2022-09-22, 01:25
Bannlyst
Biden har varit en rent bedrövlig president och har inte bara förstört ekonomin men också när det kommer till energin där han verkar spela på miljöextremisternas spår.

Kommer väljarna att straffa demokraterna och Biden i november på grund av hur han missköt ekonomin och bränslepriserna?
Citera
2022-09-22, 09:22
Medlem
Det brukar ju i regel vara ekonomin som är den viktigaste frågan för hur väljarna röstar, och inget talar väl för att det skulle bli annorlunda denna gång.
Citera
2022-09-23, 10:53
Medlem
Sockerssons avatar
Absolut. Det plus migrationsproblemet nere vid gränsen. Även Banana Bidens katastrofala utrikespolitik samt beväpnandet av institutioner (IRS, FBI m.m.) borde ju spela in också men för medelamerikanen är det vad som sker close to home som räknas. It's the economy, stupid!
Citera
2022-09-27, 11:37
Medlem
Att hans fru kallar latinos för tacos gör väl inte heller saken bättre.
Citera
2022-09-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Biden har varit en rent bedrövlig president och har inte bara förstört ekonomin men också när det kommer till energin där han verkar spela på miljöextremisternas spår.

Kommer väljarna att straffa demokraterna och Biden i november på grund av hur han missköt ekonomin och bränslepriserna?
Väljarna kommer att straffa Biden hårt, men kanske inte de som räknar rösterna.
Citera
2022-09-27, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Ser inget fel med den kommentaren. Men du kanske lider av ett ospecificerat symtom som manifesterar sig i kritik mot Jill biden,oavsett vad hon än säger?

Ser du hur meningslös konversationen blir när man försöker reducera den till one liners och memes istället för saklighet?

Jag vet inte hur the Latino community reagerade på hennes kommentarer. Men jag vet med säkerhet att GOP förvandlats till ett parti för missnöjda vita män i medelåldern som gärna ser att de får ta del av välfärden i kommunistisk anda, men som kräver att presidenten ska bygga en mur för att hålla borta alla från deras privilegier.

GOP håller på att kollapsa därför att deras väljarbas dör ut, rent aktuariskt sagt.
Och ingenting kommer att hindra denna trend. Vilket glädjer mig enormt. Jag menar enormt.
Citera
2022-09-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Ser inget fel med den kommentaren. Men du kanske lider av ett ospecificerat symtom som manifesterar sig i kritik mot Jill biden,oavsett vad hon än säger?
Jill själv håller tydligen inte med dig, för hon kände sig tvungen att be om ursäkt:
https://www.youtube.com/watch?v=8fe169wddv8
Citera
2022-09-27, 22:57
Medlem
Citat:

Citat:

Om president D. Trump skulle ha uttryckt sig på det sättet som Jill Biden gjorde om latinos, skulle du ha tyckt att det var en oförarglig kommentar då också eller hade det tagit hus i helvete?
Citera
2022-09-28, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Om president D. Trump skulle ha uttryckt sig på det sättet som Jill Biden gjorde om latinos, skulle du ha tyckt att det var en oförarglig kommentar då också eller hade det tagit hus i helvete?
Så... What about trump?
Är det ditt svar till mig?

Låt mig klargöra en sak bara. Jag besvarar vilken fråga som helst om vilket påstått hyckleri som helst så länge som den efterföljer ett svar.
I annat fall kallar jag respondenten för sektföljare och ignorerar inlägget.
Citera
2022-09-28, 09:59
Bannlyst
Citat:
Jill själv håller tydligen inte med dig, för hon kände sig tvungen att be om ursäkt:
https://www.youtube.com/watch?v=8fe169wddv8
1)fake news, enemy of the people Länk. Jag litar bara på truth social.

2)Det beror på att hennes handlers talade om det för henne. Jill lider av kognitiv demens och vet inte att hon är First lady.

3)Och även om hon bad om ursäkt så bryr jag mig ändå inte eftersom demokrater är fegisar som tar ansvar för sina misstag istället för att double down.

Ser du hur lätt det är att avfärda dina argument med ad hominem, för att slippa bemöta vad hon faktiskt har sagt eller efterföljande ursäkt?
Ponera att det enda jag gjorde var att bemöta kritik mot Jill biden med 3 staviga ord och spekulationer om hennes demens?
Skulle det föra diskussionen framåt.....

Min fråga till dig är följande:är msnbc, cnn, nytimes trovärdiga källor?
Om inte. Vilka källor är trovärdiga?
Citera
2022-09-28, 10:22
Medlem
Citat:
1)fake news, enemy of the people Länk. Jag litar bara på truth social.

2)Det beror på att hennes handlers talade om det för henne. Jill lider av kognitiv demens och vet inte att hon är First lady.

3)Och även om hon bad om ursäkt så bryr jag mig ändå inte eftersom demokrater är fegisar som tar ansvar för sina misstag istället för att double down.
Ska jag tolka ditt försök till sarkasm som att du ändå håller med mig? Jill gjorde bort sig?

Citat:
Ser du hur lätt det är att avfärda dina argument med ad hominem, för att slippa bemöta vad hon faktiskt har sagt eller efterföljande ursäkt?
Ponera att det enda jag gjorde var att bemöta kritik mot Jill biden med 3 staviga ord och spekulationer om hennes demens?
Skulle det föra diskussionen framåt.....
Du vill alltså veta om jag anser att ditt brukliga sätt att resonera är konstruktivt, tolkar jag dig rätt då? Mitt positiva svar blir väl i så fall att det finns utrymme för förbättring, väldigt mycket utrymme rentav.

Citat:
Min fråga till dig är följande:är msnbc, cnn, nytimes trovärdiga källor? Om inte. Vilka källor är trovärdiga?
Jag skulle nog säga att källorna du matar dig ligger nere i bottenskrapet, tillsammans med Huffpost, Daily Beast, Jacobin, Alternet, en ding ding värld och några till. Det kan möjligtvis förklara din verklighetsfrånvända omvärldsanalys. Mer trovärdiga källor är ibland Fox News (själva nyhetsrapporteringen), Wall Street Journal, Forbes, Newsweek och BBC. Men samtliga källor brister ibland, därför kan jag rekommendera dig att inte bara hålla sig till en utan gärna flera olika.

Sedan har vi ju åsiktsjournalistik också, men jag känner i regel inte att jag har något behov av att lyssna på personer som uttrycker åsikter som jag ändå redan delar. Jag har till exempel aldrig lyssnat på ett avsnitt av Tucker Carlson eller Sean Hannity.
Citera
2022-09-28, 13:56
Bannlyst
Citat:
Mer trovärdiga källor är ibland Fox News (själva nyhetsrapporteringen), Wall Street Journal, Forbes, Newsweek och BBC. Men samtliga källor brister ibland, därför kan jag rekommendera dig att inte bara hålla sig till en utan gärna flera olika.

Sedan har vi ju åsiktsjournalistik också, men jag känner i regel inte att jag har något behov av att lyssna på personer som uttrycker åsikter som jag ändå redan delar. Jag har till exempel aldrig lyssnat på ett avsnitt av Tucker Carlson eller Sean Hannity.
Bra. Tack.
Hädanefter ska jag underbyggda mina argument på dessa nyhetskällor.

Ifall samtliga rapporterar att jorden är rund och solen stiger i öst och går ner i väst så förmodar jag att du accepterar det tills motsatsen är bevisad. Eller hur?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in