2022-09-21, 10:50
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addkock
Jag delar inte er uppfattning att Christy är en golddigger, har hon knullat runt med diverse vita män, absolut, men i.o.m. Melissa nu tror jag hon är helt ärlig med sina avsikter att starta familj med Tony.
Hon beter sig precis som vilken annan omogen 20 åring gör där nere, been there seen that.

Ser att det varit diskussioner om hennes oförmåga att skaka fram papper för Visa/uppehållstillstånd, kan säga att det ligger mer än en hund begraven där, Migrationsverket skulle aldrig godkänna hans bostad, krävs minst 2 (sov)rum när man ansöker med barn. Han bor i en etta med typ kokvrå.

Samtidigt är byråkratin där nere oerhört snårig, speciellt (som jag tror är fallet) om exempelvis hennes ursprungliga födelsebevis inte finns registrerat hos rätt myndighet, att få fram ett nytt kan ta många många månader då massor av byråkrati är inblandad, det är inte bara att gå in på e-tjänsterna på skatteverket som här.

Annika är en skräpmänniska, sitt ner och håll käft kärring, dessutom är hela den storyn pushad av produktionen, syntes tydligt det var dom hon vände sig till när inte rummet var dugligt "ni får skaffa fram ett nytt rum"

Tony är väl medveten att Melissa inte är hans biologiskt, det har han t.o.m. tydligt accepterat i ett av dom första programmen och sagt han ser henne som hans eget oavsett. Alla med ett par fungerande ögon ser att hon är 100% pinay och inte har ett endaste drag av vithet i sig.

Tony vet vem Christy är och har varit och accepterar det, han är ingen duvunge och jag vet vilka tjejer han frotterat sig med tidigare (tyvärr 'smärtsamt' medveten), det här var inte hans första rodeo i Filipinerna
Ja byråkratin är besvärlig i Filipinerna och många andra dito länder. Är man född fattig så kan det till och med vara så att "man inte finns" även om man gått i skola, för det är en egen byråkrati i sig med skolväsendet. Sen är det inte ovanligt att det krävs bestickning (mutor) för att få ut de handlingar man behöver.

Håller med om att Annika är en skräpkärring, hon var väl lite mer kul i början, men nu har hon fått en alldeles för central roll och storyn är absolut scriptad eller i alla fall hårt pushad.

Jag har väl fattat att Tony varit på "tour" där nere innan och nu kanske han får lite vad han förtjänar.
Citera
2022-09-21, 14:47
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Tony vet vem Christy är och har varit och accepterar det, han är ingen duvunge och jag vet vilka tjejer han frotterat sig med tidigare (tyvärr 'smärtsamt' medveten), det här var inte hans första rodeo i Filipinerna

Vi vet att det inte är hans första rodeo och att han varit på sexresor förr. Därför som man inte kan tycka synd om honom.
Däremot är han helt klart naiv, han pratar om att hon är en "god skådespelerska" osv ifall det skulle vara att han blev lurad.
Citera
2022-09-21, 15:05
Medlem
addkocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Vi vet att det inte är hans första rodeo och att han varit på sexresor förr. Därför som man inte kan tycka synd om honom.
Däremot är han helt klart naiv, han pratar om att hon är en "god skådespelerska" osv ifall det skulle vara att han blev lurad.

Det är hela poängen med mitt inlägg, lurad? lurad hur?

Dom har haft ett förhållande i två år, träffats två (nu tre) gånger, pratar som det verkar dagligen med varandra - kanske även flera gånger per dag..
VI vet inte hur deras dagliga videosamtal ser ut, vad de diskuterar, hur Christy är "privat" eller vad som sagt utanför kamerans inblick.

Han vet att Melissa möjligtvis/troligtvis inte är hans biologiskt, men väljer att inte fokusera på det utan tar på sig ansvaret trots det.

Så lurad? ...hur?

Hans kommentar grundar sig självklart på fittan Annikas jävla tjat samt allt som skrivs om dom på sociala medier, för du tror väl inte dom är omedvetna om det. Samt att produktionen säkert ställer den frågan 1400 gånger per intervju för att skapa drama.

Jag skulle kunna säga samma sak om min kvinna, om hon bara är här för PUT och medborgarskap, ja då är hon världens bästa skådespelerska också.
Citera
2022-09-21, 15:11
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Jag delar inte er uppfattning att Christy är en golddigger, har hon knullat runt med diverse vita män, absolut, men i.o.m. Melissa nu tror jag hon är helt ärlig med sina avsikter att starta familj med Tony.
Hon beter sig precis som vilken annan omogen 20 åring gör där nere, been there seen that.

