2022-09-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Vi är överens om att barn ska få vara barn. Om de hade klätt ut sig till en specifik prostituerad från en film t ex hade varit en sak. Men jag tror du hajar att klä ut sig till yrket prostituerad, med en stereotyp föreställning om hur en sån klär sig, och inte t ex rörmokare, så är man inne på ett spår som är rätt osunt.

Hur går samtalet inför utklädnad? "Vad är en Hora pappa?" Ja, det är en sån där tant som klär sig vulgärt och är nergången på knark, då kan du sminka dig så här... tror du på riktigt Bingo Rimér av alla jävla människor sätter sig och förklarar grundligt enligt RFSL's riktlinjer hur sexhandel fungerar?
Jag har ingen aning om hur Bingo Rimér är som pappa faktiskt, men han borde inte vara sämre än genomsnittet om vi enbart tänker sannolikhetslära.

Nej, det är nog osunt att ens barn klär ut sig till en stereotyp ifall de inte vet något om det hela. Det skulle kunna slå snett i framtiden och att de ser ner på denna "grupp" människor. Men jag tror kommunikation med sina barn är bra. Många föräldrar vågar inte eller anser det pinsamt att diskutera vissa saker. Föräldrarna är oftast de som bäst kan förklara läget, för barnen kommer oavsett ämne eller liknande leta upp den informationen ändå och då kan det bli både toppen och riktigt illa!

T ex så får ju inte videon "Relax - don´t do it" någon kritik för att visa de stereotypa bögarna! Men det var ett mer fritt samhälle med mindre "moraltanter" på den tiden också. I dag ska allt vara PK. Bara "censuren" i "kalle Anka på julafton" och att man klipper om Pippi Långstrump visar på en osund utveckling. Låt vår historia följa med in i framtiden och förträng den inte, men nu kommer jag OffT!
Citera
2022-09-19, 18:58
Moderator
Carlboms avatar
Tycka vad man vill om fest med hortema men parets ursäkt är ingen ursäkt. Det ber i praktiken om ursäkt för att folk som inte förstår är dumma i huvudet. De säger också att ser du något sexuellt i utklädda barn så ligger problemet hos dig.

De ångrar ingenting. Möjligtvis ångrar de att de trodde folk var mer öppensinnade och förstod bättre.
Citera
2022-09-19, 18:58
Medlem
Descends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Men.. Alltså…
Va?

Ok

Bingo Rimer alltså. Pappan.
Citera
2022-09-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Men varför ska ens barnen ha någon talan i det här överhuvudtaget?
Jag anser barn som fria individer och som vi ska lära så gott vi kan. Vi ska inte underskatta barn. De är smart och förstår mycket mer än vi själva vill tro eller erkänna. Låt barn snubbla och göra misstag, hjälp de sedan när de trampar fel. Låt barn leka fritt men var där och hjälp till! Jag förstår inte den här maktlystenheten som många föräldrar har. Jag har barn inom släkten och hur jag kontra deras föräldrar har varit är väldigt olika. Jag tror alla föräldrar vill sina barn det bästa och det spelar inte så stor roll hur vi uppfostrar dem så länge vi tror vi gör något bra visar studier.

Jag t ex skulle inte begränsa egna barn till att sova en viss tid. De får lära sig att vara trött dagen efter om de är uppe för länge. Sen får man förklara att det är viktigt med sömn etc. Barnen kommer själva växa i detta anser jag - men som sagt det spelar inte så stor roll - de flesta blir "vanliga människor" till slut ändå.

Varför ska barnen inte ha någon talan enligt dig?
Citera
2022-09-19, 19:09
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Varför ska barnen inte ha någon talan enligt dig?
Just därför att de är barn. De förstår inte att de blir utnyttjade. De saknar konsekvenstänk ens på nivån vad som kommer hända i skolan om tre månader med dessa bilder.

Föräldrarnas ansvar är att ta hand om barnen.

Inte att sälja ut dem på Instagram och Twitter poserandes som barnprostituerade skanderandes att de är horor.
Citera
2022-09-19, 19:09
Medlem
Citat:
Barnen själva ville detta och det var alltså inte "tvång", varen direkt eller indirekt. Vissa kan leka med könsroller utan att det ska sexualiseras!

Skulle det vara ok att klä ut sina barn till knarkare med ett åtdraget skärp om ena armen och en spruta i den andra?

Tvång o tvång.., barnen kan säkert ha känt press att göra detta för att vara sina föräldrar till lags?
Citera
2022-09-19, 19:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Aha, de klädde ut sina små pojkar till trans/prostituerade... Och hade roligt???

Folk drar ju sina ungar till pride där de förmodligen ser värre saker...
Barn ska varken delta i Pride eller maskerader där man klär ur sig till prostituerade.
Citera
2022-09-19, 19:13
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Jag har ingen aning om hur Bingo Rimér är som pappa faktiskt, men han borde inte vara sämre än genomsnittet om vi enbart tänker sannolikhetslära.

Nej, det är nog osunt att ens barn klär ut sig till en stereotyp ifall de inte vet något om det hela. Det skulle kunna slå snett i framtiden och att de ser ner på denna "grupp" människor. Men jag tror kommunikation med sina barn är bra. Många föräldrar vågar inte eller anser det pinsamt att diskutera vissa saker. Föräldrarna är oftast de som bäst kan förklara läget, för barnen kommer oavsett ämne eller liknande leta upp den informationen ändå och då kan det bli både toppen och riktigt illa!

T ex så får ju inte videon "Relax - don´t do it" någon kritik för att visa de stereotypa bögarna! Men det var ett mer fritt samhälle med mindre "moraltanter" på den tiden också. I dag ska allt vara PK. Bara "censuren" i "kalle Anka på julafton" och att man klipper om Pippi Långstrump visar på en osund utveckling. Låt vår historia följa med in i framtiden och förträng den inte, men nu kommer jag OffT!
Vad gäller Frankie så var de ju faktiskt ett gayband och riktade sig nog främst till en gaypublik. De approprierade därmed inte en look som t ex Depeche Mode gjorde året innan (Rob Halford kan vi lämna utanför då vi idag vet om hans egna hemvistelse i de kretsar han klädde sig som på scen).
Citera
2022-09-19, 19:17
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Barn ska varken delta i Pride eller maskerader där man klär ur sig till prostituerade.

Jag skrev det där innan jag såg bilderna. Jag utgick ifrån att det inte var så extremt som det faktiskt var.
Citera
2022-09-19, 19:20
Medlem
Wayaheads avatar
Ligger helt rätt i den degenererade tid som Sverige befinner sig i. Man kräks!🤮
Citera
2022-09-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja det är väl knappast deras fel att folk hemma i soffan ser sexism i allt numera.

Jag har sett bilderna och jag ser utklädda barn, jag hade reagerat likadant om de klätt ut sig till träd eller pumpa. Det är barn som klär ut sig liksom, felet ligger ju hos de personer med pervers fantasi som ser allt möjligt framför sig.
Nej. Temat var hallickar och horor. En normalt funtad person ser problemet direkt.
Citera
2022-09-19, 19:25
Avstängd
TheGretaResets avatar
Stog i arrtikeln att binbo älskar att klä ut sig till kvinna och barnen ville göra samma. Låter som de följer med sin tid och aftonbladets bög-agenda.

Jag reagerar mest på hur omogna bingo 47 och kateryna 45 år är. Inte temat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in