Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
Visa dokument som visar att rySSland har tagit över efter Sovjetunionen. Då menar jag ett juridiskt giltigt dokument och inget som du drar ur röven.
Jag tror du har din egen förståelse av att "ta över" och kanske inte funderat så mycket på vad det betyder att något är juridiskt giltigt i denna typ av händelser.
Om de länderna som sitter i säkerhetsrådet inte reagerar när Ryssland sitter med på deras möten utan diskuterar med Ryssland, samt FN skickar möteskallelser till Ryssland, så har Ryssland tagit över efter Sovjetunionen enligt mitt och de flestas sätt att se det. FN är bara en klubb av nationer som beslutat att mötas ibland och diskutera enligt ett visst format, samt följa vad som beslutats. Alla är (hittills) överens om formatet.
Du har en annan definition. Du tycker bara att de har tagit över om det finns ett papper där det står att Ryssland har tagit över efter Sovjetunionen. Du får så klart ha de definitioner som du vill, men du kan räkna med att bli missförstådd. Gissningsvis finns det ett sådant dokument, men även om det inte skulle finnas så spelar det ingen roll i praktiken. Eller kan du förklara dess praktiska betydelse?