2022-09-22, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag kan inte kalla deras inslag något annat än just "krishantering".

Bland de mest skitnödiga inslagen på länge.

Jag spekulerar i att de inte nämnde överläkarens namn, mest för att inte ge henne fler tittare. Vilket uppenbart var deras syfte.

Hon får för fasiken inte ens komma till tals trots anklagelserna mot henne från media och etablissemanget.

Haha, nej exakt. Det är ju det mest anmärkningsvärda. Burn the witch!!
Citera
2022-09-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Läkemedelsverket följer upp rapporter om påstådda biverkningar från hela landet och motsvarande myndigheter i andra länder gör lika så inom de geografiska gränser de verkar. Skulle dina personliga betraktelser från din närmsta omgivning vara ett bättre underlag för att få vetskap om biverkningar än detta?
Läkemedelsverkets verksamhet inom läkemedel finansieras till hundra procent genom registreringsavgifter från läkemedelsindustrin samt årsavgifter för alla godkända läkemedel.
Citera
2022-09-22, 22:41
Medlem
Citat:
Läkemedelsverket följer upp rapporter om påstådda biverkningar från hela landet och motsvarande myndigheter i andra länder gör lika så inom de geografiska gränser de verkar. Skulle dina personliga betraktelser från din närmsta omgivning vara ett bättre underlag för att få vetskap om biverkningar än detta?
En vän till mig blev så sjuk av Astra vaxxet att det skrevs i hennes journal att hon inte fick ta det igen utan skulle ta ett annat vaccin.. hon är fortfarande dålig… trots att det står så i hennes journal valde läkaren att tillskriva hennes problem som långtidscovid ist för vaccinbiverkning… (hon hade haft covid 7 månader innan men blivit helt återställd ) så nej… Läkemedelsverket som för övrigt är sponsrat av läkemedelsbolagen följer inte alls upp allt…
Citera
2022-09-22, 23:05
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Jag hoppas på Nürnberg 2.0.

(FB) "Den största Nürnberg genom tiderna är på väg"

Då får du hoppas länge.
Fattar du inte att det handlade om att Reiner Fuellmich lurade er på pengar.
Skickade du också pengar? 🤣
Citera
2022-09-22, 23:10
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Ingen normal människan tar vaccin mot Covid, ska du dö så gör en högre makt(om man tror på en sådan) saken åt dig.
Ute medger: Att vaccinerna orsakar cancer kan bero på att de innehåller spikprotein och att detta försämrar cellernas förmåga att reparera skador på arvsmassan.

Källa:https://frihetsnytt.se/overlakare-c19-vaccin-ger-overrisk-for-cancer/

Fullständigt felaktigt.
Spikeproteinet som mRNA vaccin kodar för är modifierat och saknar några aminosyror.
Detta gör att det saknar leadersekvens. Syftet är att inducera ett immunsvar.

Spikeproteinet som sitter på SARS-CoV2 är en helt annan sak. Där är produktionen betydligt mer okontrollerad och farlig för kroppen.
Exakt det vaccinet ger skydd mot.
Citera
2022-09-22, 23:16
Medlem
Om jag har förstått den "simpla" förklaringen på ett korrekt vis så är det den temporära(?) nedtryckningen av immunförsvarets funktion som tros ligga bakom detta. Innan vaccinet så prioriterades också all preventiv cancervård bort vilket kan (nästan garanterat har) gör det svårt att säga exakt hur stor den här effekten har varit. Vi har nämligen massor av latenta sjukdomar och skit som hålls i check av immunförsvaret. Får man då ett kraftigt nedsatt immunförsvar under en period så kommer vissa personer bli cancersjuka innan funktionen är helt återställd.

Ungefär så förstår jag det som lekman. Det ska vara därför folk också hade bältros som bieffekt av vaccinet, det var ingen reaktion på mRNA eller något i vaccinet utan en effekt av en medveten design - immunförsvars nedsättning.
Citera
2022-09-22, 23:41
Medlem
Jag tror på henne.

