Citat:
Jag har ingen aning om hur Bingo Rimér är som pappa faktiskt, men han borde inte vara sämre än genomsnittet om vi enbart tänker sannolikhetslära.Vi är överens om att barn ska få vara barn. Om de hade klätt ut sig till en specifik prostituerad från en film t ex hade varit en sak. Men jag tror du hajar att klä ut sig till yrket prostituerad, med en stereotyp föreställning om hur en sån klär sig, och inte t ex rörmokare, så är man inne på ett spår som är rätt osunt.
Hur går samtalet inför utklädnad? "Vad är en Hora pappa?" Ja, det är en sån där tant som klär sig vulgärt och är nergången på knark, då kan du sminka dig så här... tror du på riktigt Bingo Rimér av alla jävla människor sätter sig och förklarar grundligt enligt RFSL's riktlinjer hur sexhandel fungerar?
Hur går samtalet inför utklädnad? "Vad är en Hora pappa?" Ja, det är en sån där tant som klär sig vulgärt och är nergången på knark, då kan du sminka dig så här... tror du på riktigt Bingo Rimér av alla jävla människor sätter sig och förklarar grundligt enligt RFSL's riktlinjer hur sexhandel fungerar?
Nej, det är nog osunt att ens barn klär ut sig till en stereotyp ifall de inte vet något om det hela. Det skulle kunna slå snett i framtiden och att de ser ner på denna "grupp" människor. Men jag tror kommunikation med sina barn är bra. Många föräldrar vågar inte eller anser det pinsamt att diskutera vissa saker. Föräldrarna är oftast de som bäst kan förklara läget, för barnen kommer oavsett ämne eller liknande leta upp den informationen ändå och då kan det bli både toppen och riktigt illa!
T ex så får ju inte videon "Relax - don´t do it" någon kritik för att visa de stereotypa bögarna! Men det var ett mer fritt samhälle med mindre "moraltanter" på den tiden också. I dag ska allt vara PK. Bara "censuren" i "kalle Anka på julafton" och att man klipper om Pippi Långstrump visar på en osund utveckling. Låt vår historia följa med in i framtiden och förträng den inte, men nu kommer jag OffT!