Ser att det varit diskussioner om hennes oförmåga att skaka fram papper för Visa/uppehållstillstånd, kan säga att det ligger mer än en hund begraven där, Migrationsverket skulle aldrig godkänna hans bostad, krävs minst 2 (sov)rum när man ansöker med barn. Han bor i en etta med typ kokvrå.

Samtidigt är byråkratin där nere oerhört snårig, speciellt (som jag tror är fallet) om exempelvis hennes ursprungliga födelsebevis inte finns registrerat hos rätt myndighet, att få fram ett nytt kan ta många många månader då massor av byråkrati är inblandad, det är inte bara att gå in på e-tjänsterna på skatteverket som här.

Annika är en skräpmänniska, sitt ner och håll käft kärring, dessutom är hela den storyn pushad av produktionen, syntes tydligt det var dom hon vände sig till när inte rummet var dugligt "ni får skaffa fram ett nytt rum"

Tony är väl medveten att Melissa inte är hans biologiskt, det har han t.o.m. tydligt accepterat i ett av dom första programmen och sagt han ser henne som hans eget oavsett. Alla med ett par fungerande ögon ser att hon är 100% pinay och inte har ett endaste drag av vithet i sig.

Berätta mer!
Det har ju också varit pandemi typ hela tiden och Filippinerna är ju ett land där det ska mutas och stås i. De bor ju i princip i slum så tycker inte man ska klaga för mycket på 20åring som gillar att dansa och tramsa. Hur ska hon veta hur all byråkrati funkar???
Citera
2022-09-21, 16:14
Medlem
addkocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Berätta mer!
Det har ju också varit pandemi typ hela tiden och Filippinerna är ju ett land där det ska mutas och stås i. De bor ju i princip i slum så tycker inte man ska klaga för mycket på 20åring som gillar att dansa och tramsa. Hur ska hon veta hur all byråkrati funkar???

Det där stämmer inte, visst kan man säkert muta sig fram vid behov, men i allmänhet är myndighetspersoner tillmötesgående men väldigt byråkratiska, sen hanteras allting på olika myndigheter, ibland i ditt 'barangay' (distrikt inom staden) eller av Staden, eller av Kommunen och ibland nationellt (läs Manila alt. Cebu)

Beror helt och hållet på vad för papper som krävs, sen om du flyttat till en annan stad - då måste du ta dig till din födelsestad och alla besök görs personligen och köerna är ofta oääändliga.

När kvinnan min skulle hämta ut certifikat på att hon inte varit gift tidigare, de öppnar 08:30, hon gick dit 07:30, då stod redan 87 personer i kö där några varit där sen kl 04:30. Hon fick komma fram 14:30.

och så här ser det ut på många av de ställen som måste bockas av för att få ut alla sina papper för en Visumansökan (för uppehållstillstånd ska sägas, turist eller besöksvisum är enklare och mindre pappersarbete) , sen blir alla papper stämplade av notarius och får ett "bäst före datum" som ofta bara är ett år. Så har man otur gällande något som drar ut på tiden, så får man snällt ta sig tillbaka och skaffa ett nytt certifikat eller intyg eller vad man nu är i behov av.

Just när det gäller föda barn, gör du det hemma som är ganska vanligt ändå bland den fattigare befolkningen, så har du tre månader att besöka en sjukvårdsinrättning och skaffa ett födelsebevis, annars är det utredning som kommer startas och den tar tiiiiiiiiid. Nu gör nog de flesta det ändå för att det ställer till så mycket besvär i efterhand annars, men det skulle kunna vara en förklaring till Christy inte kan skaka fram alla papper. Vi vet ju helt enkelt inte..........

Dessutom som du nämner har det varit pandemi och Filipinerna var i princip helt nedstängt under lång tid där man inte fick resa mellan städerna utan pcr test och karantän, dessutom i princip all inrikes flyg neddraget med de få plan som gick fullbokade konstant (och dyra biljetter).
Citera
2022-09-21, 16:37
Medlem
Fialisans avatar
Tråkigt att man inte får följa fler av de gamla paren. Vill veta hur det går för Mikael och negressen, hon fick väl barn vad jag minns? De kanske bara var med för att promota sin egen YouTube, men den orkar jag inte söka upp.

Sen vill jag veta hur det går för Tanawarn eller vafan hon heter, Thaian, och hennes dotter.