Hon har alltså belägg genom sina forskningsanalyser och statistik samt alla medicin journaler och statistik.
Citera
2022-09-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
I min nära omkrets av släktingar finns det en med aggressiv blodcancer och en med aggressiv cancer i halsen båda 4 sprutor av covidvaccinet. Är fullständigt övertygad om vaccinets effekter.

4 sprutor...

Jag förmodar att dom var med redan i starten, under våren 2021 och tog sina TVÅ sprutor som var det man skulle ta för att få slut på pandemin. Om jag inte minns fel. Då var det ingen jävel som hoppades på fler doser, eller hur? TVÅ sprutor skulle man ta och sen skulle pandemin vara över. Blev vi lovade.

Men lik förbannat.

Vart tog det informerade samtycket vägen? Vart tog läkaretiken vägen? Uppenbarligen fanns inte tillräckligt med kunskap och information när denna extremt AGRESSIVA vaccinations-kampanj drog igång i början av förra året.

Löften och utfästelser kastades ut som idag visade sig vara helt felaktiga. Grova överträdelser av den tidigare så heliga läkaretiken och brott mot det lagstadgade informerade samtycket har begåtts, utan att patienterna står upp för sina rättigheter. Ingen kunde väl då drömma om att dessa sprutor i själva verket skulle bli en fortgående prenumeration av injektioner med en tredje, fjärde och snart en femte spruta. Således kommer sprutandet att fortsätta. Förmodligen livet ut. Samtliga grundlurade.

En människa kan möjligen våga fortsätta lita på en vän eller en familjemedlem som ljugit och lurat henne, men varför ända i helvete ska en människa lita på en myndighet eller en läkare som bevisligen farit med osanning och uppträtt bedrägligt? En myndighetsperson ska bara få en chans. Inte två. Så klart.

VARFÖR fortsätter människor lita på läkare, myndigheter och sjukhus som uppenbarligen, bevisligen, saknade kunskap då, för 18 månader sedan, och inte har lärt sig speciellt mycket än idag? Det informerade samtycket och läkaretiken är ju således helt kastad över bord och det enda som nu krävs är individens egen godtrogenhet. Det är dom lättlurade, rädhågsna människorna som tagit sprutorna. Människor med stake som vet sina rättigheter har naturligtvis låtit bli.

Hur ända in i HELVETE kan någon fortsätta lita på detta fullständiga haveri till sjukvård? Vad fan tänker folk med? Och varför använder inte folk internet? All information om dessa injektioner finns ju på internet, för alla att ta del av.

Skärp er för i helvete!
Citera
2022-09-22, 23:49
Medlem
För att cancer fallen ska granskas som biverkning måste de anmälas. Det tror jag det är få som gör. Cancer kan vem som helst få av slumpen eller genetik. Tror därför inte att man tänker på vaccin som vanlig människa och anmäler det.
Citera
2022-09-23, 00:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jo, detta är bara trams

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
1997, september för att vara specifik.

Talade någonsin dina lärare på medicinprogrammet 1997 om att vi utsätts för mängder av tex infektioner och cancerogena ämnen dagligen och att kroppens immunförsvar bekämpar nästan alla dessa under hela livet samt vid nedsatt immunförsvar så får sjukdomar lättare fäste eftersom kroppen inte kan försvara sig mot dem? Talade ni också om att man tex vid mässlingen har ett oändligt mycket bättre skydd mot kommande mässlingsutbrott om man faktiskt haft mässlingen än om man vaccinerar sig mot mässlingen och att det beror på att ett vaccin omöjligt kan vara så brett eller specifikt som genomgången sjukdom. Talade ni också om att vaccinet bland annat har en giftig del (aluminium, kvicksilver etc) som ska sätta ner ditt egna immunförsvar för att en annan del i vaccinet "patogenen" ska få fäste och att ditt egna immunförsvar sedan ska tränas och stärkas på denna patogenen. Den giftiga delens enda funktion är explicit att trycka ner immunförsvaret.

