aldrig upplevt en smäll på det här sättet, var en märklig upplevelse

Finns lite eventuella mål på den adressen enl Lexbase/Ratsit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in