2022-09-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Putler fick kalla fötter ?

Isf är det nog fegheten som styr.
Zelensky har klafsat runt i krigszoner i månader.
Putin gömmer sig och gömmer sig lite till. Råtta.
Citera
2022-09-20, 19:50
Medlem
De har längre inget att förlora, de har gått in så hårt och fått så mycket stryk. Det som lär hända är väl att imperialisten Vlad skickar ännu fler, ännu yngre ryssar rakt in i döden...
Citera
2022-09-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Är det tryck från Kina mot Putin? Hur då och på vilket sätt?

Ungefär samma som kommer från bla Indien.
Citera
2022-09-20, 19:54
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Rykten på darknet...

Men det finns en poäng. Vi är ännu inte med i Nato. Det skulle kunna vara för att reta Nato och som en varning. Man får också kontroll över Östersjön. Så poängen finns där. Kapaciteten kanske inte finns.

Risken att Ryssland imploderar efter ett sånt drag från Putin är antagligen större.
Sverige har dock fått "garantier" (vad nu det betyder) från länder som USA och Storbritannien, om jag minns rätt. Putin skulle kanske se en poäng i att syna dessa, dock.
Citera
2022-09-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Var står det att den fungerar på havsbotten?

Vanliga system fungerar ner till 20m djup

VLF system till 40 meter

ELF (ZEVS) hundratalsmeter.
Citera
2022-09-20, 19:58
Medlem
Putin skulle börja sitt tal 6 pm, nu är klockan 9 pm i Moskva.
Eller har jag helt misstagit mig på tiderna och tidsskillnaden?
Citera
2022-09-20, 19:58
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag tror inte Putin vågar sig på att använda kärnvapen- han vet nog mycket väl att den saken innebär Rysslands förstörelse.

Innan Putin gav order om invasionen av Ukraina pekade president Biden mot de följder som skulle drabba Ryssland vid sådant nidingsdåd. Putin fick verkligen se vad som följde...

President Biden förklarade mycket nyligt vad Putin har att vänta vid eventuellt bruk av massförstörelsevapen, Biden riktade sig till Putin då han sa; Don't do it, don't do it...Don't do it.

Putin kan nog förstå vad Biden menade och vad följderna för Ryssland skulle bli. Jag gjorde det i alla fall...
Är inte alldeles säker på det. Med tillräckligt mycket motgångar tror jag Putin överväger a-bomben på Kiev vilket skulle ge (enligt ryska mördar mått mätt) honom framgång så han slipper tappa ansiktet och huvudet. Han har visat att han sätter sitt eget ego före det vanvårdade land han säger sig företräda vilket styrker hans grandiositet. Han är helt obekymrad av spillt mänsligt liv vilket inkluderar Ryska.

Eftersom Ukraina inte är NATO-medlem så spekuleras med största säkerhet i Kreml om att inte den fria världen svarar kärnvapen. Världen som vi känner den skulle förändras med en militär "vinst" även om Ryssland är parians paria för tid och evighet i resten av världen.

Är "vi" så säkra på att den fria världen svarar med att a-bomba världen/Ryssland in i oåterkalleligt nuclear armageddon? Jag är det inte. Tror ni Putin är det?
Senast redigerad av Taggad 2022-09-20 kl. 20:19.
Citera
2022-09-20, 19:59
Medlem
Studsbolls avatar
Nu är klockan snart åtta. Lille Putte ska förklara krig mot Ukraina. Precis som det kommer lösa något. Putte är slut.
Citera
2022-09-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Är inte alldeles säker på det. Med tillräckligt mycket motgångar tror jag Putin överväger a-bomben på Kiev vilket skulle ge (enligt ryska mördar mått mätt) honom framgång så han slipper tappa ansiktet och huvudet. Han har visat att han sätter sitt eget ego före det vanvårdade land han säger sig företräda vilket styrker hans grandiositet. Han är helt obekymrad av spillt mänsligt liv vilket inkluderar Ryska.

Eftersom Ukraina inte är NATO-medlem så spekuleras med största säkerhet i Kreml om ett uteblivet kärnvapensvar. Världen som vi känner den skulle förändras med en militär "vinst" även om Ryssland är parians paria för tid och evighet i resten av världen.

Är "vi" så säkra på att den fria världen svarar med att a-bomba världen/Ryssland in i oåterkalleligt nuclear armageddon? Jag är det inte. Tror ni Putin är det?

Jag är däremot säker på att han inte vågar skicka iväg något sådant mot Kiev.
Det visar ingen framgång alls om han bombar Kiev.
Tvärtom tappr han ansiktet helt.
Citera
2022-09-20, 20:03
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Nu är klockan snart åtta. Lille Putte ska förklara krig mot Ukraina. Precis som det kommer lösa något. Putte är slut.

Är det något seriöst på TV som rör landet måste det meddelas senast klockan åtta lokal tid. Inte klockan nio.
Citera
Medlem
hashs avatar
Putin välkomnar några ambassadörer LIVE.

Nya kollegor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vad är en onionsida? Anonym kan man vara på Flashback också.

https://en.wikipedia.org/wiki/.onion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in