2022-09-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Sluta ljuga, Ukraina har aldrig förtryckt någon minoritet, det är sånt som dvärgen i Kreml sysslar med.

Dina argument är så jävla dåliga. Det finns säkerligen ett gott stöd bland vissa delar av Malmös befolkning beträffande att bryta sig loss från Sverige och bli en del av förenade arabemiraten, tycker du att vi ska tillåta det?

Varför kan du inte svara på frågan om varför du inte flyttar till Ryssland?

Nejdå inte alls.. *lol* läs om Azovbataljonen. Dom mördade,våldtog PRO-ryska kvinnor och barn och mörda dom tortera i 8 år. Usa ville ju fördöma dom och terroriststämpla men det blev inte av istället blev dom Zelenskys modiga hjältar.
Senast redigerad av Menea 2022-09-21 kl. 23:37.
Citera
2022-09-22, 02:16
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
USA har ingenting med situationen i Donbass att göra. Men vill du gå dit så får du gärna visa mig en invasion av USA i modern tid när de annekterat land. Kan du inte det så får du släppa det.

Sedan handlar det inte om någon etnisk rensning i Donbass. Om du försöker hålla dig till fakta så finns det inga siffror som visar det. 2021 så dog väl 25 stycken civila i Donbass av militärt våld. Dessa utspritt i både separatist och regeringskontrollerat område. Jag tror även att någon strök med av minering så även om våldet sker i separatiststyrt område så behöver det inte vara orsakat av regeringsstyrda styrkor. Oavsett så är det extremt lite "etnisk rensning" där.

Drar vi en parallell till USA som du så gärna gör så dog ca 10000 civila kosovoalbaner under de första månaderna av serbiskt intrång i Kosovo. Det utfördes också tusentals våldtäkter under översyn av serbiskt ledarskap. Betydligt fler fördrevs från sina hem. Där pratar vi om riktig etnisk utrensning.

USA och NATO befriade Kosovo från Serbien 1999.
Där är prejudikatet. Och Ryssland befriar nu Donbass. Och idag råkar det även vara oroligheter i Kosovo och amerikanarna meddelar nu att man kommer att skicka reserver till landet om situationen förvärras. Tydligen är man inte överens om spelreglerna här vilket inte är så konstigt då USA och NATO uppenbarligen har ändrat dom. Varför kunde Kosovo utropa sin befrielse men inte Donetsk? Det duger inte.

Sysslar man med terrorbombning av ett område så vill man få folk att fly därifrån. Det är precis vad ukrainarna sysslar med. Många har redan flytt. Avsikten med terrorn är att tömma området på pro-ryssar dvs etniskt rensa området från pro-ryssar.
Citera
2022-09-22, 07:42
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
USA och NATO befriade Kosovo från Serbien 1999.
Där är prejudikatet. Och Ryssland befriar nu Donbass. Och idag råkar det även vara oroligheter i Kosovo och amerikanarna meddelar nu att man kommer att skicka reserver till landet om situationen förvärras. Tydligen är man inte överens om spelreglerna här vilket inte är så konstigt då USA och NATO uppenbarligen har ändrat dom. Varför kunde Kosovo utropa sin befrielse men inte Donetsk? Det duger inte.
Nej, I Kosovo handlade det verkligen om etnisk rensning med direkta avrättningar av civila och beordrade våldtäkter. I Ukraina gör det inte det även om du vill det.

Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Sysslar man med terrorbombning av ett område så vill man få folk att fly därifrån. Det är precis vad ukrainarna sysslar med. Många har redan flytt. Avsikten med terrorn är att tömma området på pro-ryssar dvs etniskt rensa området från pro-ryssar.
Båda sidor beskjuter civila områden. Det är inte endast Ukraina även om du vill det.

Ser du var detta tar vägen?
Citera
2022-09-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Varför ljuger du? Hur är vädret i Moskva?

Bara leta På Google och det finns att läsa även mycket om tortyr.

