2022-09-18, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Är det därför piss-ryzzarna helt har slutat tillverka T-14? Efter enbart två producerade? För att T-90 är så BRA!?

Imponerande.

Är det därför piss-ryzzarna nu tillverkar Lada CLASSIC - för den utan ABS, ESP och hastighetsmätare är så BRA!? Närmast FULLÄNDAD?

Ryzz-äcklen har verkligen en annan verklighetsuppfattning än oss andra....

Se på bilderna. Det finns många. Det är optik, elektronik, data. Radarskydd och isolering. Bättre än så här blir det inte. Pga sanktioner kanske vi aldrig mer får se så här avancerade pansar. Den borde sparas på museum
Citera
2022-09-18, 20:31
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Se på bilderna. Det finns många. Det är optik, elektronik, data. Radarskydd och isolering. Bättre än så här blir det inte. Pga sanktioner kanske vi aldrig mer får se så här avancerade pansar. Den borde sparas på museum

Så klart, på samma sätt som alla vill ha en nyproducerad Lada istället för den nya BMW:n

Ni rysstroll får öka nu, nu är n i inte roliga längre. Nu framstår ni som lågbegåvade.
Citera
2022-09-18, 20:32
Medlem
raskenss avatar
Flera som säger att Ukraina har korsat Donetsk floden nu. Blitzkrieg mot Luhansk snart?

Slava Ukraini
Citera
2022-09-18, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Jag har tittat på bilderna. Men du svarade aldrig på min fråga.

Varför har ryzz-fittorna bara tillverkat två T-14 Armata? Är det för att det här uppgraderade liket var det enda de hade råd med?

Det där sista förstod jag inte alls. "sparas på museum"? Vagnjäveln kommer ju direkt från ett museum...!!
Citera
2022-09-18, 20:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man utgår från i vilken riktning vattnet rinner. Men det är öster som jag skrev.

Javisst, jag bara sade vad tweetens vänster betyder vad gäller väderstreck.
Citera
2022-09-18, 20:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
En T-90 kostar ungefär 4-7 miljoner dollar.

Klantigt att bara lämna den sådär. Ryssarna bryr sig inte om sina prylar. Undrar om soldaterna vet vad deras saker kostar egentligen?
Citera
2022-09-18, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Jag har tittat på bilderna. Men du svarade aldrig på min fråga.

Varför har ryzz-fittorna bara tillverkat två T-14 Armata? Är det för att det här uppgraderade liket var det enda de hade råd med?

Det där sista förstod jag inte alls. "sparas på museum"? Vagnjäveln kommer ju direkt från ett museum...!!

Som du vet är Ryssland under sanktioner ( som har tveksam effekt), men mer än två har man byggt. Uppemot 25 st, ca 20% av det antal stridsvagnar Sverige har. Totalt sett.
Citera
2022-09-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Flera som säger att Ukraina har korsat Donetsk floden nu. Blitzkrieg mot Luhansk snart?

Slava Ukraini
Goda kvällsnyheter om det stämmer.
Ryssarna ska köras över totalt, ska inte finnas minsta möjliga chans att dom reser sig upp igen.

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-18, 20:42
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Man har faktiskt "skojat" om detta på kinesisk TV. Stycka upp RySSland istället för att invadera Taiwan. Men, i motsatt till rySSarna så brukar kineserna vara mer försiktiga och tänka lite längre, (vilket inte hindrar att de gjort gigantiska misstag de senaste årtiondera, ( demografi, Sydkinesiska sjön, noll-,covid-19 osv.)

Men nu är vi ute och tassar på OT marker. Vi får ta det i en annan tråd.
Går det att tolka som att regimen prövar förutsättningarna för en expansion västerut istället. Kinesiska nationalister kräver allt högljuddare att Taiwan ska återtas, vilket regimen inser är ett militärt och ekonomiskt självmord. Råvarurik mark i Ryssland skulle kunna dämpa de spänningarna.

Frågan är hur Ryssland reagerar nu när deras inflytande i gränsregionerna krackelerar, fortsätter de all in i Ukraina eller inser de att de måste dra sig tillbaka för att rädda det som finns kvar av Ryssland.
Citera
2022-09-18, 20:44
Medlem
Jirens avatar
Kvällsuppdatering från Kenneth Gregg i norra Kherson Oblast.

"Så har vi tryckt ryssarna tillbaka på ett område av 4 km x 14 km i norra Kherson Oblast. Nästa område som ryssarna får lov och ge upp är ett område på 3 km x 2 km vid Novohyryhorivka, annars blir de i motti.
Som ni ser det händer hela tiden lite på de olika frontlinjerna till Ukrainas fördel.

SLAVA UKRAINI"

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2022-09-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Inte sannolikt. De flesta länder har inte kleptokratiska drömmar om att roffa åt sig bitar av andra länder. Det är Ryssland och en handfull andra diktaturer i världen som när en dröm om att äta in sig i andra länders territorier.

Däremot kliar det nog i fingrarna i Georgien att ta tillbaka det område som Ryssland invaderade 2008.

Du skämtar va? Kina och Turkiet är nog de värsta som finns med detta..
Ottomanerna minskade den kristna världen med över 50% på kort tid.
Kina bara väntar på nästa ursäkt att ta ett nytt land.
Citera
2022-09-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Klantigt att bara lämna den sådär. Ryssarna bryr sig inte om sina prylar. Undrar om soldaterna vet vad deras saker kostar egentligen?
Nä ryssarna bryr sig inte om sina egna prylar men snabba som sjutton att stjäla andras prylar är dom små äcklen.
Snart stjäl dom folks hjärnor för deras egna lämnade dom kvar när dom flydde hals över huvud då Ukrainarna hälsade på i deras läger till svinstia 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in