Hade ju absolut velat veta hur det gick för den svarta vikingen och den galna psykopat-rödhåringen, om det blev några barn där?

Och Omer och den där med hårklistret... Men det hon väl inte själv. Senast skrev hon att de håller kontakten men att hon inte vet var han är?
Citera
2022-09-21, 16:51
Medlem
addkocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Tråkigt att man inte får följa fler av de gamla paren. Vill veta hur det går för Mikael och negressen, hon fick väl barn vad jag minns? De kanske bara var med för att promota sin egen YouTube, men den orkar jag inte söka upp.

Sen vill jag veta hur det går för Tanawarn eller vafan hon heter, Thaian, och hennes dotter.

Hade ju absolut velat veta hur det gick för den svarta vikingen och den galna psykopat-rödhåringen, om det blev några barn där?

Och Omer och den där med hårklistret... Men det hon väl inte själv. Senast skrev hon att de håller kontakten men att hon inte vet var han är?

Micke och Becca har flyttat och fått barn, kollar deras tiktok ibland, hon hade djupaste depressionen ett tag och kände sig helt isolerad i Kungsör (liten skithåla) nu bor de i Eskilstuna och verkar ha de rätt bra ihop.

Mattias och Tarnawan blev inte tillfrågade inför denna säsong, som Mattias uttryckte det lite fint "vi skapade väl inte tillräckligt med drama för serien"
Tarnawan jobbar och Nawaphat går i skolan.

Dom andra paren var så ointressanta så jag vet inte ett smack om dom, well black viking var ju rätt rolig, men rödtotten var ju bara ett neurotiskt vrak.

Omer och "gäsp" .. ja ¯\_(ツ)_/¯
Citera
2022-09-21, 21:32
Medlem
godboys avatar
Citat:
Micke och Becca har flyttat och fått barn, kollar deras tiktok ibland, hon hade djupaste depressionen ett tag och kände sig helt isolerad i Kungsör (liten skithåla) nu bor de i Eskilstuna och verkar ha de rätt bra ihop.

Mattias och Tarnawan blev inte tillfrågade inför denna säsong, som Mattias uttryckte det lite fint "vi skapade väl inte tillräckligt med drama för serien"
Tarnawan jobbar och Nawaphat går i skolan.

Dom andra paren var så ointressanta så jag vet inte ett smack om dom, well black viking var ju rätt rolig, men rödtotten var ju bara ett neurotiskt vrak.

Omer och "gäsp" .. ja ¯\_(ツ)_/¯
Det fetade paret hade jag också gärna sett lite mer av. Men det är väl skönt för dem att inte vara med.

Men produktionen har verkligen varit urusel hittils. Har svårt att se att det kommer bli någon mer säsong. Som exempel promotar de Christy o Tony något hejdlöst, men hittills har det ju enbart visat någon minut, dessutom med kärringen Annika.

De som gör denna produktion måste vara de sämsta som någonsin gått mediaprogrammet
Citera
2022-09-21, 22:41
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Det är hela poängen med mitt inlägg, lurad? lurad hur?
[...]
Han vet att Melissa möjligtvis/troligtvis inte är hans biologiskt, men väljer att inte fokusera på det utan tar på sig ansvaret trots det.
Lurad genom att det kan finnas en annan man i bakgrunden som Christy inte berättar om, med stor sannolikhet den biologiska pappan till barnet. I värsta fall är det Tony som försörjer hela familjen inkl barnets biologiska pappa.

Lurad genom att Christy, med eventuellt den biologiska pappan med på planerna, kan golddigga flera män samtidigt och mjölka dem på pengar. Tony kan vara en i mängden bara.

Lurad genom att det kanske inte ens finns någon intention från Christys sida att komma till Sverige (därför som hela processen tar så lång tid). Kommer det pengar in ändå, varför flytta till Sverige? Självklart vill hon då hellre stanna kvar med sin familj och sin riktiga kärlek (som är den biologiska pappan eller möjligtvis en annan man) alternativt att hon inväntar ett bättre alternativ än Tony.

