2022-09-21, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hoppas Sverige skickar Archer till Ukraina . Då är det "goodbye" med ryssen

https://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/materiel-och-teknik/mark/archer/

Archer är en lilpluttartelleri gjord för krig mot smurfar och drozerna
Citera
2022-09-21, 17:40
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Det faktum att ryssjävlarna (Putin och hans korrupta pack) hotar Sverige ser du inte som ett problem. Putin och hans regim borde utplånas till förmån för den yngre demokratiska generationen. Just nu står Ryssland enbart för ren och skär fascism.

Jag ser massinvandringen som ett större hot mot Sverige än Ryssland, det stämmer. Men visst kan ryssarna bli jävliga dom med. Jag tror dock att Polen, baltländerna och Finland skulle ta de första smällarna om nu Ryssland försöker något dumt. Du har med andra ord gott om tid att putsa marschkängorna och lyssna på Sabaton.
Citera
2022-09-21, 17:41
Medlem
Hittade en youtube "video" som diskuterar hur de ryska stolta männen plötsligt blev till sand.

https://www.youtube.com/watch?v=ec0XKhAHR5I
Citera
2022-09-21, 17:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Har dom 300000 fängelseplatser?
Knappast troligt.😂

Många kommer nog heller att ta fängelse än att åka till Ukraina och bli dödad.

Valet är ju enkelt för de med fungerande hjärna….
Citera
2022-09-21, 17:43
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90

Fastest Howitzer in The World

https://www.youtube.com/watch?v=DZlxDFRQ0KQ
Citera
2022-09-21, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Varför i helvete svarar du MIG med detta? Dessutom när det är 100% dravel om interkontinentala robotar vars slutsteg brinner upp innan gyrojeten hinner styra åt annat håll än uppåt?

EDIT - Svarar och svarar. Varför riktar du detta svammel mot mig var vad jag menade?
Därför du upplevs som påläst och trygg i dina tanka !
Citera
2022-09-21, 17:47
Medlem
Citat:
Samma kaliber som dom andra med världens bästa granater och skjuter snabbast med. 6 granater landar samtidigt om man vill. Ryssland skulle inte ha en chans gissar på att 12 archer spöar hela ryska militären enkelt med tanke på vad ryssland visat upp hitils
Citera
2022-09-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Akademikerfyllo har nog missat detta:

Från SVT:s hemsida: "SVT verkar i allmänhetens tjänst och drivs självständigt i förhållande till politiska, kommersiella och andra intressen i samhället."

Från TASS hemsida: "TASS is Russia’s leading state news agency"

Mina understrykningar.

SVT är långt från opartiska, att hävda att de är opartiska är som att hävda att solen är lila. Men, TASS är hundra gånger värre och i detta kriget litar jag helt och hållet mer på SVT.
Citera
2022-09-21, 17:49
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Är du 13 år.

300 000 elitsoldater, nu börjar slakten hoppas zelensky hittas likt saddam i en grop i marken och hängs tills döden inträffar för alla krigsbrott.

300 000 soldater wow

300K är en del. Men det är egentligen inte en så imponerande siffra om man betänker att invasionen hittills uppskattats ha involverat ungefär lika många man från Rysslands sida om man räknar ihop 190K från ryska förband + Wagner, Tjetjener, LNR, DPR och tvångsrekryter från ockuperade områden.

Meningen är (som jag förstår det) till stor del att fylla på med reservister så att man kan rotera yrkessoldater som legat ute alldeles för länge, samt för att förhindra att offensiver likt de vi såg senast kan få tunna försvarslinjer att kollapsa så snabbt som de gjorde.

Och det är väl i sig inte ett dåligt beslut, men jag tror att det kommer lite väl sent för Rysslands del och löser egentligen bara ett av flera problem de kämpat med så här långt.
Citera
2022-09-21, 17:50
Medlem
Citat:
Är du 13 år.

300 000 elitsoldater, nu börjar slakten hoppas zelensky hittas likt saddam i en grop i marken och hängs tills döden inträffar för alla krigsbrott.

300 000 soldater wow

Elitsoldater? Var läste du det kamrat?

Rysslands eskalation innebär bara att fler Ryssar skickas till helvetet..
Citera
2022-09-21, 17:51
Medlem
Mobilisering kommer för sent och är för lite.
De 300000 kommet bli kanonmat

Varför mobiliserade de inte i februari?
Hur lång tid tar det att mobilisera de 300000 hinner de fram i tid innan deras kamrater blir slaktade?

Putin har gått till historien som en sämre general än hitler han har konstant vägrat lyssna och tagit dåliga beslut

Frågorna är många som vi nu måste ställa.
Bevisen är överväldigande för den ryska inkompetens
Citera
2022-09-21, 17:51
Medlem
Citat:
Är du 13 år.

300 000 soldater wow

Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Märkligt. Befälen som ska repetitionsutbilda dem är Ukraina och krigar. Om de inte är döda…

Ska dessa 300 tusen man lära sig via någon Youtube-tutorial video eller vad?

Ja, visst är det en lustig ekvation 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in