2022-09-21, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieski
Varför vill du se en film där ett litet barn utsätts för våld?
Det är absolut inget som borde spridas och fler behöver inte se filmerna.

Du fattar väl att folk är nyfikna? Handlar absolut inte om något annat. Det är mänskligt att vara nyfiken och vela veta vad som försiggår.
Citera
2022-09-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkensmajk
Du fattar väl att folk är nyfikna? Handlar absolut inte om något annat. Det är mänskligt att vara nyfiken och vela veta vad som försiggår.

Klassisk kommentar från alla PK-riddare som redan sett den och tycker därav ingen annan ska få se
Citera
2022-09-21, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieski
Varför vill du se en film där ett litet barn utsätts för våld?
Det är absolut inget som borde spridas och fler behöver inte se filmerna.

Säkerligen vidrigt att behöva genomlida att se den, men det är trots allt det bästa sättet att avgöra vad som faktiskt har hänt och hur allvarligt det är. Har ju blivit en rejält viral händelse.
Citera
2022-09-21, 16:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Aga betyder kroppsbestraffning, det är ett annat ord för att bestraffa någon genom att utöva fysisk aktivitet på individen. Och som de flesta kan räkna ut handlar inte denna aktivitet om massage eller nått liknande, utan att man fysiskt misshandlar sitt barn i en eller annan form. Det är därför det är FÖRBJUDET i Sverige.

Och i Afrika och Mellanöstern är det 80% av barnen som utsätts för misshandel i uppfostringssyfte. Och då är det inte helt orimligt att de här föräldrarna tagit med sig det till Sverige? Eller tycker du det?
Och därmed kan man dra slutsatsen att det som visas i filmen, bortsett från sparken, inte är något ovanligt bland invandrare i Sverige.
Det är färdig diskuterat med dig.

Kan du inte skilja på aga och misshandel så bör du inse att det är dags att byta skiva och ägna dig åt att diskutera fallet istället.
Om andra kulturer har du mest uppvisat en djup okunskap - och jag nöjer mig med det.
Citera
2022-09-21, 16:09
Medlem
Ondska i sin renaste form.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är färdig diskuterat med dig.

Kan du inte skilja på aga och misshandel så bör du inse att det är dags att byta skiva och ägna dig åt att diskutera fallet istället.
Om andra kulturer har du mest uppvisat en djup okunskap - och jag nöjer mig med det.

Det är slutdiskuterat eftersom jag gav dig konkreta fakta och bevis som stärker det jag skrev och som raserade dina påståenden. Ska det behöva vara så jädrans svårt att någon gång erkänna att man har fel och att den andra har rätt? Säg bara att du var helt ute och cyklade!

Svensk lagstiftning
Sverige var det första landet i världen med att införa förbud mot aga (1979). Förbudet innebär att barn inte får utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling (FB 6:1). Införandet av agaförbudet innebar att aga likställdes med misshandel, med syfte att markera att barn, precis som vuxna, har rätt att skyddas mot våld. Agaförbudet medför dock inte straffbarhet.

https://unicef.se/fakta/vald-mot-barn
Citera
Medlem
Citat:
Aga betyder kroppsbestraffning, det är ett annat ord för att bestraffa någon genom att utöva fysisk aktivitet på individen. Och som de flesta kan räkna ut handlar inte denna aktivitet om massage eller nått liknande, utan att man fysiskt misshandlar sitt barn i en eller annan form. Det är därför det är FÖRBJUDET i Sverige.

Och i Afrika och Mellanöstern är det 80% av barnen som utsätts för misshandel i uppfostringssyfte. Och då är det inte helt orimligt att de här föräldrarna tagit med sig det till Sverige? Eller tycker du det?
Och därmed kan man dra slutsatsen att det som visas i filmen, bortsett från sparken, inte är något ovanligt bland invandrare i Sverige.
Finns inget som ens liknar någon aga i uppfostringssyfte i de klipp som finns eftersom barnet inte gör något som det inte får och inte några tillsägelser om att inte göra något, barnet bara är
Citera
2022-09-21, 16:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är slutdiskuterat eftersom jag gav dig konkreta fakta och bevis som stärker det jag skrev och som raserade dina påståenden. Ska det behöva vara så jädrans svårt att någon gång erkänna att man har fel och att den andra har rätt? Säg bara att du var helt ute och cyklade!

Svensk lagstiftning
Sverige var det första landet i världen med att införa förbud mot aga (1979). Förbudet innebär att barn inte får utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling (FB 6:1). Införandet av agaförbudet innebar att aga likställdes med misshandel, med syfte att markera att barn, precis som vuxna, har rätt att skyddas mot våld. Agaförbudet medför dock inte straffbarhet.

https://unicef.se/fakta/vald-mot-barn
Nej, för att du inte förstår skillnaden och för att ditt enda syfte är att smutskasta andra kulturer.

Det enda du visat är precis det jag sagt - aga är accepterat i många kulturer. Ren misshandel är det inte.
Citera
2022-09-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns inget som ens liknar någon aga i uppfostringssyfte i de klipp som finns eftersom barnet inte gör något som det inte får och inte några tillsägelser om att inte göra något, barnet bara är

Ja precis. Det är ju det som är problemet och det är därför det är totalförbjudet i Sverige. För att barnaga är ett finare namn för att misshandla sitt barn när man blir lack och inte kan hantera sina känslor. Uppfostringssyftet har alltid bara varit ett svepskäl.
Citera
2022-09-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Att sparka någon i huvudet när denna ligger ner kallar jag för grov misshandel, vad du kallar det, det vetifan.

Ingen som sparkar någon, hon petar på ungen med foten

För övrigt så spelar det ingen roll vad du kallar något, det ska dömas i en domstol och ingen kommer att döma någon för grov misshandel av det som syns i videorna
Citera
2022-09-21, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
https://www.gofundme.com/f/insamling-till-yasmine

Vad vet vi om det här, ser helt klart ut som en scam.

Garanterat en scam snubben som står som ansvar för insamlingen är bosatt i Malmö, inte i Blekinge där brottet skedde och förmodligen Afghan att döma utav namnet.

Att människor är dumma nog att donera pengar är häpnadsväckande.

Att man lider med Yasmine självklart men nu går pengarna själv de donerar till förövare.
Citera
2022-09-21, 16:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
cocavanilla är nog inte så intresserad av fallet, utan vill sprida okunskap och fördomar.

Precis som du säger -- det finns inget inslag av aga i det mamman gör. Det hon sysslar med är systematisk misshandel och inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in