Att han blir lurad handlar alltså inte främst om barnet, det stämmer ju att Tony är fullt medveten om att det antagligen inte är hans.
Citat:
Annika ska inte ha skit för att hon ser igenom det hela, är rak och vågar ställa frågor som Tony gör allt för att undvika i sin illusion. Hon bryr sig ju om honom och vill inte att han far illa genom att lägga en massa tid, engagemang och pengar på en kvinna som kanske inte förtjänar det.
Hon agerar precis som en ansvarig förälder ska och då är hon inte ens hans biologiska mamma.
Sen att det blir mycket drama osv beror ju på att hon är en stark karaktär som säger vad hon tycker. Sen håller jag med om att produktionen lyft fram henne och att det kan ha stigit henne åt huvudet lite men i grunden har hon helt rätt att vara misstänksam och uttrycka detta utan att linda in det hela. Män som Tony behöver väckas lite ur sin dimma.
Citat:
Jag skulle kunna säga samma sak om min kvinna, om hon bara är här för PUT och medborgarskap, ja då är hon världens bästa skådespelerska också.
De flesta asiatiska kvinnor som kommer till västvärlden kommer från fattiga förhållanden och ser en möjlighet att höja sin materiella standard och trygga försörjningen för sin familj på hemmaplan. Därav att unga asiatiska tjejer syns med äldre män som inte lyckats hitta en partner på annat sätt än genom import. Man ingår förhållandet på helt olika villkor, tjejerna hamnar direkt i en beroendeställning och många far direkt illa.
Undantag finns såklart, du får gärna intala dig själv att du tillhör dem men var inte alltför säker. Kanske är du lika naiv som Tony bara?
Citera
2022-09-22, 20:01
Medlem
Skampis avatar
Måste säga att jag håller med om att programmets kvalitet är skrämmande låg. De försöker hela tiden teasa att "i nästa avsnitt blir det spännande!" men så blir det bara ett antiklimax...? Det går alldeles för segt framåt och många delar är bara totalt händelselösa. Jenny och amerikanen fiskar, tyst stämning, sedan äter de lite och pratar om svenskt väder... Jaha? Egentligen samma med Tony. De reser, han pratar om saknad, kommer fram, hotellrummet luktar illa och Annika kräver nytt... Det är allt liksom? Känns som om de har för lite material och därför tvingas spara på det.
Citera
2022-09-22, 20:43
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Måste säga att jag håller med om att programmets kvalitet är skrämmande låg. De försöker hela tiden teasa att "i nästa avsnitt blir det spännande!" men så blir det bara ett antiklimax...? Det går alldeles för segt framåt och många delar är bara totalt händelselösa. Jenny och amerikanen fiskar, tyst stämning, sedan äter de lite och pratar om svenskt väder... Jaha? Egentligen samma med Tony. De reser, han pratar om saknad, kommer fram, hotellrummet luktar illa och Annika kräver nytt... Det är allt liksom? Känns som om de har för lite material och därför tvingas spara på det.

Först måste man spola fram fem minuter i början för att det är recaps, och sen flera gånger under avsnittets gång, när de ska byta till ett nytt par, får man ett par minuters "recap" från förra avsnittet... Nytt material per avsnitt är cirka 6,5 minuter känns det som.

Sen, den där Brandon? Läppen verkar bo i nåt miljonprojekt, sonen är vuxen nog att dricka öl men bor hemma och de är bääästisar, samtidigt har han det enda sovrummet och hennes säng står i vardagsrummet? Så hon och Brandon ska ligga och knulla i vardagsrummet medan sonen är på sitt rum typ? Jobbigt om han behöver gå på toa.
Citera
2022-09-22, 22:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Först måste man spola fram fem minuter i början för att det är recaps, och sen flera gånger under avsnittets gång, när de ska byta till ett nytt par, får man ett par minuters "recap" från förra avsnittet... Nytt material per avsnitt är cirka 6,5 minuter känns det som.

Sen, den där Brandon? Läppen verkar bo i nåt miljonprojekt, sonen är vuxen nog att dricka öl men bor hemma och de är bääästisar, samtidigt har han det enda sovrummet och hennes säng står i vardagsrummet? Så hon och Brandon ska ligga och knulla i vardagsrummet medan sonen är på sitt rum typ? Jobbigt om han behöver gå på toa.

Angående Jenny, ja det är gammalt miljonprogram från slutet av 60-talet (Västra Orminge) men däremot är allt relativt dyra och välskötta bostadsrätter, däremot ser dessa fastigheter inte mycket ut till världen just utanpå...och hennes har sån säregen "tunnelbana" form.

Jenny fick honom när hon var 15, inte hjälper det heller att han har tjockt skägg och ser äldre ut än sin ålder. De ser snarare ut som ett par än mamma och son.
Senast redigerad av NirvanA 2022-09-22 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in