Ett uttdrag av texten av länken..
”utredare tvingade mig att inkriminera mig själv genom tortyr.
I början av oktober gick jag för att träffa min mamma och arresterades av okända män. De tog mig till flygplatsen i Mariupol där jag under tre dagar i rad utsattes för odjurlig tortyr. De använde både psykisk och fysisk misshandel: de gav mig elektriska stötar, kvävde mig med en plastpåse, slog på fötterna med ett däckjärn, hällde iskallt vatten på mig, etc. Torterarna hade en Azov-beteckning på ärmarna.
De hotade att våldta min mamma och brud. Jag kunde inte stå ut med plågan längre och undertecknade några dokument utan att ens ha läst”

https://www.osce.org/files/f/documents/e/7/233896.pdf
Senast redigerad av Menea 2022-09-22 kl. 10:35.
Citera
2022-09-22, 11:11
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

I början av oktober gick jag för att träffa min mamma och arresterades av okända män. De tog mig till flygplatsen i Mariupol där jag under tre dagar i rad utsattes för odjurlig tortyr. De använde både psykisk och fysisk misshandel: de gav mig elektriska stötar, kvävde mig med en plastpåse, slog på fötterna med ett däckjärn, hällde iskallt vatten på mig, etc. Torterarna hade en Azov-beteckning på ärmarna.
De hotade att våldta min mamma och brud. Jag kunde inte stå ut med plågan längre och undertecknade några dokument utan att ens ha läst”

Det är bra att du läser rapporter från "väst" och även begriper dem.

Läser du även dessa rapporter och förstår dem eller blundar du?
https://www.hrw.org/europe/central-asia/ukraine

Vilken sida som begått mest övergrepp sedan invasionens start är uppenbart. Ser du det?
Citera
2022-09-22, 11:23
Medlem
Citat:
Det är bra att du läser rapporter från "väst" och även begriper dem.

Läser du även dessa rapporter och förstår dem eller blundar du?
https://www.hrw.org/europe/central-asia/ukraine

Vilken sida som begått mest övergrepp sedan invasionens start är uppenbart. Ser du det?

Jag räknar efter vem som gjorde värst lidande innan detta storkrig skapades 2022.

I 9 ÅR led PRO ryssarna med våldtäkter, mördande tortyr etc etc etc.. det krig som är nu har inte ens pågått i ett år.
Citera
2022-09-22, 11:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag räknar efter vem som gjorde värst lidande innan detta storkrig skapades 2022.

I 9 ÅR led PRO ryssarna med våldtäkter, mördande tortyr etc etc etc.. det krig som är nu har inte ens pågått i ett år.
Nu överdriver du och jag är säker på att du vet om det.

Även ryska separatister torterade människor som sympatiserade med Ukraina under dessa 9 år.
https://www.hrw.org/news/2014/08/28/ukraine-rebel-forces-detain-torture-civilians

Tycker du att invasionen löste problemet med att människor utsätts för förtryck?

Det har eskalerat och det är Ryssland som står för majoriteten. Jag vet att du vet om det men du skiter i Ukrainare. Så jävla doktrinerad som du är.
Citera
2022-09-22, 11:34
Medlem
Citat:
Nu överdriver du och jag är säker på att du vet om det.

Även ryska separatister torterade människor som sympatiserade med Ukraina under dessa 9 år.
https://www.hrw.org/news/2014/08/28/ukraine-rebel-forces-detain-torture-civilians

Tycker du att invasionen löste problemet med att människor utsätts för förtryck?

Det har eskalerat och det är Ryssland som står för majoriteten. Jag vet att du vet om det men du skiter i Ukrainare. Så jävla doktrinerad som du är.

Pro ryssar har levt där innan Ukraina ens var påtänkt en stor del av Ukraina är fortfarande rysktalande.. dom har rätt att leva där. Det är Ukraina som är nazister och det vet alla. Accepterar man en hel bataljon i ett land med nazister och Inte förbjuder hakkors är det något grovt fel på ett land och regering.
Citera
2022-09-22, 11:37
Medlem
otellos avatar
Citat:

Så inget bevis alltså, got it.
Citera
2022-09-22, 11:39
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Pro ryssar har levt där innan Ukraina ens var påtänkt en stor del av Ukraina är fortfarande rysktalande.. dom har rätt att leva där. Det är Ukraina som är nazister och det vet alla. Accepterar man en hel bataljon i ett land med nazister och Inte förbjuder hakkors är det något grovt fel på ett land och regering.
Ukrainare har levt där också innan.

Alla Ukrainare är inte nazister.

Och Ryssland är fortfarande nöjda med hur nazistförbandet Wagner presterar eller?
Citera
2022-09-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ukrainare har levt där också innan.

Alla Ukrainare är inte nazister.

Och Ryssland är fortfarande nöjda med hur nazistförbandet Wagner presterar eller?

Azov är en bataljon i Ukrianska nationalgardet.
Citera
2022-09-22, 11:48
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Azov är en bataljon i Ukrianska nationalgardet.
Wagner är uppenbarligen ett regemente i den ryska krigsmakten som invaderade Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in