Citat:
Ursprungligen postat av
Jeff.Beck
Går det att tolka som att regimen prövar förutsättningarna för en expansion västerut istället. Kinesiska nationalister kräver allt högljuddare att Taiwan ska återtas, vilket regimen inser är ett militärt och ekonomiskt självmord. Råvarurik mark i Ryssland skulle kunna dämpa de spänningarna.
Frågan är hur Ryssland reagerar nu när deras inflytande i gränsregionerna krackelerar, fortsätter de all in i Ukraina eller inser de att de måste dra sig tillbaka för att rädda det som finns kvar av Ryssland.
Tvivlar på att den rySSka regimen förstår något, överhuvudtaget. Just nu så håller det på med totala meningslösa anfall emot bla. Bachmut. Ameriksnarna är förbluffade, även ISW, som brukar försöka vara sansade och försiktiga. Hade jag varit den ryska ledningen, ( med dess mål), så hade jag, omedelbart sagt åt wagner att sluta med anfallen och bege sig till kharkyv oblast med de styrkor de ksn avvara, och Cherson oblast hade jag utrymmt på studs och skapat en försvarslinje Öster, (söder om) Dniprofloden, samt fört manskap, (materiell är svårare att föra över floden), till khakyv oblast.