2022-09-23, 04:27
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
”Ryssland letar med ljus och lykta efter nya köpare. I december kommer nämligen Europa att stoppa merparten av köpen av dagens 3 miljoner fat per dag, vilket ökar trycket på Ryssland ytterligare att hitta nya marknader, säger Yellen enligt nyhetsbyrån.”

Kommer Indien att öka sin import av Ural-olja?

Idag ligger importen på ca 1 miljon fat per dag.

https://www.bbc.com/news/world-asia-india-60783874.amp
Bra fråga.

Under toppmötet i Uzbekistan så visade Indien med all tydlighet vad de tycker om kriget. Det var inget spontant svar, utan ett mycket välplanerat och genomtänkt uttalande. Ett avståndstagande.
Senast redigerad av Jiren 2022-09-23 kl. 04:34.
Citera
2022-09-23, 04:42
Avslutad
Citat:
När ”Mischa” fick reda på beskedet om ”delvis mobilisering” var han på väg till jobbet men istället tog han beslutet att genast lämna Moskva.

– Jag står med i den ordern över de som inte får lämna landet som publicerades igår, därför vill jag åka härifrån så fort som möjligt, säger han.

”Mischas” plan är åka till Portugal där han ska ansöka om arbetsvisum. Men han kom inte över finska gränsen idag, först måste han vänta på sitt Schengenvisum som träder i kraft imorgon.

– Alla mina vänner och nära är emot detta krig. Just nu är alla rädda, säger han till SVT:s korrespondent Liselott Lindström och fotograf Ghadi Boustani.

Han fortsätter.

– Tyvärr blev det land som hade som sin huvudvärdering att stå emot fascismen själv ett fascistiskt land.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssfinland

Det sista uttalandet är så klockrent. Vi får hoppas på en snar lösning. Lite lustigt att Putin vill destabilisera EU med flyktingar. Men han hade inte väntat sig det skulle vara med sitt eget folk
Citera
2022-09-23, 04:51
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssfinland

Det sista uttalandet är så klockrent. Vi får hoppas på en snar lösning. Lite lustigt att Putin vill destabilisera EU med flyktingar. Men han hade inte väntat sig det skulle vara med sitt eget folk

Ja hur ska de som slickar ryssröv förklara att ryssarna själva inte vill ha detta meningslösa krig?
Citera
2022-09-23, 04:55
Medlem
Jirens avatar
Kul att vara pur-ryss nu och bli inkallad. Dags att ge sitt liv för Putin, typ.

Få några veckors halvkass träning, utrustas med en träpåk och skickad till fronten strax innan första snön faller. Dela skyttegrav med psykopaterna från Wagner och getknullarna från Tjetjenien. Förfrysa fötter och fingrar. Svälta p.g.a usla befäl och utslagna försörjningslinjer. Slutligen få bägge benen bortsprängda av HIMARS.
Senast redigerad av Jiren 2022-09-23 kl. 04:59.
Citera
2022-09-23, 04:58
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Det finns många skäl till att USA har krigat runt om i hela världen de senaste 70 åren.
Dussintals krig - på alla kontinenter.

I slutändan handlar det om att USA vill befästa sin finansiella makt.
Så länge USA är militär supermakt förblir DOLLARN världsvaluta.

Så de kan trycka hur mycket pengar som helst och låna hur mycket pengar som helst.
Räntan blir extremt låg eftersom USA är den "säkraste hamnen" för pengar.
USA har kort och gott frikort att finansiera sin ekonomi via lån.

Detta kommer förstås inte att hålla i långa loppet.
Storbritannien gjorde samma sak. Holländarna. Spanjorerna.
Under medeltiden.

Det kommer inte att bli en vacker sak när även USA faller som supermakt...

Ditt lilla ryska äckel, jag som älskar USA som har räddat Europa två gånger i två världskrig, hur försvarar du ditt äckliga illaluktande Ryssland som gång på gång invaderar oskyldiga länder? Såsom mitt Finland och nu Ukraina. Du måste inse att jag har skottpeng på dig.
Citera
2022-09-23, 05:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Kul att vara pur-ryss nu och bli inkallad. Dags att ge sitt liv för Putin, typ.

Få några veckors halvkass träning, utrustas med en träpåk och skickad till fronten strax innan första snön faller. Dela skyttegrav med psykopaterna från Wagner och getknullarna från Tjetjenien. Förfrysa fötter och fingrar. Svälta p.g.a usla befäl och utslagna försörjningslinjer. Slutligen få bägge benen bortsprängda av HIMARS.

Det börjar hända saker nu i hela ryssland. Sakta men säkert reser sig det ryska folket, botten har gått ur nu och det är bara en tidsfråga innan ryssarna löst det här på egen hand. Det kanske finns en chans till ett avslut ändå.

