Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Utrustning har dom väl? Som jag förstått det har dom bara använt gammalt skräp hittils. Iallafall på marken. Deras artelleri är så vitt jag förstått det överlägset. Så när dom väl har fallit tillbaka till försvarsposition blir det väl stopp för Ukr.
Jag hade verkligen inte satt in den bästa krigsutrustningen i Ukraina det första jag gör. Det sparar man väl till senare om det behövs.
Jag köper inte mediabilden om att nu får Ryss storstryk och Ukraina skjuter bort allt o alla ryssar.
Du behöver nog se över dina källor - eller förbättra ditt förstånd.
1. Normalbegåvade människor begriper att ingen angreppsmakt har som mål att dra ut på invasionen en sekund längre än möjligt. Långtidsbelägringar har aldrig funkat. Om du inte tror mig kan du väl läsa på om när piss-ryzzarna försökte sig på Afghanistan på 80-talet. Snarare tvärtom.
2. Därför sätter man in det bästa man har, initialt. VDV. Wagner. Stridsflyg. "Atreleri" (Nej, det stavas ARTILLERI och lär dig det en gång för alla, klappmongo!).
3. På vilket sätt skulle det ryzka artilleriet vara överlägset? Skjuta miljoner stenbumpor utan att träffa det man siktar på? Har dom laserstyrning? GPS-styrning? Andra features? Sånt som är standard i Väst men som hela den ryzka piss-arméns ARTILLERI saknar?
4. "Utrustning har dom väl?". Vad är "utrustning" enligt dig? Uniformer, kängor, skyddsvästar? ARTILLERI, helikoptrar, stridsflygplan, stridsvagnar? Eller exakt vad menar du?
5. Mediabilden? Det räcker med att ta del av alla förtvivlade ryssar som panikringer hem till kärringen och berättar om hur polarna runt omkring massakreras. Eller ryzzka källor, utsändningar från officiella ryzka källor som MEDGER att det går åt helvete, att de är tvungna att dra sig tillbaka (fly) från tidigare befästa positioner för att förstå vad som händer - utan att ha öppnat expressen.se eller titta på SVT Play. Varför de flyr? Ja inte är det för att de NU sätter in det bästa de har, att det NU är creme de la creme-soldaterna som tar upp striden med det välutbildade och väloljade ukrainska maskineriet. Nej, det är avskrapet. Så piss-ryzzarna har tömt ut sig det bästa de har under invasionens första 3-4 månader och står där nu med härskna rester.
Men för all del, fortsätt du att tro att "det tar stopp" för Ukrainarna. Vi kan väl ta en titt i morgon bitti eller senare under veckan?