Citat:
Ursprungligen postat av
Saggi
Jag vill inte vara en del av hysterin kring Ukraina och Putin. Man kan tyvärr bara följa Europas förfall från läktaren.
Man sig önskar att någon i Sverige reflekterade över varför B52or tilläts flyga rakt över Olof Palmes grav och Stockholms slott.
Var det en pik från USA till Putin eller Sverige?
Palme var tidvis amerikansk spion. Vi har varit under USA:s atomparaply sedan 1953. Vårt försvar uppbyggt så att vi förväntades hjälp från väst och de förväntades att vi skulle hålla emot horderna från öster.
När Palme var ute och demonstrerade emot julbombningarna hade svenska ambassaden i Hanoi order av Palme att bedöma bombskadorna åt amerikanerna i Hanoi, så USA skulle veta vad de skulle bomba.
Sverige kan i visa fall varit mer i NATO än andra NATO-medlemmar under Kalla Kriget. Sverige har alltid vetat var fienden är. Jag gissar att du inte fick eller göra lumpen. Du är fruktansvärd naiv.
Varför Sverige, Europa och världen reagerar över Putins tilltag i Ukraina? Han bryter fundamentalt emot en princip som har varit gällande sedan 1648. Vi i Europa har haft svårt att leva efter den till slutet av WWII. Sen har det ganska bra.
Nu kommer amerikahatarna från Sverige, Serbien och mm. bröla ut sitt amerikahat. USA har aldrig brutit emot det så fundamentalt som ryssarna gör nu. Jag kan förstå att om man kommer från Ryssland, Serbien, Mö eller Sydamerika att man kan vara sur på Amerika stödja Ryssland Men USA var en hjälp i avkolonisering i världen.