2022-09-23, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Det krävs kunskap och intelligens för att förstå att tveksamhet är tecken på just kunskap och intelligens, och att den som är tvärsäker som regel saknar dessa. Med en ofullständig förståelse, så tror man lätt att saker är svartvita, och att kunskap förväntas leda till att man ska kunna ge raka, enkla svar på frågor.

Då förstår jag. Men båda verkar ju vara lika säkra på sin sak i det här fallet?
Citera
2022-09-23, 01:17
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talrik
Läkemedelsverkets verksamhet inom läkemedel finansieras till hundra procent genom registreringsavgifter från läkemedelsindustrin samt årsavgifter för alla godkända läkemedel.

Jo men det är ju inte som bordsdricks eller bakschis att man får betala vad man vill. Det är fasta avgifter för olika granskningsmoment och vill man sätta ett läkemedel på marknaden måste man betala aktuella belopp (vare sig mer eller mindre). Så jag kan inte se hur det korrumperar.
Citera
2022-09-23, 01:21
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det är öppna spjäll mellan läkemedelsverket och läkemedelsbolagen så där finns INGEN trovärdighet. Det finns otaliga rapporter från drabbade att myndigheterna och läkarna mörkar biverkningarna.

När kliniska prövningar gör så är ju preparaten som används blindade så ingen vet om vaccin eller placebo injiceras. Hur fuskar man då? Resultaten samlas in centralt och där sammanför man info om vaccin eller placebo med testpersonens uppgifter. Allt monitoreras av extern monitoreringsaktör, och en myndighet inspekterar. Stora studier är multicenter och det blir svårt att förklarar för stora skillnader mellan center som skulle uppstå om vissa var korrupta.

Kan du referera mig till lite sådana rapporter?
Citera
2022-09-23, 01:27
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Såvitt jag vet så är inget av fallen jag beskrivit rapporterat till någon instans. Min kamrat som dog ett dygn efter sin andra covidspruta dog dessutom som ovaccinerad eftersom man i statistiken räknats som vaccinerad först 15:e dagen efter sin andra spruta.

Nej men det finns en otrolig massa andra människor världen över där rapport kan göras om de misstänker.

"i statistiken räknats som vaccinerad först 15:e dagen efter sin andra spruta" du syftar på Folkhälsomyndighetens register antar jag. Jag kan knappast tro att man inte registrerar biverkningar föräns då. Det skulle ju innebära att alla vanliga biverkningar som kommer kort efteråt som muskelvärk, feber, ledvärk, ömma lymfkörtlar osv inte skulle synas alls. Skulle ju se märkligt ut i rapporterna.
Citera
2022-09-23, 01:30
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
En vän till mig blev så sjuk av Astra vaxxet att det skrevs i hennes journal att hon inte fick ta det igen utan skulle ta ett annat vaccin.. hon är fortfarande dålig… trots att det står så i hennes journal valde läkaren att tillskriva hennes problem som långtidscovid ist för vaccinbiverkning… (hon hade haft covid 7 månader innan men blivit helt återställd ) så nej… Läkemedelsverket som för övrigt är sponsrat av läkemedelsbolagen följer inte alls upp allt…

Jag har förstås ingen aning om varför man hanterade din vän som man gjorde. Men det relevanta är ju hur hela världens kontrollerande myndigheter sköter detta. Det är bra naivt att tro att man skulle ha missa att cancertumörer börjar växa i rekordfart efter vaccinering.

Läkemedelsverket tar ut fasta avgifter för olika moment i hanteringen. Företag betalar dessa fasta avgifter (vare sig mer eller mindre) och måste göra så för att få ut preparat på marknaden. Så inga möjligheter att muta till sig en viss utkomst av handläggningen.
Citera
2022-09-23, 01:49
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeerDoe
Myokardit, blodcancer..
Sjukdomar som var ovanliga för 3 år sen är på mångas läppar idag.
Jag vet minst 3st som har fått blodcancer det senaste året..
Innan dess ingen

Kan vara sammanträffanden, men ändå.

Hmmm. En bekants gamla pappa fick plötsligt galloperande blodcancer för någon månad sedan. Dog på en vecka eller så. Har inte tänkt på att det kunde höra samman med giftsprutorna. Känner ingen tidigare som har dött i leukemi; vad jag kan minnas.
Citera
2022-09-23, 01:58
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jo, detta är bara trams

Så när vetenskapen, en läkare, inte håller med och kan presentera det själv, är det trams och inte er förmenta vetenskap ni hittills har hållit fram som ett bräckligt vapen?

Ni är så patetiska. Det visar enbart att det är mer politik och tro för er än faktisk vetenskap och fakta.
Ni är inte nyfikna för fem öre, utan ni är politruker och ni känner att ni måste försvara vaccinet eftersom ni tog det.
Något annat är ni egentligen inte intresserade av.

