2022-09-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Kände du dig förnärmad igen?
Inte så att våga se sanningen i vitögat, ni har blivit lurade på gång och gång. Nu om ukraina "kriget"
Vilka är "vi"? Menar mig och alla sossarna som du avskyr eller menar du mig och allla andra i gemen, inklusive dig själv? I andra fallet så kan jag garantera dig att redan innan du fått styr på den tredje meningen i en artikel du TROR dig ha läst, så har jag hunnit städa huset, skickat ett par HIMARS till Ukraina samt fyllt i tidsrapporteringen för ännu en lyckad dag. Lägg av nu ok.....Du bjöd oss nyss på anledningen till att vi inte behöver translators för att fatta vad du jiddrar om. Det räcker med dumheterna nu. Du gör precis allt för att styra bort det hela från Ukraina, och oavsett hur mycket de andra försöker styra dig tillbaks så försiktigt de kan(pågrund utav att inte själva konstant råka ut för anmälningar här) så bara fortsätter du. Är det din agenda här? Att få så många som möjligt varnade för att tillfredsställa din egen tristess? Kan du vara så attans snäll att lägga av nu
Citera
2022-09-19, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland har veto mot alla sådana förslag.
Nja, oligarkerna har redan fått sina tillgångar frysta och det är väl ungefär halva Rysslands bnp.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Va sjutton är detta man läser nu.
Från Liveuamap:
Occupation authorities in parts of Donetsk and Luhansk regions of Ukraine say "members of public chambers" call for hold referendums on annexation by Russian Federation immediately

De börjar bli oroliga över att ryssarna skall överge dem och offra deras folkrepubliker. Ukraina närmar sig norrifrån. Blir de fullvärdiga delar av Ryssland kan de nog också fly dit lättare.
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men herre gud. Detta handlar ju om en länk användaren Jooooohnn postade. Han verkar väl ändå vara ryssvän?

Har inte analyserat honom. Utan regerade bara på det jag läst om vapenstöd/militärt stöd och länkade bara det jag läst. Löste du den länken?
Citera
Medlem
Citat:

Jaha. Det var märkligt. De verkar inte ha veto mot allt vi konfiskerar. Tex 2/3 av krigskassan som de glömde utomlands idioterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Sälja?
Dom gav dom.

Och ryssarna hade så dålig koll att dom ändå attackerade. Som sagt vi har ju facit i hand. Putins säkerhetstjänster varken såg eller fattade, dom var säkra på att det bara var att rulla över hela Ukraina.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Över 90% ville höra till Ryssland.
Betydligt mindre än hälften vill tillhöra Ryssland.
Citera
2022-09-19, 21:57
Medlem
Citat:
Det kommer att sluta med ett ukraina i ruiner och som är pantsatt upp över öronen.
Ukraina i ruiner är ju redan ett konstaterat faktum i stora delar av landet och alternativet är ju att med våld införlivas i Putlers skräckvälde så, ja, det suger men det går inte att undvika.
Citera
2022-09-19, 21:57
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Inflation.. Läs på min gode herre.
Sverige är inte längre ett självförsöjande land tack vare muppar till politiker.

Att sedan skylla på ryssland är komiskt. Ni såg ju alla vad som hände under pandemin.
Folk fick panik och bunkrade upp. Ryss och virusfobi.. Det lider ni av.
Bättre Du läser på istället.
Hög $ och € ökar handelsnettot vilket vi tjänar på, vi är inte inte självförsörjande på allt men genererar trots allt ett överskott i statskassan.
Tror Du våra politiker är mer ansvariga för rådande inflation än Rysslands invasion tänker Du fel, eller inte alls.
Att politikerna och även Du kunde vara bättre håller jag med om, kunskap är viktigt.
Är trippelvaccinerad och har inget virusfobi till skillnad från dig, inget lidande utan det var ett plus att kunna resa obehindrat.
Att andra bunkrar toapapper kan Du skita i...
Citera
2022-09-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De börjar bli oroliga över att ryssarna skall överge dem och offra deras folkrepubliker. Ukraina närmar sig norrifrån. Blir de fullvärdiga delar av Ryssland kan de nog också fly dit lättare.
Aha tack för förklaringen.
Läste nyss på TASS också och dom har ju helt fått spel. Där öser dom på med lögner nu. Ett klart bevis på att allt går åt skogen med deras så kallade special operation.
Fick mig ett gott skratt iaf 🤣🤣🤣
Citera
2022-09-19, 22:07
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
"Vae victis" – "Ve de besegrade"
De kommer inte att ha något val, inte om de vill kunna exportera till och importera från väst.
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-09-19 kl. 22:10.
Citera
2022-09-19, 22:07
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Putin fick in för USA (nato) lurade och kom närmare än vad som dom (USA och Ryssland) hade kommit överens om.
Personligen anser jag (Putin) Ryssland har gjort vad dom måste om någon kommer och trampar en på tårna.
Men som sagt jag är emot allt krigande.
Bilden och Putin och andra ledare skulle ha rätt ut det här så vanligt folk skulle fått va ifred.
Kommit överens om.

Hur länge skulle den överenskommelsen ha gällt?

I evigheters evighet som gamla kungar, kejsare och påvar beslutade.

Hur eviga är beslut. Och landsgränser enligt traktat.

De hålls till de bryts av nån starkare. Så gick det till historiskt.

Och så går det tydligen till när någon inte är i fas med historien.

Ryssland ligger mentalt cirkus 500 år efter Europa. De missade att träldom och livegenskap upphörde i väst för 700-800 år sedan. Ingen upplysning nådde dem och därmed gick de miste om liberalismen och därigenom demokratisering.

De missade att t.o.m. att vi gick över till Gregoriansk tid. De körde Juiansk tid tills 1918. Andra länder hade lämnat det för århundranden sen.

Ryssland kan bara förstås i sin efterblivenhet. De grymheter de begår kan nog bara förstås i att de aldrig nåtts av den västerländska upplysningen som, förutom vetenskap, även innebar humanism.

Ukraina möter inte nutida västerlänningar, fast de är vita. De möter vita som kulurellt är från vårt 1500-tal.

Därav grymheterna mot motståndarna och därav också brist på omtanke om liv ryssar emellan.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2022-09-19 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in