Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
I de klippen jag såg. (Stängde av och ville inte se fler just då )
flickan ligger i sängen och har rädd blick, håller händerna över huvudet. Mamman slår ur nappen ur hennes mun och boxar henne i ansiktet - följt av gråt
flickan kommer mot mamman som håller telefonen och filmar, får en örfil över ena kinden och springer iväg ledsen
flickan står hukad över sängkanten och tittar livrädd på mamman som frågar ”vem bestämmer!?”
Flickan svarar med gråt i rösten. ”Mamma” och ser förtvivlad ut. Mamman knuffar då ner barnet på golvet relativt hårt
Sett små snuttar av de andra också men inte haft ljud på hela tiden så vet inte om saker sagts som jag missat
Någon skrev att hon sa godnatt efter att ha smällt flickan men det har jag ej hört
Vidriga klipp. Vidriga handlingar. HUR kan man en få för sig att slå och sparka sitt barn? Jag kan inte låta bli att undra om hon själv blev misshandlad av SIN mor, dvs den kvinna som också blivit gripen som jag förstått det, under sin uppväxt. Är misshandel normaliserat i familjen? Jag har också svårt att tro att dessa klipp visar ett förstagångsbrott. Att vara försvarare i det här ärendet är nog inget drömjobb. Här gäller nog mest att försöka få ner straffpåföljden eller möjligen få in henne på rättspsyk.
Man säger att advokaten är brottslingens ende vän när man sitter häktad för ett grovt brott, men jag undrar om det gäller i detta fall. Blir nog svårt att få minsta sympati från sin advokat här. Han/hon lär försöka sköta sitt jobb, men jag hade nog inte lagt speciellt många extra jobbtimmar på den här mamman.