Nu börjar läkarna bli många som ser och kan belägga att vaccinet orsakar cancer och aggressiv sådan.
Senast redigerad av -GG 2022-09-23 kl. 02:06.
Citera
2022-09-23, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Så när vetenskapen, en läkare, inte håller med och kan presentera det själv, är det trams och inte er förmenta vetenskap ni hittills har hållit fram som ett bräckligt vapen?

Ni är så patetiska. Det visar enbart att det är mer politik och tro för er än faktisk vetenskap och fakta.
Ni är inte nyfikna för fem öre, utan ni är politruker och ni känner att ni måste försvara vaccinet eftersom ni tog det.
Något annat är ni egentligen inte intresserade av.

Nu börjar läkarna bli många som ser och kan belägga att vaccinet orsakar cancer och aggressiv sådan.

Nej, vaccinet orsakar ingen cancer. Läkemedelsverket kan bekräfta att Covid-vaccinet inte orsakar cancer.
Ring och fråga dem om du inte tror mig.
Citera
2022-09-23, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Ja så är det! Och tråden börjar redan fyllas av lekmän som ställer hemmasnickrade " diagnoser."

Att förlöjliga motståndaren är en härskarteknik och egentligen ett tecken på att man är rädd för sanningen! De kan inte presentera några bevis som motsäger detta! Då går man till personangrepp istället!

Så fungerar inte vetenskap. Den som kommer med ett uppseendeväckande påstående är den som har bevisbördan. Som Carl Sagan sa; ”min oförmåga att motbevisa dig är inte på något sätt ett bevis för att du har rätt.” Annars kan man ju påstå precis vadsomhelst som inte går att motbevisa och sedan skulle det vara sant?

Det som väcker skepsis är att utveckling av cancer är en process som tar många år och att det är helt osannolikt att man skulle kunna se någon förändring i cancerprofilen redan nu relaterat till en åtgärd som påbörjades för bara 1,5 år sedan. Så bara visa data som stöder det osannolika påståendet så kan jag tänka mig att ändra mig.
Citera
2022-09-23, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Talade någonsin dina lärare på medicinprogrammet 1997 om att vi utsätts för mängder av tex infektioner och cancerogena ämnen dagligen och att kroppens immunförsvar bekämpar nästan alla dessa under hela livet samt vid nedsatt immunförsvar så får sjukdomar lättare fäste eftersom kroppen inte kan försvara sig mot dem? Talade ni också om att man tex vid mässlingen har ett oändligt mycket bättre skydd mot kommande mässlingsutbrott om man faktiskt haft mässlingen än om man vaccinerar sig mot mässlingen och att det beror på att ett vaccin omöjligt kan vara så brett eller specifikt som genomgången sjukdom. Talade ni också om att vaccinet bland annat har en giftig del (aluminium, kvicksilver etc) som ska sätta ner ditt egna immunförsvar för att en annan del i vaccinet "patogenen" ska få fäste och att ditt egna immunförsvar sedan ska tränas och stärkas på denna patogenen. Den giftiga delens enda funktion är explicit att trycka ner immunförsvaret.

PS. Talade ni också om att vacciner innehåller embryon från människor - dvs att ni sprutar in celler från bortadopterade foster?

Det är öppna spjäll mellan läkemedelsverket och läkemedelsbolagen så där finns INGEN trovärdighet. Det finns otaliga rapporter från drabbade att myndigheterna och läkarna mörkar biverkningarna.

Låg medicinsk kunskapsnivå i kombination med paranoia lyser det lång väg.

Mässlingsvaccinet är ett levande attenuerat vaccin vilket innebär att det ger ett lika bra skydd som genomgången infektion. Skillnaden är att man slipper 20% som behöver sjukhusvård och en del dödliga komplikationer av den naturliga infektionen. Vaccinet räddar en hel del liv inför transplantation och annan immunsuppression. Resten av dina vaccinpåståenden är de gamla vanliga foliehattsteorierna som snurrar runt.

Sen kommer den gamla vanliga konspirationen att alla myndigheter och läkare är i maskopi med big pharma. Hur sannolikt är det att alla läkare deltar i samma hemliga sällskap utan att detta läcker ut direkt?
Citera
2022-09-23, 07:28
Medlem
Närstående var frisk, visserligen äldre, tog vaccinet. Cancern kom som ett brev på posten. Nu död.
Citera
2022-09-23, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Sen kommer den gamla vanliga konspirationen att alla myndigheter och läkare är i maskopi med big pharma. Hur sannolikt är det att alla läkare deltar i samma hemliga sällskap utan att detta läcker ut direkt?
Det tror jag är extremt få (om ens någon) som tror.
Däremot är många fast i mass formation, vilket förklarar varför t ex denna överläkare inte ens vågade hålla det planerade föredraget som hon skulle hålla i Växjö.

Hon tvingades ställa in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in