2022-09-20, 18:02
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tar Ukraina hela Lyman så är det nog ganska fritt fram norrut därifrån.

Svatove nästa efter Lyman!
Citera
2022-09-20, 18:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
USA och landets viktigaste allierade lär ju ha en plan som inbegriper precisionsattacker mot alla kända platser där kärnvapen kan finnas. Med tanke på hur korrumperat det ryska samhället är har man nog kommit över en hel del relevant information. Ubåtarna är ett wild card förstås.
Så till vida att de inte skuggas av Amerikanska attackubåtar?
Citera
2022-09-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men jag är rädd att det bara är för att berättiga kärnvapen. Rysslands territorium angripet, mobilisering, Ryssland i krig. = Vi måste försvara oss med kärnvapen.

Putin är bara en ljugande snackballe - det har han visat förr.

Den jävla fegisen vågar inte släppa lös kärnvapnen - ser gärna att han gör detta redan ikväll för då
kommer ryssarna verkligen få se vad kärnvapenkrig o krig innebär. Det kommer att decimera ryssar tillförbannelse o det kommer att ta 10-tals år att totalsanera.

Själv är jag inte rädd utan hoppas att han trycker på knappen o får se halva sitt folk vända sig mot honom o 10 tals miljoner döda ryssar o förmodligen uppåt 50 miljoner skadade ryssar
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej

Jo. Hört från flera amerikanska besättningsmän som spenderat större delen av tiden ombord på ubåtar att spåra ryska ubåtar att det är där de brukar vara.
Citera
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Så till vida att de inte skuggas av Amerikanska attackubåtar?

Eller varför inte svenska Gotlands-ubåtar?
Citera
2022-09-20, 18:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Svatove nästa efter Lyman!

Ja det blir nog en attack från Kupiansk samtidigt som söderifrån från bl.a. Lyman. De har attackerat Svatove med artilleri redan.
Citera
2022-09-20, 18:05
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Putin är bara en ljugande snackballe - det har han visat förr.

Den jävla fegisen vågar inte släppa lös kärnvapnen - ser gärna att han gör detta redan ikväll för då
kommer ryssarna verkligen få se vad kärnvapenkrig o krig innebär. Det kommer att decimera ryssar tillförbannelse o det kommer att ta 10-tals år att totalsanera.

Själv är jag inte rädd utan hoppas att han trycker på knappen o får se halva sitt folk vända sig mot honom o 10 tals miljoner döda ryssar o förmodligen uppåt 50 miljoner skadade ryssar

Väst kommer inte attackera ryska befolkningscentrum med kärnvapen utan det blir militära mål - såvida de inte sammanfaller.
Citera
2022-09-20, 18:06
Medlem
Alla här kan läsa om Rysslands kärnvapendoktrin

https://warontherocks.com/2022/09/escalation-management-and-nuclear-employment-in-russian-military-strategy-2/

The purpose of limited strikes is to shock or otherwise stun opponents, making them realize the economic, political, and military costs they will pay for further aggression, but also to offer them off-ramps.
Citera
2022-09-20, 18:06
Medlem
I den bästa av världar begär Putin ett eldupphör, genomför folkomröstningar med väst och Ryska observatörer och utfallet från omröstningarna ska följas. Fullständigt naivt av mig att tro, men börjar bli förbannat less på detta elände.
Citera
2022-09-20, 18:07
Medlem
leachs avatar
Det kommer att bli jobbgit för pissryssen att försvara området med eller utan omröstning.

Ukrainian flag raised on the administrative border of Kharkiv and Donetsk regions
https://liveuamap.com/en/2022/20-september-ukrainian-flag-raised-on-the-administrative
Citera
2022-09-20, 18:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag tror inte Putin vågar sig på att använda kärnvapen- han vet nog mycket väl att den saken innebär Rysslands förstörelse.
Innan Putin gav order om invasionen av Ukraina pekade president Biden mot de följder som skulle drabba Ryssland vid sådant nidingsdåd. Putin fick verkligen se vad som följde...
President Biden förklarade mycket nyligt vad Putin har att vänta vid eventuellt bruk av massförstörelsevapen, Biden riktade sig till Putin då han sa; Don't do it, don't do it...Don't do it.
Putin kan nog förstå vad Biden menade och vad följderna för Ryssland skulle bli. Jag gjorde det i alla fall...

Jag är rädd nu i alla fall. Han verkar uppgiven och desperat. Efter hans tal i kväll får vi nog en aning om vilken väg han har valt.
Citera
2022-09-20, 18:08
Medlem
hashs avatar
Dessa folkomröstningarna om att bli en del av Ryssland, dom är såklart fejkade, men områden kommer hamna under rysk lag.
Jag antar att då kan Ryssland säga att om man försöker ta dessa områden, då hotar man Rysslands existens vilket innebär att man har rätt att använda kärnvapen och mobilisera?

Är det så Putins tankar går?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in