2022-09-19, 16:48
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
https://twitter.com/svd/status/825236971261931520

Bland övriga partier finns likadana tankar men självklart skall dem vara mer blondish då eller rena arbetsslavar de kan skicka hem när de är uttjänta

1989 var ett väldigt annorlunda Sverige än idag.

Vad hade vi då för invandring? Finnar, chilenare, lite Balkanpersoner, etc.

Vi hade väl inte närheten av de problem som vi ser idag. Ovanstående hade väl lyckats bättre integrera sig, och det plus det mindre antalet gjorde det enklare.

Sen kan han väl skylla på lite ung och dum à la rödish.
Citera
2022-09-19, 17:05
Medlem
SD sitter på fel sida av båten. Svensken är förd bakom ljuset som tror att invandring kommer sluta bara för att en högerlagd regering bildas.

https://timbro.se/arbetsmarknad/ohal...ftsinvandring/

Var inte länge sen finansministern sa att behöver tillskott på 140k arbetare till Sverige för att klara framtidens arbetskraftsbrist.
Tyskland behövde 400k kvalificerade arbetare till sina fabriker , nåja kanske inte nu numera när de inte har energi för sin tillverkning.

Kontentan av diskussionerna i tråden är att folk inte vill ha invandrare i sin närhet eller land.

Jag har jobbat och slitit +30år , jag kan tänka mig att lämna landet om jag får 5 miljoner. Jag återlämnar medborgarskapet och all framtida krav på ekonomisk ersättning.

Svensken blir nöjd , invandraren blir nöjd.
Utgången blir som den blir. Bara snygga människor på gatorna , ingen kriminalitet mm typ
Citera
2022-09-19, 17:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
1989 var ett väldigt annorlunda Sverige än idag.

Vad hade vi då för invandring? Finnar, chilenare, lite Balkanpersoner, etc.

Vi hade väl inte närheten av de problem som vi ser idag. Ovanstående hade väl lyckats bättre integrera sig, och det plus det mindre antalet gjorde det enklare.

Sen kan han väl skylla på lite ung och dum à la rödish.

Alltså kan man då döda myten om att den vite mannen är solidarisk och "humanitär" utan i själva verket vill ha billig städkraft och folk som byter blöja på äldre? Har jag förstått det rätt? Detta schtick om "humanitär" hit och dit är bara.. teater? Har jag förstått det rätt?
Citera
2022-09-19, 17:24
Medlem
wwrs avatar
Kan vi inte bara införa samma system som Storbritannien?
Citat:
The UK's points-based immigration system: an introduction for employers

Offer of job by approved sponsor Mandatory 20
Job at appropriate skill level Mandatory 20
Speaks English at required level Mandatory 10
Salary of £20,480 to £23,039 or at least 80% of the going rate for the profession (whichever is higher) Tradeable 0
Salary of £23,040 to £25,599 or at least 90% of the going rate for the profession (whichever is higher) Tradeable 10
Salary of £25,600 or above or at least the going rate for the profession (whichever is higher) Tradeable 20
Job in a shortage occupation as designated by the Migration Advisory Committee Tradeable 20
Education qualification: PhD in a subject relevant to the job Tradeable 10
Education qualification: PhD in a STEM subject relevant to the job Tradeable 20
https://www.gov.uk/government/public...-for-employers
Senast redigerad av wwr 2022-09-19 kl. 17:36.
Citera
2022-09-19, 17:48
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Alltså kan man då döda myten om att den vite mannen är solidarisk och "humanitär" utan i själva verket vill ha billig städkraft och folk som byter blöja på äldre? Har jag förstått det rätt? Detta schtick om "humanitär" hit och dit är bara.. teater? Har jag förstått det rätt?

Oavsett vad han tycker och tänker på riktigt, nu eller då så får jag fråga dig hur humanitärt det är att ett land tar in en väldigt stor del immigranter och sen inte ger de rätt förutsättningar för att leva, hitta jobb och fungera som normala människor?

Jag har inte särskilt mycket över till moderaterna i vanliga fall. Men vem fan sitter och tänker och bedömer grupper av människor på det sättet du gör och tänker det är pragmatiskt?

Vite mannen är humanitär. Ja haha okej.
Citera
2022-09-19, 18:19
Avstängd
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Med lite flyt ännu mera

Under BilderbergerUffe kommer det att bli mer av samma.

Mer massinvandring exakt samma politik som han och Reinfeldt bedrev för 8 år sedan.

Dvs. BilderbergerReinfeldt som efterföljdes av BildebergerLöfvén och ja just ja sen fick ju BilderbergerAnnieLööf vågmästarrollen och såklart nu förra året blev ju Uffe Bilderbergeruffe.

Så kom inte och tro att ni har något att säga till om.
Citera
2022-09-19, 18:37
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Varför kallar du dig då "kaozblatte"

Du skriver som värsta fjortisen.

Han undrade om jag var en blatte och ordet blatte betyder ointegrerad invandare. Jag skrev skämtsamt att jag var en integrerad kaozblatte
Citera
2022-09-19, 18:38
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men då är du ju inte en kaozblatte.

Han undrade om jag var en blatte och ordet blatte betyder ointegrerad invandare . Jag skrev skämtsamt att jag var en integrerad kaozblatte
Citera
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Fast då är du inte kaoz om du är hederlig? Konstigt sätt du ser på dig själv!

Han undrade om jag var en blatte och ordet blatte betyder ointegrerad invandare . Jag skrev skämtsamt att jag var en integrerad kaozblatte
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Det finns en god anledning att vara väldigt restriktiv med att dela ut medborgarskap. Har de skött sig prickfritt i 10år känns det ok, annars inte. Kan de inte svenska utan behöver tolkhjälp när de går till arbetsförmedlingen, soc. eller hamnar i en rättegång så är de inte material att bli svensk medborgare. Vi har länge blivit översköljda av kriminella araber, afghaner och negrer. Måste få möjlighet att skicka hem de som det är fel på. Annars går det ut över den skötsamma gruppen.

Problemet ligger egentligen i din sista mening och »översköljd«. Sverige hade en gång i tiden en restriktiv migrationspolitik. De som kom till Sverige på 50-, 60- och det tidiga 70-talet var till största del arbetskraftsinvandrare och såväl italienarna som finländarna var inte intresserade att bli svenskar. De jobbade och många sökte sig tillbaka till sitt hemland när de blev pensionärer eller fick ett jobb där.

Från 80-talet och framåt har det varit successivt fritt fall med den totala härdsmältan som Reinfeldt fick till. Det kommer i runda tal tio gånger fler till Sverige än till Finland, undantaget toppåret 2015 då 160000 kom till Sverige och 32000 kom till Finland.

Personligen tycker jag inte att någon person ska kunna ha mer än ett medborgarskap samtidigt. Hur reglerna för medborgarskap ska se ut anser jag ska vara harmoniserat för Europa.
Citera
2022-09-19, 18:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn

Du kanske är en integrerad invandrare som lajvar getto och snackar ortensvenska för att imponera på tjejerna. Jag har stött på sådana.
Citera
2022-09-19, 18:48
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du kanske är en integrerad invandrare som lajvar getto och snackar ortensvenska för att imponera på tjejerna. Jag har stött på sådana.

Varje invandrare har lite blatte i honom hur integrerad man är
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback