2022-09-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Mycket text för ingenting för att komma till skott ...Gäsp
Du kan ju börja om att läsa och titta på Putins tal till nationen innan den 24:e februari. Om de inte säger dig någonting så är det kanske du som famlar i blindo. Och då är det inte så mycket att göra åt. Vill man intellektualisera det med div. blindridåer som du gör, så har man gjort sig förtjänt som en exempel på en individ som är snudd på 100% befriat av principer och heder
Vad är din kritik? Kan du vänligen ge en mer explicit kritik?
Citera
2022-09-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Vad fan dillar du om? Jag vill att Putin lämnar och fred råder.
Så funkar det inte lilla vän.....
Nästa tupp/höns mamma är redan utsett.
Så så lätt går det inte.
Tyvärr börjar det se ut som vi (Europa och USA) mot resten.
Sorgligt är vad det här!
Citera
2022-09-21, 22:25
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det märks att rysstrollen fått ny luft i lungorna nu när den store Putina bestämt sig för att skicka ytterligare 300.000 ryssar till kriget (ner i köttkvarnen).

Har varit väldigt tyst här under de senaste veckorna, men nu är psykfallen tillbaka med nyfunnen styrka. Undra hur länge trollmoralen håller den här gången? Antagligen lika länge som den nya kanonmaten.

Dom måste in och försvara det faktum att Putin nu är desperat och skickar in mer kanonmat, samt försvara att det råder kaos nu i Ryssland och många män försöker fly landet
Citera
2022-09-21, 22:26
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Eller så är du bara född för att krigshetsa....
Kanske du är en amerikansre?

Det är en psykopat som sitter i Kreml som krigshetsat fram 300000 osugna soldater idag, ingen här inte ens dom som på riktigt mår bra ”när orcher slaktas” kommer i närheten av det krigshetsandet.
Inte ens i samma division.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Nä det är väl någon sorts missiler NATO skrotade för 25-30år sedan. Hypermodernt Ryssland 😂 gör öken av hela landet.
😂😂😂😂 Vad hände när Ryssland gjord reklam om satan2?
Jo dom kröp tillbaks...
Citera
Medlem
Opaques avatar
Russia: Hundreds of protestors arrested following Putin's mobilisation address

https://www.youtube.com/watch?v=bYrMbC8_UPE

Att dom svinen vågade ? Framför presskameror och bloggare och hela baletten mitt i bland den upplysta medelklassen i storstäderna ?
Citera
2022-09-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det är en psykopat som sitter i Kreml som krigshetsat fram 300000 osugna soldater idag, ingen här inte ens dom som på riktigt mår bra ”när orcher slaktas” kommer i närheten av det krigshetsandet.
Inte ens i samma division.
Det var en artikel på yle.fi/svenska för ett par månader sen som påstod att stödet för Putin hade ökat med 13%sen kriget startades.
87% stod bakom Putin.
Citera
2022-09-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
SIgh....just sigh. Du har fortfarande inte den blekaste aning om skillnaderna mellan värnplikt (oavsett vart den göres) och reserver. Innan påstod du dessutom att reserver är tränade och "professionella" styrkor som står redo för........ja vad? Att vattna blommor i din värld isåfall. Så lägg av nu. Det är vansinnigt att en som dig skall sitta här och diskutera saker du inte har en aning om och dessutom göra det ENDAST för att du VILL att det skall låta bra åt ryskt håll. Tror du att jag är den enda här som just nu småler åt dig? Lägg av nu ok, bara lägg av och håll dig till sanningen och Ukraina
Du får hänga med lite på nyheterna också..
Bbc...cnn..sky. Om kriget i ukraina.
Dom har förklarat hela jävla dagen vad som menas med ryska reservister.
Så blir du mer kunnig om kriget också på köpet.
Citera
2022-09-21, 22:32
Medlem
Jirens avatar
Hur går det för den ukrainska offensiven? Tror ni att den fortsätter, eller kommer man att fokusera på nya försvarslinjer mot Rysslands mobilisering?

Nu gäller det verkigen att spela korten rätt.

Hoppas att USA och övriga världen öser på rejält med tunga vapen.

Vet att fabriken som tillverkar HIMARS har gått på högvarv i flera månader. Dags att leverera!
Citera
2022-09-21, 22:33
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Så funkar det inte lilla vän.....
Nästa tupp/höns mamma är redan utsett.
Så så lätt går det inte.
Tyvärr börjar det se ut som vi (Europa och USA) mot resten.
Sorgligt är vad det här!

Men lägg av, du är inte på den fria världens sida.
Jag menade lämna Ukraina, men upplys mig gärna, vem är nästa Vor-Capo att våldta Ryssland?
Citera
2022-09-21, 22:34
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Du får hänga med lite på nyheterna också..
Bbc...cnn..sky. Om kriget i ukraina.
Dom har förklarat hela jävla dagen vad som menas med ryska reservister.
Så blir du mer kunnig om kriget också på köpet.

Är det bara en definitionsfråga ? Vad säger BBC, CNN och Sky om det, menar du ?
Citera
2022-09-21, 22:35
Medlem
Ola Schuberts avatar
Min pessimistiska/realistiska ukrainska källa hävdar nu att Ukraina kan förlora kriget eftersom man i ett utnötningskrig måste utnyttja alla resurser effektivt, vilket han hävdar att inte Ukraina gör.

https://youtu.be/81C9cX241sI

Men jag håller inte med:

Blir det hela, ändå, ett utnötningskrig så är rySSarna ännu sämre på att utnyttja sina resurser.

Dessutom har ju Ukraina visat att man kan genomföra en begränsad modern manöverkrigföring. Även fast höst/vintervädret gör det ännu svårare så, kanske, ukraina kan genomföra en ännu mer omfattande offensiv och befria hela Donesk och Luhansk oblaster.

Och slutligen: Ukraina får en omfattande ekonomisk och militärt hjälp ifrån väst, medan RySSland får gräva allt djupare i sina förråd, samtidigt som ekonomin förstörs och protester emot mobiliseringen sker i hela landet.

Dock intressant att lyssna på min pessimistiska ukrainska källa.

Slava Ukraini!
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-09-21 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in