2022-09-22, 21:05
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Ukrainska nyhetskanal åkte till Balakliya för att tala med lokalbefolkningen. Det gick dock inte som de tänkt sig. Folk vittnade om förstörelsen som Ukraina har orsakat.

https://twitter.com/Taurevanime/status/1571041440960253952

Stackars människor.

Vad säger dessa stackars människor? Kan du översätta för inte tror du väl på alla rubriker som sprids?
Citera
2022-09-22, 21:06
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
För att se till att Ryssland verkligen gör upp med traditionen, så är det nödvändigt att vi nu skadar Ryssland illa, så att det gör verkligen ont. Ryssland måste lida. Bara på så vis, kan Ryssland tvingas att ändra sin gamla erövringstradition.

Det här är jag lite kluven kring. Det kommer att bli ett lidande, det är nog inget snack om den saken. Men på sikt är nog någonting likt Marshallhjälpen minst lika viktigt. Tyskland åren efter WW2 var ju ingen höjdare precis, men idag åtnjuter tyskarna en av världens högsta levnadsstandarder och förbättrar världen genom sin industri samtidigt som de fortfarande lider under skammen från sin historia i någon mening.

Tja, just nu kanske Tyskland inte är det bästa exemplet, men du fattar vad jag menar. Om Ryssland kunde utvecklas på ett liknande sätt i framtiden så tror jag att det skulle vara det bästa utfallet för såväl ryssarna som för mänskligheten i stort.
Citera
2022-09-22, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Hahaha, inte mycket stridsmoral i ryssland inte. Fyfan så putler har kvaddat sitt land och gjort sitt folk utfattigt och hatat i hela världen.

Ja, det är verkligen konstigt vad du säger. För just nu så har jag aldrig sett så mycket ryssar som köper lägenheter och hus här nere och dessutom köper de alltid på hela tiden en ny stor bil. Men det kanske är som ni i Sverige tycker och hoppas att ryssen är helt utfattig, men--njet

Det är nog snarare tvärtom. Men jag förstår att det känns skönare för er att ni tror att det verkligen är på det sättet att det är ryssen som håller på att svälta i hjälmen. Faktum att det faktiskt är Europa och väst som håller på att gå under just nu.
Citera
2022-09-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Ja, i din fantasivärld kanske. Alla vi objektiva ser en helt onödig massdöd. I Ukraina får ingen man lämna landet och ser militärpolisen nån på gatan så fångar dom in dom och skickar till fronten där dom får sitta i ett hål i marken med ett gevär och vänta på döden.

Men inga Ukrainska politiker eller oligarker såklart, dom är i Nice och Monaco och skrattar hela vägen till banken.
Tänk, jag ser då bara Ryssland framför mig i inlägget.
Citera
2022-09-22, 21:08
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag är helt övertygad om att Putin inte skulle fortsätta eftersom det faller på sin egen orimlighet. Det är östra Ukraina som varit målet hela tiden. Invasionen är egentligen en förlängning av en gammal konflikt.

Självklart hade vi haft en bättre situation om vi hållt oss mer neutrala och försökt medla fred istället. Vi skulle inte haft en akut energikris och vi hade inte varit såhär nära nukleär konflikt.

Det är väl beundransvärt att man vill hjälpa till men man måste ju göra konsekvensanalyser också.
Och därför genomfördes storanfallet mot Kiev som kostade ryssarna 100 pansarfordon och ca 4000 man. Good to know.
Citera
2022-09-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ryssen har snart gått om antal döda Amerikaner i Vietnamkriget och det höll på i 20år. Ryssen slår det på bara några månader. Bra jobbat för att bara vara en liten speciell operation.
Ukrainas siffror vågar ingen nämna.
Citera
2022-09-22, 21:10
Medlem
Wakzlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det är mkt relevant när du håller på ryssen som dödar våldtar och begår folkmord.
Det är mkt relevant när prisar ryssland o putin.
Har du ens varit i ryssland npn ggn förutom när du drömmer?

Jag har.

Som du brukar skriva.
Källa? På att su ens har vänner familj barn osv i Sverige.?
Det verkar omöjligt.

Du har redan fått svar på din fråga tidigare.

Du får helt enkelt acceptera att det finns svenskar som inte har samma åsikter som du.
Citera
2022-09-22, 21:11
Medlem
Kan Ryssland attackera Ukraina med kärnvapen? Nej så länge inte Nato går in i Ukraina och så länge inte Donbas tillhör Ryssland.
År 2000 godkände Putin ryska federationens militära doktrin.
Den innehåller en klausul som säger att Ryssland inte kan använda kärnvapen mot NPT länder som inte har kärnvapen förutom i de fall denna stat attackerar Ryssland gemensamt eller i närvaro med stater som besitter kärnvapen.
Citera
2022-09-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukrainas siffror vågar ingen nämna.
Va? Vem nämner inte dem? Och vad har Ukrainas siffror att göra med USAs förluster mot Vietnam?
Du verkar efterbliven så låt mig försöka förklara.
Usa drev ett krig mot Vietnam, på 20 år hade deras arme förlorat lika många som Ryssland (drivande part i detta kriget också) på 6 månader.
Fattar du matten? De Ryska muslimerna och araberna har förlorat.
Citera
2022-09-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Ja, det är verkligen konstigt vad du säger. För just nu så har jag aldrig sett så mycket ryssar som köper lägenheter och hus här nere och dessutom köper de alltid på hela tiden en ny stor bil. Men det kanske är som ni i Sverige tycker och hoppas att ryssen är helt utfattig, men--njet

Det är nog snarare tvärtom. Men jag förstår att det känns skönare för er att ni tror att det verkligen är på det sättet att det är ryssen som håller på att svälta i hjälmen. Faktum att det faktiskt är Europa och väst som håller på att gå under just nu.

Ja precis. Det blomstrar för Ryssland. Ryssarna är så rika nu att de inte vet vad de ska göra av alla pengar, för sanktionerna fungerar ju inte. Eller? Ha ha ha ha ha 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Citera
2022-09-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Vad har jag med saken att göra? Varför är du inte i skit landet ukraina

Därför jag är svensk och det bästa för Sverige är att sända vapen till Ukraina och bygga upp Sveriges försvar emot Mordor i Sverige.
Citera
2022-09-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Azov regime commander, Denys Prokopenko, was among the prisoners released in a swap with Russia.*
https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-news-putins-forces-clearly-in-panic-russia-12541713

Så du ljuger!!
Alla ledarna är inte i husarrest i Turkiet.

SLUTA LJUG!!

Jag orkar inte med idioter som du som inte ens kan läsa basal information eller googla, hela tråden är full av såna som dig.

Tror du på vad Zelensky själv säger?

"Commanders of “Azov” will be in Turkey until the end of the war"

https://trendingnewsbuzzer.com/commanders-of-azov-will-be-in-turkey-until-the-end-of-the-war-unian/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in