Citat:
Ursprungligen postat av
seppolundgren
1)fake news, enemy of the people Länk. Jag litar bara på truth social.
2)Det beror på att hennes handlers talade om det för henne. Jill lider av kognitiv demens och vet inte att hon är First lady.
3)Och även om hon bad om ursäkt så bryr jag mig ändå inte eftersom demokrater är fegisar som tar ansvar för sina misstag istället för att double down.
Ska jag tolka ditt försök till sarkasm som att du ändå håller med mig? Jill gjorde bort sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
seppolundgren
Ser du hur lätt det är att avfärda dina argument med ad hominem, för att slippa bemöta vad hon faktiskt har sagt eller efterföljande ursäkt?
Ponera att det enda jag gjorde var att bemöta kritik mot Jill biden med 3 staviga ord och spekulationer om hennes demens?
Skulle det föra diskussionen framåt.....
Du vill alltså veta om jag anser att ditt brukliga sätt att resonera är konstruktivt, tolkar jag dig rätt då? Mitt positiva svar blir väl i så fall att det finns utrymme för förbättring, väldigt mycket utrymme rentav.
Citat:
Ursprungligen postat av
seppolundgren
Min fråga till dig är följande:är msnbc, cnn, nytimes trovärdiga källor? Om inte. Vilka källor är trovärdiga?
Jag skulle nog säga att källorna du matar dig ligger nere i bottenskrapet, tillsammans med Huffpost, Daily Beast, Jacobin, Alternet, en ding ding värld och några till. Det kan möjligtvis förklara din verklighetsfrånvända omvärldsanalys. Mer trovärdiga källor är ibland Fox News (själva nyhetsrapporteringen), Wall Street Journal, Forbes, Newsweek och BBC. Men samtliga källor brister ibland, därför kan jag rekommendera dig att inte bara hålla sig till en utan gärna flera olika.
Sedan har vi ju åsiktsjournalistik också, men jag känner i regel inte att jag har något behov av att lyssna på personer som uttrycker åsikter som jag ändå redan delar. Jag har till exempel aldrig lyssnat på ett avsnitt av Tucker Carlson eller Sean Hannity.