Citat:
Ursprungligen postat av
TyrgilScramasax
Håller med om att Modis ord lika väl kan tolkas som ”vinn det nu och avsluta” eller ”ta förlusten och avsluta”. Men jag tror jag inte att kärnvapen gör att Ryssland vinner snabbt.
Och det även om väst inte lägger sig i mer än de gjort med att bistå med begränsade mängder konventionella vapen samt underrättelser.
Skulle USA lägga sig i på riktigt är Ryssland bortblåst från Ukraina på två dagar med sitt flygvapen.
Ryssland har underpresterat på pinsamhetens rand. Man undrade om USA i Vietnam. Vad faan hände.
Men detta slår allt jag känner till (iofs känner jag inte till så mycket).
Modi var väl hårdare i orden än Xi. Tror dina alternativ ovan passar mer in på Xi än Modi. Indien vill nog att Ryssland backar väldigt snart så dom inte ska behöva gå emot dom i FN tex.
Men Indien borde ha en annan syn på konflikten med tanke på relationerna med USA.
För Indiens del har man en bättre relation till USA och en relation till Ryssland som innehåller mer skepsis än den Kina har med Ryssland, gissar jag iaf.
Kärnvapen kommer nog alltid vara en återvändsgränd.
Ja Ukraina är lite av Rysslands Vietnam, om inte tio resor värre och lite ytterligare krydda på det!!