Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Jag är inte proryss men jag är extremt skeptisk till västerländsk media. Det är ungefär samma uppiskade stämning bland folk som under vaccinhetsen. Tycker man inte exakt si och så är man ditten och datten.
Var det verkligen storstryk? Hade inte ryssarna redan dragit sig tillbaka därifrån? Viktigast för Ryssland är väl Donbass regionen?
Jag vet inte jag. Men att det skulle gå åt helvete tror jag inte. Eller det har väl redan gått åt helvete för det är ett jävla krig där. Men att Ryssland skulle vara kaputt vilken dag som helst har man ju hört ända sedan det började. Snarare lär det nog hålla på under lång tid framöver. Ryssland har ju inte ens mobiliserat och förklarat krig än. Gör dom det är Ukraina jämnat med marken tyvärr. Om inte NATO kliver in men det vill väl ingen.
Hur det kommer gå i Ukraina vete fasen men för oss i övriga Europa blir det rätt jävligt i vinter tack vare utvecklingsstörda politikers sanktionshets.
Håller med delvis med om media, men samtidigt är jag född och uppvuxen i Sverige med skräck
för ryssar, ubåtar, och sovjets nära intågande, på goda grunder visade det sig först 2022.
Om vintern blir jävlig, och nu tänker jag med bortskämda västerländska mått mätt, att man kanske får elda i kaminen 3 ggr och dubbel elräkning, och i övrigt mediehysteri om ihjälfrusna gubbar som somnat i sandlådorna etc. Ja, då får vi väl bita i det sura äpplet och få det överstökat, och vidare aldrig ha med Ryssland, ryssar och deras exportvaror att göra igen. Det går bara inte att vara satt i ett beroende av detta.
Ok, Putin mobiliserar och ställer 1 miljon 18åringar på soldatfot. Jaha, sen då? Ska de ha krigsmateriel också? Så länge inte ens befintliga soldater har hela uniformer och automatvapen, hur ska det då gå med de mobiliserade? Det letas med ljus och lykta efter nordkoreansk ammunition, gamla T-62 rullar ut som inte ens tål en träff med ett sånt där klassiskt raketgevärs som sovjet sålt till hela välden.
Putin har knappas kvar nåt hemligt lager med toppmoderna grejer. Allt är redan slut.
Väst/EU/NATO är absolut med i kriget med allt utom manskap. Pengar, materiel och stridsledning strömmar in, och bra är det. Ukrainarna dör antagligen i mängder, de blir detta århundrades hjältar. Ryska kadavren ligger och ruttnar i godsvagnarna i Belgorod och ingen vill veta av de.