2022-09-20, 16:40
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Men var är videorna på mormodern som också ska ha deltagit?
Jag har alla klipp. Men vet inte hur man delar.
Citera
2022-09-20, 16:41
Moderator
HelgeBuks avatar
Tänker absolut inte titta på nån video men som det låter är det nog ett av ytterst få fall där jag ändå gärna ser "öga för öga" som en rimlig princip.

Styrkemässigt borde då en bra MMA-slagskämpe få gå loss på modern några timmar, innan (som troligen(?) sker nu) hon låses in på rättspsykiatrisk anstalt med särskild utskrivningsprövning. Nåt är ju felvaggat i den hjärnan.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Man ser den dagligen rädslan av att inte kunna finna trygghet, hon försöker tom skydda sig med sina små händer för ansiktet.

Träffar jag denna kvinna eller mormodern ngn gång så kommer jag få livstid, det är ett faktum.
I vanliga fall så är internet hot det fånigaste jag vet, tyvärr såg jag klippet och skulle själv kunna göra mig olycklig efter det. Få helvete vilket hat jag jag fick upp.

Hoppas att hon får rättspsyk och aldrig kommer ut
Citera
Medlem
Jag vill inte titta på videoklippen men undrar som flera andra vad syftet med att dokumentera misshandeln kan ha varit. Ni som sett eländet; finns det något i förövarens beteende som kan avslöja ett syfte? Säger hon något som kan vara menat för en mottagare? Verkar det på något sätt vara arrangerat dvs att hon misshandlar för att få det på film (och inte tvärtom, om ni förstår hur jag menar)?

På MGMs facebookkonto finns det en bild (3 januari 2016) som inte föreställer det barn som förekommer i filmerna. Är detta ett syskon till brottsoffret?
Citera
2022-09-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteBalansOchFakta
Polisen har haft videon sedan igår. Finns inget som helst behov för MGMs påföljd att dela den vidare. Nu handlar det enbart om det hyenlika beteendet; kan mycket väl vara samma personer som stannar vid olycksplatser för att filma, istället för att hjälpa till.

Ena sekunden ber polisen om videor. Den andra sekunden försöker de lagföra folk för videorna de filmat...

Vad det handlar om för staten, är att inte fritt tillåta medborgarna att informera varandra om brottsligheten i samhället. Det är därför lagen skapades. Det ska vara hysh-hysh, och locket på.

Så att polisen sen kan gå ut och vara "förtegen"
Och åklagaren sen kan yrka på låga straff, eller lägga ner fallet.

Och göra det ifred, utan att plebejerna blir allt för upprörda.
Senast redigerad av Finmanniska 2022-09-20 kl. 17:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Man kan ju hoppas att afghanen(farsan) har någon som helst slags heder i kroppen och inser vad morsan gjort mot hans egna barn, och bankar på henne rejält så fort hon är ute..
Men hon lär inte va populär någonstans. Får säkert skyddad identitet när hon släpps såklart 🙃 därför är det viktigt att komma ihåg hur hon ser ut.
Så hon får en behandling likt hagamannen fick, en omgång med en golfklubba till exempel

Tyvärr bryr han nog sig inte om flickan för att reagera ens . Mina förhoppningar om honom är inte höga..
Citera
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan undra var pappan till barnet finns. Om han över huvud taget bryr sig. Hans ansvar i detta?
En Afghan + en svensk tjockis. Det skriker att det var ett engångsligg och mamman ville ha lite uppmärksamhet och försöka hålla kvar Afghanen i hennes liv därav gjorde hon inte abort. Men mission failed.
Citera
Medlem
mariamusdotters avatar
Fy fan nu såg jag videon. Så hemskt. Fy fan. Måste ha ett STORT glas vitt vin nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneSomeOne
Systemet är byggt så att pappor har väldigt lite makt/talan över sitt barn efter skilsmässa.
Mamman kan komma med lögner och anklagelser och rätten går hennes väg.

Har en bekant som aldrig varit dömd för något och var, eller rättare sagt är en underbar förälder. Mamman till barnet ljög om att hon är rädd för att pappan ska kidnappa ungen och därav har barnet inte varit i skolan under 3 veckor pga rädsla för kidnappning.
Pappan var smart och hade redan hämtat närvarolistan för ungen som bevis på att mamman ljög. Rätten valde ändå att ge henne hela vårdnaden.

Mallen är 50/50 för ansvaret och vårdnad om barnet. Men sen beror det även på hur pappans liv är socialt ekonomiskt osv. Samma gäller mammans lämplighet.
Citera
2022-09-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
kolla hennes fb och leta upp bland kommentar
Går inte att hitta särskilda kommentarer i den röran, och det ramlar in fler hela tiden.
Det jag menar att det faller på sin egen orimlighet att polisen i Blekinge skulle köra upp henne 40 mil och lämna av henne i Nyköping...
Citera
2022-09-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Jag har alla klipp. Men vet inte hur man delar.
Skicka dem till mig
Citera
2022-09-20, 16:44
Medlem
I såna här situationer respekterar jag araber mer än oss. De hade fan slitit ut horan och dödat henne på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in