Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Oavsett medborgarskap eller inte så ser du i länken jag bifogade att majoriteten ändå inte vill tillhöra Ryssland.
du menar att de vill tillhöra kiev som vill förbjuda deras språk, pratar man ryska skall det var alägre pensioner, barnen skall tvingas på ukrainska, osv, talar du ryska så är du en andra klassens medborgare (obs, detta är inte sagt med hänsyn till medborgarskap utan språk)
litar inte ett dugg på din länk, precis som det mesta annat i detta som hittills visat sig vara lögn, eller överdrift i hela rapporteringen ang detta.
det troliga är ju dock att de som gillade kiev och vill döda de som inte hoppar eller kan uttala bröd har flyttat för länge sedan till stöveltrampens städer i västra ukraina.
konstigt nog har ryssland tagit emot en hel del folk i stridszonerna som hellre gick österut än västerut, varför är det så?
ryssland har flest antal flyktingar från ukraina just nu.
polen har det största antalet som passerat igenom, men inte flest personer i landet just nu.
jag tror du inte kan tänka på vilka konsekvenser det har hos människor som blir beskjutna av "sina" landsmän och de fortfarande skulle känna lojalitet?
det är nog troligare att de går mot dem som befriat dem från kriget och hjälper dem samt återuppbygger samt assisterar med hjälpsändningar osv?
jag har inte sett att väst assisterat i donbass, med hjälp till civilbefolkningen t ex... jag kanske missat något? har du nån länk på det?
osce har ju spionerat för väst (två dömda idag), som är ett fn-organ, nazist-z förbjöd ju rödakorset i donbass---- det verkar liksom som zelensky inte bryr sig om innevånarna där? eller tycker bara att de får klara sig själv? och de skulle känna tillhörighet med regimen i kiev till fördel för ryssarna?
logiken säger nej, vittnesmål och reportage oxå. inget som du kommer att hitta på CNN, AB eller TV4, jag förstår varför du har de åsikter som du har.
jag har länge tyckt att alla mer eller mindre är idioter i detta, dvs mina medmänniskor, men jag hart nu lugnat ner mig och gilla mina medmänniskor igen, kanske itne diskuterar lika mycket då det itne ger något, men den stora skurken är är media och journalister, som inte rapporterar fakta, eller ens något annat än ena sidan. ingen neutralitet alls eller fakta.
HIMARs beskjuter fångläger, staden donetsk (har pågått och intensifierats de senaste veckorna med förbjuden klusterammo, man beskjuter kärnkraftsanläggningar och andra kraftverk... avrättar ryska POW... finns en hel del vittnes mål och bilder.. några "kanoter" osv.
jag tror inte ryssarna är ofelbara, och jag tror inte alla ukrainare är nazister...