2022-09-20, 12:40
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Nu är det spikat i Duman!

Russian State Duma has just unanimously approved the amendments adding "mobilisation" and "martial law" terms to the Criminal Code
...och detta innebär???
Citera
2022-09-20, 12:41
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja, om man landar i slutsatsen att det är en liberal process så är det naturligtvis inte så. Det säger sig själv.
Vad har USA stött ekonomiskt i Ukraina förutom antikorruptionsreformer och dess möjlighet att försvara sig vid ett militärt angrepp? De har väl även varit med vid deras jordbruksforskning?

Vad är det annars de stödjer?
Citera
2022-09-20, 12:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Desperationen ökar hos dom ryska svinen, nytt lagförslag:

Draft law to criminalise refusal to take part in combat actions proposed to State Duma. Sentence up to 10 years of penal colony.

Källa Liveuamap

Desperation "de luxe" !

Detta kommer inte att öka entusiasmen på hemmaplan för kriget. Få se.., tippar nog på en reaktion på detta.
Citera
2022-09-20, 12:47
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Stor risk för att Donbass blir ”Wagners oavslutade”…😁😜😀

Ragnarök (Gotterdammerung) för ryZZland?
Citera
2022-09-20, 12:49
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
...och detta innebär???

15 års fångläger om ryzzar viftar med vit flagga.

Att befälhavare får hållhake på alla plundrande soldater. Dvs kan hota soldater med fångläger om de inte skriver på förlängning av kontrakt tex.
Citera
2022-09-20, 12:56
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Kasta ett objektivt öga på den ukrainska militären. Vad ser du?
Jag ser en armé som håller långsamt på att tappa greppet. Och då är jag snäll när jag säger långsamt.

Och vad ser du nu en månad senare? Fortfarande en armé som tappar greppet?
Långsamt eller snabbt?
Citera
2022-09-20, 12:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
15 års fångläger om ryzzar viftar med vit flagga.

Att befälhavare får hållhake på alla plundrande soldater. Dvs kan hota soldater med fångläger om de inte skriver på förlängning av kontrakt tex.

Höhö..

Kan nog tänka mig att befälhavare i den ryska armen.., kan börja bli nackade utav egna trupper som inte har någon lust att skriva på förlängning. Om Ukrainarna utnyttjar det hela smart, så kan även deserteringarna börja öka. Vädret kommer ju även att bli sämre..
Citera
2022-09-20, 13:01
Medlem
Citat:
Nej, varför det? Fortfarande samma fråga - vad är värst? Som du misslyckades se sist är att jag inte likställer - jag säger att de är svåra att likställa, man får nöja sig med att säga att båda är fel.
Men för fan herr Sailor. Du sitter och vevar med teorier som om att det vore diskussionen i sig själv som är det viktiga och inte resultatet. Det är som att lyssna på två judar (har verkligen inget emot judar, men deras "diskussioner") som "diskuterar". De vrider och vänder ENDAST för att ha något att prata om och helt utan syfte till att komma fram till något. Har man nu denna tiden (eller åkomman) så kan man ju göra det ja, men man måste ju förstå hur förbannat vilsen man (du just nu) man blir om det inte finns ett resultat som skall komma från antalet ord. Tidsslöseri och mer passande hos en kurator eller psykolog. Du gnager och gnager, men kommer inte fram till varken det självklara och bevisliga utan presenterar bara massa personliga teser som om att vi hade en studiecirkel om om'ets vara eller icke vara. Oavsett om du tycker att man skall tjata ihäl sig för att man inte har någon vettigare hobby eller syssla, så ÄR faktumet så här enkelt = Ryssland HAR invaderat Ukraina. Ryssland HAR gjort detta på ett uselt, oprofessionellt och barbariskt vis. Ryssland HAR försökt infiltrera Ukrainas statsskick sedan minst 2003. Ryssland HAR betalt och lockat folk i Donbas med guld och gröna skogar om de bara revolterar och försöker få det till att det är en folklig vilja som vill vara "självständigt". Ryssland HAR visat öppet att denna "självständigheten" handlar om inget annat än att låta Ryssland få fri tillgång och bestämmande över ett annat lands landytor. Vi kan fortsätta i evigheter, och till och med lika länge som du kan hålla igång dina undringar gällande om om inte hade funnits. Men faktan ÄR fakta och behöver inte ältas till döds. Ännu mindre eftersom att 99% av vad du tjatar om allaredan HAR ältats till döds i denna tråden. Tack på förhand för lite återhållsamhet och mer direkt fakta
Citera
2022-09-20, 13:07
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
De är svårjämförbara. Vad är värst - ta en hel stat via oblodig statskupp (där vi dock inte kan vara 100% säkra på att det hänt i just Ukraina, däremot i många andra länder), eller ta en liten del med blodspillan? Svårt att egentligen säga vad som är värst, man kan bara konstatera att båda är fel.
Nu får du väl ändå ge dig. USA har inte ”tagit Ukraina”, på något sätt. Dessutom har man sedan 2014 haft en president som inte alls varit pro-Ukraina, utan tvärtom gullade med Putin.

Oavsett vad du tycker om Maidan 2014 så har Ukraina haft flera fria val sedan dess, och hunnit byta president pga utfallet. Det är ingen utanför Ukraina som styrt det. Jag föreslår att du slutar relativisera och landar på den allmänt vedertagna och anständiga positionen: Ryssland bedriver en orättfärdig militär aggression mot Ukraina och vi gör rätt i att hjälpa de senare på alla sätt vi kan.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-09-20 kl. 13:14.
Citera
2022-09-20, 13:13
Medlem
Bartman777s avatar
Vadå?
Så ryssarna ska hota folk med 15 års fängelse för att få med dem i armén?
Utfall av detta?

Bonusfråga: Går det så dåligt?
Citera
2022-09-20, 13:20
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Nej, varför det? Fortfarande samma fråga - vad är värst? Som du misslyckades se sist är att jag inte likställer - jag säger att de är svåra att likställa, man får nöja sig med att säga att båda är fel.

I detta fall är det inte svårt. Rysslands invasion är värst. Kanske på grund av att det är så tydligt vem fienden är. Eller vad tror du?
Citera
2022-09-20, 13:20
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Desperation "de luxe" !

Detta kommer inte att öka entusiasmen på hemmaplan för kriget. Få se.., tippar nog på en reaktion på detta.
Kommer antagligen bara leda till än mer brain drain å än mer missnöje.
Tror Vlad hade behövt ta några seminariet i hur man motiverar folk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in