2022-09-23, 00:12
Bannlyst
Låt säga att någon (lånar detta account, och heter Hassan) - Ej mig detta gäller, vill framföra hot, hur säker är man om man använder följande:

VPN
Tor
Protonmail

Kombinerat?

Bara hypotetisk fråga såklart!

Mvh Hassan - tips på ytterligare åtgärder mottages tacksamt! Inshallah!
Citera
2022-09-23, 00:24
Medlem
Funkar hyfsat bra i kombination. Vpn döljer tor-trafiken från leverantör. Tor döljer trafiken för VPN leverantören. Protonmail har lämnat ut info tidigare, men om du skapar kontot uppkopplad i VPN-Tor serie så ska det mycket till för att hitta dig. Svagheten ligger förmodigen mer på din enhet och yttre faktorer som vem du hotar och hur.
Citera
2022-09-23, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Funkar hyfsat bra i kombination. Vpn döljer tor-trafiken från leverantör. Tor döljer trafiken för VPN leverantören. Protonmail har lämnat ut info tidigare, men om du skapar kontot uppkopplad i VPN-Tor serie så ska det mycket till för att hitta dig. Svagheten ligger förmodigen mer på din enhet och yttre faktorer som vem du hotar och hur.

Eventuellt hot riktar sig mot myndighet, dock är det ju absolut inte jag (Hassan) eller någon kopplad till detta FB account som framför hotet såklart!

Ponera att någon använder sig av Tor, i kombination utav Proton VPN, samt verifierar Protonmail account via gureillamail? (allt sker uppkopplat via vpn, genom tor såklart)

- Nu är det Mahoumdi som skriver här, lånar datorn också av min kompis Hassan!

- Mahmoudi
Citera
2022-09-23, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PundarBaronen
Eventuellt hot riktar sig mot myndighet, dock är det ju absolut inte jag (Hassan) eller någon kopplad till detta FB account som framför hotet såklart!

Ponera att någon använder sig av Tor, i kombination utav Proton VPN, samt verifierar Protonmail account via gureillamail? (allt sker uppkopplat via vpn, genom tor såklart)

- Nu är det Mahoumdi som skriver här, lånar datorn också av min kompis Hassan!

- Mahmoudi
Du kan ju prova. Tempmailadresser är ofta blockade i diverse tjänster men protonmail kan jag tänka mig släpper igenom för tanken är ju lite att man ska va anonym hos dem. Om du kan skicka mail från den utan verifiering så är det ingen mening med verifieringen för du ska ju helst aldrig mer öppna den mailen när du väl skickat. Räkna inte med något svar om det är en myndighet, den kanske t.om hamnar i skräpposten för de får redan många hot mot sig var dag så de skiter nog ganska rejält i ditt hot ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in