Citat:
Ursprungligen postat av
annica, sthlm
Jag tror inte Putin vågar sig på att använda kärnvapen- han vet nog mycket väl att den saken innebär Rysslands förstörelse.
Innan Putin gav order om invasionen av Ukraina pekade president Biden mot de följder som skulle drabba Ryssland vid sådant nidingsdåd. Putin fick verkligen se vad som följde...
President Biden förklarade mycket nyligt vad Putin har att vänta vid eventuellt bruk av massförstörelsevapen, Biden riktade sig till Putin då han sa; Don't do it, don't do it...Don't do it.
Putin kan nog förstå vad Biden menade och vad följderna för Ryssland skulle bli. Jag gjorde det i alla fall...
Är inte alldeles säker på det. Med tillräckligt mycket motgångar tror jag Putin överväger a-bomben på Kiev vilket skulle ge (enligt ryska mördar mått mätt) honom framgång så han slipper tappa ansiktet och huvudet. Han har visat att han sätter sitt eget ego före det vanvårdade land han säger sig företräda vilket styrker hans grandiositet. Han är helt obekymrad av spillt mänsligt liv vilket inkluderar Ryska.
Eftersom Ukraina inte är NATO-medlem så spekuleras med största säkerhet i Kreml om att inte den fria världen svarar kärnvapen. Världen som vi känner den skulle förändras med en militär "vinst" även om Ryssland är parians paria för tid och evighet i resten av världen.
Är "vi" så säkra på att den fria världen svarar med att a-bomba världen/Ryssland in i oåterkalleligt nuclear armageddon? Jag är det inte. Tror ni Putin är det?