2022-09-19, 08:15
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Västra Ukraina? Ser du inte, vill du inte se eller tror du inte på att Ryssland trycks tillbaka as we speak? Hur ska de samla ihop sig nog för att vända detta? Var ska de hitta kompetenta soldater? Hur ska Ryssland gjuta mod i de som släppte vad de hade och sprang/cyklade österut?

Läs igen. Det handlar inte nödvändigtvis om nuläget. Ryssarna trycks tillbaka just nu, ja.
Citera
2022-09-19, 08:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Läs igen. Det handlar inte nödvändigtvis om nuläget. Ryssarna trycks tillbaka just nu, ja.

Jag frågar ju hur du tror att Ryssland ska kunna vända detta.

LäS igEzN!
Citera
2022-09-19, 08:25
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ryssland kan i bästa fall sätta sig på en del av territoriet och vänta på att de andra slutar anfalla det.
Det kommer inte vara möjligt. Ukraina har tillgång till underrättelser från väst och kan lätt få artilleri från väst med längre räckvidd. Om kriget stagnerar för att Ryssland grävt ner sig, kan Ukraina stå och skjuta mot dem från långt håll. Det kommer inte vara någon rolig tillvaro för de ryssar som ”sätter sig” på ukrainskt territorium och väntar.
Citera
2022-09-19, 08:26
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Jag frågar ju hur du tror att Ryssland ska kunna vända detta.

LäS igEzN!

Jag trodde du deltog i den existerande diskussionen.

Det är oklart hur Ryssland ska vända denna, för dem negativa, trend. Det är absolut inte omöjligt att de vänder det (de har ett antal eksaleringar, alla med en hel del nackdelar). En annan möjlighet är att de bryter trenden till "stalemate".
Citera
2022-09-19, 08:26
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Rysstrollen borde även skyller på Putin. Han är trots allt den som startade invasionen och han drar ut på konflikten genom att inte sätta in det bästa han har (klassik trollfakta) och att ”dra sig tillbaka” från erövrade områden. Putin borde ha satt in sina bästa trupper och fler sådana så att kriget skulle varit över på en vecka. Eller så borde han trappa upp och slå ut ukrainska armén så då tar striderna slut med. Putin verkar vilja ha ett långt krig.

Eller, kära rysstroll och ”neutrala” FB-användare, är det inte så att-Putin-inte-kan?

Finns ju en anledning till att det mest varit folk från gamla sovjetprovinserna som slagits i kriget. Ryssar i västliga delarna är nog inte alls sugna på att delta i någon spezialoperation mot ett grannland. Kan vara så att en allmän mobilisering skulle innebära startskottet för att Kreml faller.
Citera
2022-09-19, 08:28
Medlem
tenebriss avatar
Citat:

Vad ryssar har att välja mellan är att försöka trycka tillbaka mot den högt motiverade ukrainska armén backad av hela väst, eller trycka tillbaka mot Putin.

Vi får se vilken väg som bjuder det minsta motståndet. Jag tror vi alla vet hur det kommer sluta innerst inne.
Citera
2022-09-19, 08:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag trodde du deltog i den existerande diskussionen.

Det är oklart hur Ryssland ska vända denna, för dem negativa, trend. Det är absolut inte omöjligt att de vänder det (de har ett antal eksaleringar, alla med en hel del nackdelar). En annan möjlighet är att de bryter trenden till "stalemate".

Jag trodde du kunde läsa raka frågor.

Ett antal eskaleringar? Vi har kärnvapen, satan-raketen, den nya stridsvagnen pang pang, mobilisering av oerfarna värnpliktiga, att stänga av gasen - visst ja det kortet är redan spelat, kemisk krigsföring och biologisk krigföring.

Är det de eskaleringarna du tänker på?
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Vad ryssar har att välja mellan är att försöka trycka tillbaka mot den högt motiverade ukrainska armén backad av hela väst, eller trycka tillbaka mot Putin.

Vi får se vilken väg som bjuder det minsta motståndet. Jag tror vi alla vet hur det kommer sluta innerst inne.

Jag tror att det är en högst oviss process.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jake Broe kommer här med rapportering om fronten, rySSka tortyrkammare, judar som flyr RySSland m.m.

https://youtu.be/zR4ZyjlAzC4

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-19, 08:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag tror att det är en högst oviss process.

Oj. Känns det inte nervöst att sticka ut hakan så?
Citera
2022-09-19, 08:34
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Jag trodde du kunde läsa raka frågor.

Ett antal eskaleringar? Vi har kärnvapen, satan-raketen, den nya stridsvagnen pang pang, mobilisering av oerfarna värnpliktiga, att stänga av gasen - visst ja det kortet är redan spelat, kemisk krigsföring och biologisk krigföring.

Är det de eskaleringarna du tänker på?

Kort sagt ja.
Citera
2022-09-19, 08:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kort sagt ja.

Mm, det är ett skönt gäng eskaleringar du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in