Ryska män vill fly landet: ”Vill inte bli kanonmat”

https://www.svd.se/a/xg45ml/ryska-man-kan-fly-landet-vill-inte-bli-kanonmat

Det mest uppenbara sättet att undvika att bli inkallad och riskera att skickas till kriget i Ukraina är att lämna Ryssland med direktflyg till Turkiet, Armenien och Azerbajdzjan. Länder som inte kräver något visum av ryska medborgare.

Samtidigt spred sig protesterna mot Vladimir Putins order om en delvis mobilisering som rör 300 000 man över hela Ryssland. När onsdagen var över hade 1 311 personer från sammanlagt 38 städer gripits. Protester kan innebära 15 år i fängelse beroende på arten av aktivism.
Citera
2022-09-23, 05:06
Medlem
Jirens avatar
I sitt tal under natten mot fredagen varnar Zelensky för att Putin inte kommer låta sig nöjas med 300 000 man.

Citat:
Zelenskyj säger att den ukrainska underrättelsetjänsten sedan länge kände till planerna på att skriva ut 300 000 personer. Att detta beslut redan skrivits under sedan tidigare. Nu, hävdar Zelenskyj, att den ryska ledningen egentigen planerar att skriva in uppåt en miljon män i armén.

De kommer att ta alla, utan urskillning. Inte bara reservister, utan alla män. Alla som de lyckas skrämma till att vara mer rädda för att undvika krig än för att dö i kriget
.
https://www.expressen.se/nyheter/zelenskyjs-varning-putin-tvangsrekryterar-en-miljon/

Jag tror att det kan vara så pass illa. Putin har tappat masken helt, och tycker nog själv det är lika bra att köra ända in i kaklet.

Dags att skicka mer kulor till Ukraina.
Senast redigerad av Jiren 2022-09-23 kl. 05:13.
Citera
2022-09-23, 05:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Ja, det är verkligen konstigt vad du säger. För just nu så har jag aldrig sett så mycket ryssar som köper lägenheter och hus här nere och dessutom köper de alltid på hela tiden en ny stor bil. Men det kanske är som ni i Sverige tycker och hoppas att ryssen är helt utfattig, men--njet

Det är nog snarare tvärtom. Men jag förstår att det känns skönare för er att ni tror att det verkligen är på det sättet att det är ryssen som håller på att svälta i hjälmen. Faktum att det faktiskt är Europa och väst som håller på att gå under just nu.

Du ljuger och framför sådana idiotiska åsikter att det inte är värt att besvara. Det här är det första och sista svaret du får från mig.
Citera
2022-09-23, 05:09
Medlem
goseigens avatar
Man måste ändå säga att ryssarna vet hur man får folk att skriva om dem.

Är du dömd mördare och kannibal är du möjligen rätt person för Wagner. I ditt nya jobb får du kanske möjligheter att utveckla dina intressen...

https://www.thesun.co.uk/news/19892442/cannibal-joins-putin-mercenaries-fight-ukraine/

Kannibalarmén anfaller. Det låter som en skräckfilm från 50-talet, men i Putins Ryssland kan vad fan som helst hända.

Efter det här kommer de vara hatade i generationer.
Citera
2022-09-23, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Ja, det är verkligen konstigt vad du säger. För just nu så har jag aldrig sett så mycket ryssar som köper lägenheter och hus här nere och dessutom köper de alltid på hela tiden en ny stor bil. Men det kanske är som ni i Sverige tycker och hoppas att ryssen är helt utfattig, men--njet

Det är nog snarare tvärtom. Men jag förstår att det känns skönare för er att ni tror att det verkligen är på det sättet att det är ryssen som håller på att svälta i hjälmen. Faktum att det faktiskt är Europa och väst som håller på att gå under just nu.
En classic Lada och ett en lägenhet i Moskvas förorter ja
Citera
2022-09-23, 06:01
Medlem
Knut-Annes avatar
Russia, Makhachkala. Men are being taken to war as their wives and mothers wail.
https://twitter.com/InsiderEng/status/1573037261368737792

Blir nog inte sista gången de gråter över sina makars och söners bittra öde.
Citera
2022-09-23, 06:07
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
I sitt tal under natten mot fredagen varnar Zelensky för att Putin inte kommer låta sig nöjas med 300 000 man.

https://www.expressen.se/nyheter/zelenskyjs-varning-putin-tvangsrekryterar-en-miljon/

Jag tror att det kan vara så pass illa. Putin har tappat masken helt, och tycker nog själv det är lika bra att köra ända in i kaklet.

Dags att skicka mer kulor till Ukraina.

Mer vapen, mer vapen, allt går och lösa med mer vapen till Ukraina och ett ännu mer upptrappat och förlängt krig. Viktigt att Putin och den rysktalande befolkningen i Donetsk/Lugansk inte får som de vill. Vi kör ändå in i kaklet till ett globalt kärnvapenkrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in