PS. Talade ni också om att vacciner innehåller embryon från människor - dvs att ni sprutar in celler från bortadopterade foster?

Citat:
Ursprungligen postat av Lennisa
Dessa injektioner har ju getts till i runda slängar 80% av befolkningen i väst, till skillnad mot influensa vaccinerna som inte alls har samma täckning. Så, bara det gör ju att bieffekterna blir mycket tydligare.

Sen tror jag även att covidinjektionerna kan vara betydligt mer ohälsosamma än vad propagandan medger. Men om nu så är fallet så lär det inte bli en allmänt accepterad sanning för än om tio år.
Det är alldeles för många som investerat på tok för mycket förtroendekapital i propagandan för att det ska komma till enändring i narrativet.

Så är det. Jag ser nära och kära runt mig som jag tidigare uppfattat som oerhört intelligenta, pålästa, förnuftiga som nu sväljer MSM-covidlögnerna med hull och hår. Jag kan inte se att de någonsin kommer erkänna misstaget, kanske om flera av dem åker på dessa allvarliga sjukdomar men som jag uppfattat det sker inte det i sådan omfattning. Än.

Citat:

Det är öppna spjäll mellan läkemedelsverket och läkemedelsbolagen så där finns INGEN trovärdighet. Det finns otaliga rapporter från drabbade att myndigheterna och läkarna mörkar biverkningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av area50
En sakta med säker minskning utav befolkningen genom för tidig död samt infertilitet...
*Gäsp... Får-massorna står & bräker "foliehatt" för att sopa det under mattan.

+1. Sorgligt.
Citera
2022-09-23, 00:23
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Alla verkar vara rörande överens om att vi som inte är högutbildade vet så mycket. Men det som alltid förundrar mig i sådana här situationer är att dom som är högutbildade och vet så mycket så ofta vet helt olika saker om exakt samma sak.

Om den ena överläkaren vet att vaccinet är helt ofarligt och den andra överläkaren vet att det ger cancer. Kan någon högutbildad då förklara vad det är i den höga utbildningen, i sig, som gör att den som besitter den ska få högre tilltro än någon som inte har någon utbildning alls?

Det här gäller ju för övrigt allt i från att landets ledande ekonomer inte såg någon risk för att inflationen skulle dra i väg så sent som för ett halvår sedan till det mesta i övrigt..
Det krävs kunskap och intelligens för att förstå att tveksamhet är tecken på just kunskap och intelligens, och att den som är tvärsäker som regel saknar dessa. Med en ofullständig förståelse, så tror man lätt att saker är svartvita, och att kunskap förväntas leda till att man ska kunna ge raka, enkla svar på frågor.
Citera
2022-09-23, 01:14
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Kanske skulle hans iakttagelser vara ett bättre underlag än dessa myndigheter, då det oftast var just dessa myndigheter som släppte fram vaccinet. Om det kommer fram oegentligheter så är det många högt uppsatta huvuden som kommer att rulla.

Samma huvuden som just nu ansvarar för att kartlägga biverkningarna.

Menar du med oegentligheter att det är dumma beslut på granskande myndigheter som gjorts på grund av korruptionb då? I så fall måste det ju vara väldigt många personer som skulle vara involverade i dessa affärer för att det rimligen skulle funka. Men, ja då hade det kanske blivit hett om öronen kanske. Dock en formidabel konspiratinsteori i så fall.
Hur man ska tolka resultaten från kliniska prövningar är ju också det en egen vetenskap och det har växt fram schablonmässiga tolkningsstnadarder/principer utifrån tidigare erfarenheter. Har man följd detta kan jag inte se att toolkarna skulle kunna klandras. Dock kan jag heller inte se att man rimligen skulle kunna missbedöma ett så omfattande dataunderlag som samlats in under vaccineringen utifrån de vedertagna tolkningsschablonerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in