2022-09-21, 08:23
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
undra hur många av dessa reserver som kommer dyka upp? kommer ju garva läppen av sig om det är mindre än 50 %
Citera
2022-09-21, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Delvis mobilisering, med vad???

Dom ryssar som skickas nu till kriget i Ukraina har redan utrustning från andra världskriget.
Ska ryssarna damma sina vapen från början av 1900-talet nu?

Nej blir nog harnesk, musköter och svartkrutskanoner, och alla befäl får sablar.
Det som blev kvar efter Napolions härjningar, De har flera samlingar i slott och museum.
De kan nog ta upp produktion av svartkrut, jag tror de har alla råvaror.
De är väl att ta i, men det blir nog som på den Ukrainska sidan i början, jaktvapen och privata prickskyttevapen, alla med jaktlicens kommer väl att kallas in.
Citera
2022-09-21, 08:26
Medlem
Lysande bra intervju av "Ryan McBeth is a 20 year retired United States Army Veteran. Ryan specialized in anti-tank and tank weapons systems."

Varför förlorar Ryssland?

Avsaknad av palletering! Rysk logistik är skit.

Ryska Taktiska kärnvapen?

Osannolikt för att Kina är emot det för då kan USA använda emot Kina vid en invasion av Taiwan. Om det händer så är det en SU-34 sm spränger Ukrainsk trupp. Men jag tror man använder det politiskt som en varning inte direkt emot en trupp.

Vad gäller NATO?

Kommer investera mer. Amerikanska trupper är i Polen för stoppa polackerna att marschera in i Ryssland. :-)

Är tanks obsoleta?

Kanske på väg ut. Kommer att bli mer IFV i framtiden. Eller AI-tanks med ingen besättning.

Hur kommer kriget sluta?

Vet inte. Men Ukraina kommer förhandla ut i från en styrkeposition. Ukraina kommer att ha mycket svårt att tillbaks Krim och hela Donbass.

https://www.youtube.com/watch?v=rSzGQvLBxJ4
Citera
2022-09-21, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
undra hur många av dessa reserver som kommer dyka upp? kommer ju garva läppen av sig om det är mindre än 50 %
Då är ddu väldigt positiv, jag skulle inte förvåna mig om de får max 10%.
Frågan är väl om de stänkt gränserna helt eller om det finns möjligheter att smita ut genom norra finland,Norge eller möjligtvis Kina.
Citera
2022-09-21, 08:28
Medlem
MrArturs avatar
Något för Putin att begrunda
Sunken cost fallacy

Något säger mig att detta kommer att bli ännu svårare för Putin att ta sig ur desto mer det kostar honom/Ryssland.
Citera
2022-09-21, 08:28
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Ryssland har omkring 2 miljoner reserver. Nu blir det åka av.
Citera
2022-09-21, 08:29
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nej blir nog harnesk, musköter och svartkrutskanoner, och alla befäl får sablar.
Det som blev kvar efter Napolions härjningar, De har flera samlingar i slott och museum.
De kan nog ta upp produktion av svartkrut, jag tror de har alla råvaror.
De är väl att ta i, men det blir nog som på den Ukrainska sidan i början, jaktvapen och privata prickskyttevapen, alla med jaktlicens kommer väl att kallas in.
Inkallelseordern kan komma som en chock, för de Ryssar som suttit med vodkaflaskan och saltgurkan, medan de sett på TV och vrålat "Slava Ruskiai!"
Citera
2022-09-21, 08:30
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Reservarna kommer att fly menar du 😆
Citera
2022-09-21, 08:31
Medlem
Citat:

Lite märkligt att man väntade med dessa 2 millar tills man fick storstryk i Kharkiv (oblast)..., men vad vet jag, allt går ju enligt plan...
Citera
2022-09-21, 08:31
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
vad man har på pappret kontra vad som faktiskt dyker upp är nog två väldigt skilda saker
Citera
2022-09-21, 08:32
Medlem
BonerBatmans avatar
Måste han inte också förklara krig iom att de mobiliserar?
Citera
2022-09-21, 08:34
Medlem
Studsbolls avatar
Putte inser att han snart blir undanröjd om han fortsätter visa sig svag. Att hota med nazister och väst kommer inte funka såvida inte Ukraina faktiskt går in i själva Ryssland. Bättre då för honom att fortsätta försöka mosa allt i Ukraina oavsett förluster. Putte kan inte vinna, men han kan undgå en kula i nacken.
Senast redigerad av Studsboll 2022-09-21 kl. 08:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in